MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Ik heb hier 2 IC's liggen, ik denk dat ze Eprom of EEprom zijn. M27256-2Fl
Nou staat op een van deze 2 IC's nog wat belangerijke info die ik ook op de ander wil zetten en wil aanpassen.
Heeft iemand daar een schema voor ?? Dat ik het ene IC via de Com of LPT poort kan inladen. Met ASM kan bewerken en dan op het 2e IC kan branden??
Wie o wie kan mij op dit moment een handje helpen??
Volgens google is dit gewoon een normale EPROM (32kB x 8), UV-wisbaar. Tenzij er geen venstertje inzit dan is het een customversie dus als PROM.
Om zo'n ding uit te lezen heb je (E)(E)PROM-programmer nodig. Ik zou geen simpel schema weten voor de COM- of LPT-poort.
Voor de bewerking kan je kijken naar HEX-workshop.
Moet je wel de HEX-code kunnen lezen en begrijpen.
Terugvertalen naar leesbare code is wat moeilijker. Er bestaan dis-assamblers maar dan moet je wel weten voor welke uP. Of staat er alleen data in?
Kan hem wel laten lezen voor je op een Chip-lab, als in de buurt woont.
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Nee ik woon helaas niet bij je in de buurt Hugo
weet je nog die scoop in Boskoop ???
Maar als iemand een schema'tje vind hou ik me aanbevolen.
Het hoeft niet duidelijk vertaalt te worden voor mij. Het is meer Inladen >> branden op 2e IC >> modificatie invoeren op 2e IC.
Ik heb het 2e IC geleegd
dus ik heb het plakkertje van het IC raampie gehaald en in licht neer gelegd. Want deze dingen kan je toch wissen met UV licht??
En ik vond idd de data sheet het is een Eprom
edit >> link naar data sheet <<
Thomas
Hello, I'm a signature virus. Please copy me into Hello, I'm a signature virus scanner. I succesfully deleted your signature virus.
Op zo 01-09-2002 14:31:26 schreef MADdie:
Want deze dingen kan je toch wissen met UV licht??