op afstand schakelen verreiker

Een kennis van mij vroeg om een kabel te vervangen aan zijn verrijker (falk 15). Dus heb ik de kabel er afgehaald, deze was namelijk stuk. Maar er overal gezocht naar die kabel maar nergens te bestellen.
het is een oilflex 810 18G1,5.

Nu zat ik te denken, kun je deze 16 kanalen niet draadloos van boven in het bakje verzenden naar de schakelkast?

Dus het idee is een accu boven mee in de bak. Die accu voedt een printje/schakeling die 16 kanalen aan kan. Aan dat printje/schakeling sluiten we de schakelaars aan. In de schakelkast bij het olieblok onder op de verrijker (waar de kabel naar het bakje uitkomt) sluiten we een zelfde printje aan en we kunnen draadloos schakelen.

Ik heb wel wat op conrad gezocht maar kon daar niets vinden wat zou kunnen werken. Zijn hier wel al oplossingen voor verkrijgbaar?

Alvast bedankt.

GJ_

Moderator

Natuurlijk is daar van alles voor te krijgen. Als je er zelf iets op frobelt loop je wel het risico dat ze je voor 6 jaar opsluiten als er iets fout gaat. (geen grapje! die kans is reëel, er gingen je reeds voor.)

Die kabel is gewoon leverbaar. Het is LAPP kabel ÖLFLEX FD classic 810 18G1,5
LAPP bestelnummer: 0026 156 T
Niet de goedkoopste kabel, wel goeie, niet gaan lopen experimenteren met goedkopere kabel! Die kabel kost trouwens maar een fractie van een draadloze verbinding.
(ik gok even op een euro of 8 per meter bruto excl BTW)

Tidak Ada

Golden Member

Op 16 januari 2012 20:14:27 schreef GJ_:
Natuurlijk is daar van alles voor te krijgen. Als je er zelf iets op frobelt loop je wel het risico dat ze je voor 6 jaar opsluiten als er iets fout gaat. (geen grapje! die kans is reëel, er gingen je reeds voor). [....]

Zo wordt je verrijker een verarmer, maar TS zal een verreiker hebben bedoeld >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †