MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Ik heb hier 2 IC's liggen, ik denk dat ze Eprom of EEprom zijn. M27256-2Fl
Nou staat op een van deze 2 IC's nog wat belangerijke info die ik ook op de ander wil zetten en wil aanpassen.
Heeft iemand daar een schema voor ?? Dat ik het ene IC via de Com of LPT poort kan inladen. Met ASM kan bewerken en dan op het 2e IC kan branden??
Wie o wie kan mij op dit moment een handje helpen??
Volgens google is dit gewoon een normale EPROM (32kB x 8), UV-wisbaar. Tenzij er geen venstertje inzit dan is het een customversie dus als PROM.
Om zo'n ding uit te lezen heb je (E)(E)PROM-programmer nodig. Ik zou geen simpel schema weten voor de COM- of LPT-poort.
Voor de bewerking kan je kijken naar HEX-workshop.
Moet je wel de HEX-code kunnen lezen en begrijpen.
Terugvertalen naar leesbare code is wat moeilijker. Er bestaan dis-assamblers maar dan moet je wel weten voor welke uP. Of staat er alleen data in?
Kan hem wel laten lezen voor je op een Chip-lab, als in de buurt woont.
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Nee ik woon helaas niet bij je in de buurt Hugo
weet je nog die scoop in Boskoop ???
Maar als iemand een schema'tje vind hou ik me aanbevolen.
Het hoeft niet duidelijk vertaalt te worden voor mij. Het is meer Inladen >> branden op 2e IC >> modificatie invoeren op 2e IC.
Ik heb het 2e IC geleegd
dus ik heb het plakkertje van het IC raampie gehaald en in licht neer gelegd. Want deze dingen kan je toch wissen met UV licht??
En ik vond idd de data sheet het is een Eprom
edit >> link naar data sheet <<
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Op zo 01-09-2002 14:31:26 schreef MADdie:
Want deze dingen kan je toch wissen met UV licht??
Inderdaad, leg ze een uurtje zonder sticker in het volle zonlicht en ze zijn leeg. Met een zonnebank gaat het natuurlijk nog sneller.
MADdie
Yep. (4 buisjes die ik gebruik voor etsen, of wat etsen te noemen is
)
Maar nu alleen nog een progger. Wat in de PC ingeladen word (zoals ik zei) hoeft niet perfect te zijn.
Mag binair, hex, asm zijn.
andere dingen behalve Basic liever niet 
Nee ik woon helaas niet bij je in de buurt Hugoweet je nog die scoop in Boskoop ???
Maar als iemand een schema'tje vind hou ik me aanbevolen.
Het hoeft niet duidelijk vertaalt te worden voor mij. Het is meer Inladen >> branden op 2e IC >> modificatie invoeren op 2e IC.
Ik heb het 2e IC geleegddus ik heb het plakkertje van het IC raampie gehaald en in licht neer gelegd. Want deze dingen kan je toch wissen met UV licht??
En ik vond idd de data sheet het is een Epromedit >> link naar data sheet <<
Als je hem opstuurt wil ik hem wel voor je (laten) uitlezen en de inhoud op floppy zetten.
<knip>
Het is meer Inladen >> branden op 2e IC >> modificatie invoeren op 2e IC.
<knip>
Als je eerst je tweede IC brandt kan je niets meer wijzigen.
Dus: Inladen > wijzigen > branden.
MADdie
Op zo 01-09-2002 20:38:38 schreef Hugo Welther:
[...]
Als je eerst je tweede IC brandt kan je niets meer wijzigen.
Dus: Inladen > wijzigen > branden.
Jah OK maar we snappen hem dus??
En ik kan hem helaas niet opsturen.
Het is een chip die esentieel is in apparaat. Maar om dat ik die chip wil "namaken" met mijn eigen dingetjes erin 
Ik doe lekker moeilijk (volgens mij??)
Heb hier twee site met een zelfbouw EPROM programmer.
Ff via Google:
http://batronix.com/electronic/circuits/eeprommer-layouts-b.shtml
en
http://www.techedge.com.au/tech/eprom/default.htm
of deze
Zullen er nog wel een paar zijn.
MADdie
Dank U zeer 
Ik heb helaas geen eagle
(2x gebruikt maar is voor mijn niet echt weg gelegd)
Maar gelukkig stond bij de 1e lnk van Hugo een GIF afbeelding.
Nu is mijn vraag waar is J0 t/m J4 voor??
En met de cnnectoren x1-1 t/m x1-16??
voor de mensen die het niet snappen wat ik bedoel ik bedoel dit schema.
Staat er verder op die site geen beschrijving?
X1 t/m X25 is je parallelle poort.
J0 t/m J4 zijn jumpers, om de programmeerspanning in te stellen zo te zien.
MADdie
Als ff naar de datsheet van EEPROM kijkt zal het wel duidleijk worden, denk ik.
Per 'Jx' heb je 3 pennen waarop een jumper past. Je verbind zo de middelste pen met de bovenste pen of de middelste met de onderste pen.
Dit zijn dan de instellingen voor progspanning en read/write bijvoorbeeld.