Weet iemand een schema van een fm zender die over de hele fm band zend, op alle frequenties tegelijk. Hij hoeft maar een paar meter te zenden (meter of 5).
Waarom zou je dat uberhaupt willen? Ik kan hier nu heel flauw iets over de Stentor gaan roepen, maar netjes afgeregeld lukt het je daar ook niet mee... 
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Probeer blokgolven te zenden, dan zend je op meerdere frequenties tegelijk! 
Niet doen dus he, dan staat er zo een busje voor de deur!
Maarre waar is het voor? Als je een stoorzender wilt maken voor de radio kan je misschien een 5kHz frequentiezwaai van 88-108 MHz proberen te maken... Misschien dat dat effect heeft?
Ik kan op school wel met een funktiegenerator op de AM zenden, je hoort het dan ook op een stuk of 20 plaatsen op de FM als ik m op blokgolf zet! Maar nog niet overal...
EDIT: Best wel een leuk experiment eigenlijk, je hebt alleen een funktiegenerator op 500-1500kHz nodig en een draadje voor je muzieksignaal (op de VCF ingang) en een antenne op je uitgang, klaar, zenden maar! 
[Bericht gewijzigd door Benadski op ]
Benm
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design
Je zult om een radio te storen een zender moeten maken die de hele FM band door sweept. (bijv. 10x per sec.) Als je hem dan ook nog eens moduleerd met bijv. 2kHz is de ontvangst echt rot.
Benadski
Ik heb trouwens eens een radio jammer gevonden met een 7414 en een regelbare condensator. Hiermee was de te storen frequentie mooi in te stellen. De te jammen zender verdween gewoon van de band, geen ruis dus, maar lekker stil! 
EDIT: Het kan ook een 7404 zijn geweest, het was in ieder geval simpel en goedkoop!
<Offtopic>
lheeden: elektronica vindt je ook op http://www.home.zonnet.nl/vdheeden_ls
Wie vindt wat?
Vindt elektronica jou of vind je elektronica? 
Op 10 april 2003 21:35:59 schreef Ralph Benadski:
Ik heb trouwens eens een radio jammer gevonden met een 7414 en een regelbare condensator. Hiermee was de te storen frequentie mooi in te stellen. De te jammen zender verdween gewoon van de band, geen ruis dus, maar lekker stil!EDIT: Het kan ook een 7404 zijn geweest, het was in ieder geval simpel en goedkoop!
Kun je me ook vertellen waar deze ic aangesloten moeten worden.
Op 10 april 2003 21:31:15 schreef lheeden:
Je zult om een radio te storen een zender moeten maken die de hele FM band door sweept. (bijv. 10x per sec.) Als je hem dan ook nog eens moduleerd met bijv. 2kHz is de ontvangst echt rot.
Heb je ook een idee hoe ik dit moet doen.
Benadski
Op 15 april 2003 11:56:31 schreef Faber:
[...]
Kun je me ook vertellen waar deze ic aangesloten moeten worden.
ff gegoogled:
This requires one Hex inverter.. 7404 series. Simply connect the 2-3 , 4-5, and 1-6 pins then attach one lead from the varible cap to the 4th pin, and the other to the 6th pin. Connect ground to 7. and positive 5 volts to 14. If you want to add an antenna can be addded to pin 6. This will increase the range from around 20 feet.. to about 50 feet. (including through walls) There you go! A radio jammer!!
Neem dus een 7404 en verbind 2 met 3, 4 met 5 en 1 met 6. Doe een regelbare condensator van 10-120 pF ofzoiets tussen 4 en 6 en je bent klaar! (Wel het IC voeden met 5V natuurlijk). Heb het weleens gemaakt en het werkt!!! 
EDIT: Het schema:
Waarom ze 9V gebruiken weet ik niet, dat kan een 7404 helemaal niet hebben d8 ik... Misschien ook wel aangezien het hier om hogere frequenties gaat dan de normale werkingsfrequentie en de stroom is laag. Ze hebben in het schema een 1-30pF condensator genomen omdat dit eigenlijk een TV jammer is.
Op 15 april 2003 12:15:27 schreef Benadski:
[...]
[...]
Neem dus een 7404 en verbind 2 met 3, 4 met 5 en 1 met 6. Doe een regelbare condensator van 10-120 pF ofzoiets tussen 4 en 6 en je bent klaar! (Wel het IC voeden met 5V natuurlijk). Heb het weleens gemaakt en het werkt!!!
EDIT: Het schema:
[afbeelding]Waarom ze 9V gebruiken weet ik niet, dat kan een 7404 helemaal niet hebben d8 ik... Misschien ook wel aangezien het hier om hogere frequenties gaat dan de normale werkingsfrequentie en de stroom is laag. Ze hebben in het schema een 1-30pF condensator genomen omdat dit eigenlijk een TV jammer is.
he ik heb dit schema gemaakt en het werkt. Maar als je aan het instellen bent en je hebt hem er op de goeie frequentie en je laat hem los dan veranderd ie weer. Weet je hier misschien ieds op.
Niet vastpakken bij afregelen. Op tafel laten liggen en met een kunststof trimsleuteltje (of satéstokje even plat aansnijden) afregelen.
Op 10 april 2003 14:03:22 schreef Faber:
Weet iemand een schema van een fm zender die over de hele fm band zend, op alle frequenties tegelijk. Hij hoeft maar een paar meter te zenden (meter of 5).
Ik weet niet precies meer of het nou FM of AM was, maar de eerste radio zenders werkten met behulp van grote vonken. Dit werkte goed, maar ze gebruikten de hele band. Precies wat jij zoekt. Ze zijn nu alleen illegaal! (Maar ja, er is zoveel illegaal
)