Solenoid Pump terug assembleren

'Avond allemaal,

Uit m'n ma haar oude stoomstrijkijzer heb ik een CSM-E04060 "solenoid pump" gehaald. Doordat ik een beetje te enthousiast aan het demonteren was, heb ik per ongeluk het pomphuis geopend, waardoor een veer de nodige onderdelen er uit duwde.
Na een half uur op de grond rondgekropen te hebben, denk ik dat ik zowat alles wat er in hoort terug verzamelt heb, maar ik heb geen flauw idee hoe het er terug in zou moeten.
Dit is een foto van de onderdelen die er alvast in zouden moeten geraken:
http://www.imgdumper.nl/uploads5/4f11af59e19b9/4f11af59e15d6-100_6762.thumb.jpg

Heeft er iemand enig idee in welke volgorde dit in mekaar gepuzzeld moet worden? Of denkt iemand dat er nog iets mist, en moet ik terug wat rondkruipen op zoek naar extra onderdelen?

Alvast bedankt,

Stijn

Hugo Welther

Moderator

Of je wat mist is voor ons wat moeilijk te beoordelen. Wij weten niet hoe het origineel in elkaar gezeten heeft.

In elkaar zetten gewoon met logisch redeneren. Kijk wat past en logischerwijs op/in elkaar hoort. Je weet wat het ding moet doen.

Mijn gedachte gang:
Het middelste stuk met de metalenbus op de foto hoort hoogst waarschiijnlijk in de solenoid. De grote veer zal wel daarbij horen. Die eerst in de solenoid?

Kleine veertje met kogelkopje in de teflonbus van het middelste stuk en het teflon huis er dan overheen schuiven?

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ik denk dat de grote veer over heet blinkende metalen deel gaat. Dit moet dan met de veer eerst in de solenoïde.
Het kogeltje met het veertje is de echte afsluiter en moet, met het kogeltje in het klephuis, het veertje drukt het kogeltje tegen de zitting van de klep en zit met de andere kant tegen de grote metalen kern.

DW

Het op bovenstaande manier assembleren was ook mijn eerste gedacht, maar blijkt toch niet te werken. Er wordt wat water heen en weer getrokken, maar niet in 1 richting gepompt. Spijtig, dan maar op zoek naar een nieuw pompje. (Mocht iemand iets dergelijk klein hebben liggen... ;))

Probeer het kogeltje eens om te draaien, dus naar het plastic ipv de kern

Met het kogeltje andersom wordt er inderdaad water doorgepompt. Aanzuiging gebeurt nu door het dunne gaatje aan de andere kant van de spoel. De aansluiting die omhoog steekt uit het klephuis druppelt wat water (zuigt niet aan), en uit de meest linkse aansluiting komt water uit.
Bedankt!