prosessor gestuurde lader 4-230AH 2x 230AH paralel laden

Hallo, Ik heb twijfels dus een vraag.

Ik heb van de verkoper een lader mee gekregen. een ctek onyx.
deze kan een laadstroom van 7A leveren, omdat er een hele week tussen de gebruiken van de accu's in zit heeft hij ruim de tijd om te laden.

maar op de doos staat geschikt voor accus van 4-230AH. Onze situatie 2x230AH paralel oftewel 460AH. De verkoper zei dat dit geen enkel probleem is, maar volgens mij begreep hij niet helemaal wat er bij een paralel schakeling van accu's gebeurd.

Nu is de vraag, gaat deze lader dit slikken, of ziet hij zon grote weerstand dat hij er een error tegen gooit? of iets anders? het ladertje was 130 euro, toch zonde als er gelijk rook uit komt.

Alvast bedankt

mvg jerry

de lader doet er in principe alleen 2x zo lang over om de accu's vol te krijgen . met 46amp laadstroom zouden je accu's in 16 uur vol zijn mits helemaal leeg. met 4,6amp laadstroom is het al het 10 voudige in oplaadtijd en dat is 6,6 dagen . dus de 7amp zou in een halve week de accu's volladen .

tenzij er nog verbruikers op aangesloten zitten tijdens het opladen .

met zo'n lichte oplader heb je wel het voordeel dat er minder snel water verdampt uit de accu's , nadeel is dat de oplader dagenlang op z'n max staat te laden , de kwaliteit zal dan de levensduur uitmaken.

kun je de accu's niet met een 24v lader opladen of is de aangesloten last ( boot oid ) 12v ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De aangesloten last is 12v een boot idd. Het ging mij er eigenlijk om waarom de waardes 4-230AH op de doos vermeld zijn. Als ik hier nou 460 aan hang is die prossesor dan niet de weg kwijt ? Met name de overgang op druppel laden