| Naam |
Bericht |
Ledlover
|
wij hoeven toch niet elke keer een mod ergens op af te sturen??
misschien is een slotje voor dit topic goed?
----===### AM radio kan nét zo goed klinken als FM! Kwestie van bandbreedte! Echt waar! Vraag naar voorbeelden +++===---
|
Bastiaan
|
quote:
Idd.
quote:
misschien is een slotje voor dit topic goed?
En wie moet dat slotje erop doen?
Hehe, zie je zelf wat je nu hebt gezegd? Nu stuur je ons zelf ergens op af
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
tealon
|
quote: Op 28 april 2004 17:55:36 schreef High met henk:
* High met henk is juist zeer blij dat ze hier harstikke mild en netjes zijn, want je weet nooit wanneer iemand het kwaad bedoelt of niet, sommige mensen willen echt alleen maar helpen. Andere zijn daarentegen minder aardig. De mod's worden dan ook minder aardig. Ben laatst aangemeld bij tweakers, das wel ff andere koek. Mij zien ze daar nooit meer. Had last van een irri toolbar en in hun howto hadden ze het over een proggie, maar dat was mij dus niet echt duidelijk. topic gesloten en was geen reet wijzer eigenlijk. Maar de manier waarop!!! niet echt netjes.
Gelukig hadden er in die tijd een aantal gepost en daar werd ik wel wijzer van
Oww ik ben het volledig met je eens, maar tweakers heeft dan ook te stellen met massa's vervelende gebruikers die de bende proberen te verzieken. Overigens is het heel goed mogelijk om bij tweakers te laten weten dat je slecht behandeld werd door een modje en als die mod echt fout zat dan zijn ze zeker daar wel bereid naar je te luisteren.
Verder vind ik dat streng juist er voor zorgt dat een sfeer niet verpest wordt, want stel je eens voor dat mensen zoals def hier meer gaan komen, dan is het toch wel prettig als er tegen deze mensen goed opgetreden wordt.
Verder wil ik graag nog melden dat natuurlijk iedereen het voordeel van de twijfel moet krijgen, maar is het duidelijk dat deze persoon niet wil luisteren, dan hupa weg ermee....
En misschien komt mijn houding ook wel doordat ik teveel bij tweakers rond heb gehangen voor ik hier kwam, maar dat neemt niet weg dat ik ERRUUGG veel heb gehad aan de tweakers communitie!
|
Miezjel
|
dat van dat topic sluiten die gekickt worden vindt ik dan weer onzin.
mensen lopen gelijk te happen en naar die datum te kijken iedereen kan zien dat t een oud topic is maar dat hoeft toch niet gelijk te betekenen dat het dan maar lomp dicht gegooit moet worden en dat je een nieuw topic over exact hetzelfde onderwerp moet beginnen??
het lijkt mij dat dit de zaak alleen maar rommeliger maakt.
ben het mee eens dat er een aantal leden zijn die er wel eens een zooitje van maken maar toch ben ik van mening dat er de laatste tijd teveel wordt gehapt op slotjes op oude topics waar nog best info in kan staan en ik persoonlijk vindt het niet nodig om die dan dicht te gooien als iemand hierop verder gaat.
doe het dan zo dat alle topics ouder dan een maand standaard al gesloten worden dat scheeld de handmatige slotjes weer
toch??
Si vis pacem para bellum.
|
Gerwin
|
ligt het aan mij of worden de laaste tijd veel slotjes uitgedeeld?
An amplifier is just a modulator for a power supply
|
Jonathan
IDLE Moderator
|
quote:
ben ik niet mee akkoord
je kan een topic kicken en kicken
sommige oude topics worden hier bijna nutteloos naar boven getrapt, en soms zit er wel nog een degelijk vervolg in de kick (meestal na een paar jaar niet naturlijk  )
je kan altijd een nieuw topic beginnen en daarin verwijzen naar het oude
niet?
[Bericht gewijzigd door Jonathan op 28 april 2004 22:36:13]
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
|
Miezjel
|
quote:
dat bedoel ik.....
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote:
tja, veel... in verhouding tot het aantal posts denk ik dat het vrijwel evenredig loopt. en tja, waar nodig worden er inderdaad gratis hangsloten uitgedeeld.
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
Miezjel
|
quote: Op 28 april 2004 22:35:35 schreef Sp3ci3S:
[...]
ben ik niet mee akkoord
je kan een topic kicken en kicken
sommige oude topics worden hier bijna nutteloos naar boven getrapt, en soms zit er wel nog een degelijk vervolg in de kick (meestal na een paar jaar niet naturlijk  )
je kan altijd een nieuw topic beginnen en daarin verwijzen naar het oude
niet?
waarom zou je verwijzen als je er ook in verder kan gaan?? alles bij elkaar houden is toch makkelijker dan weet je exact waarover het gaat niemand zit het toch in de weg dat het een oud topic is?
maargoed hier gaan we vast nooit uitkomen zoveel leden zoveel menigen
maar ik blijf erbij dat er de laatste tijd teveel slotjes uitgedeeld worden, en hierbij de macht van de modrechten iets uit de hand lopen.
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote: Op 28 april 2004 22:22:50 schreef tealon:
[...]
Verder vind ik dat streng juist er voor zorgt dat een sfeer niet verpest wordt, want stel je eens voor dat mensen zoals def hier meer gaan komen, dan is het toch wel prettig als er tegen deze mensen goed opgetreden wordt.
zeker moet er 'gepast' streng worden opgetreden. alleen dit doen we vaak niet a'publiek, daar wek je meestal de vreemdste reactie mee op. E-mail is daarom een uitstekend hulpmiddel om iemand op de vingers te tikken, echter is dit weer situatie verschillend.
quote:
Verder wil ik graag nog melden dat natuurlijk iedereen het voordeel van de twijfel moet krijgen, maar is het duidelijk dat deze persoon niet wil luisteren, dan hupa weg ermee....
hier krijgt iedereen denk ik wel het voordeel van de twijfel, iedereen maakt wel eens misstappen, maar als het frequent gebeurt moet je inderdaad streng zijn. maar wij zien kicken niet als een primair middel om members in het gareel te krijgen.
"Elke technology is waardeloos als het zijn doel niet bereikt." Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators
|
Jeroen Boere
Moderator
|
quote:
noem eens concrete voorbeelden? dan kunnen wij ons misschien verdedigen (als je daar al van wilt spreken) want loze kreten hebben we niets aan
|
Bastiaan
|
quote: Op 28 april 2004 22:29:41 schreef Miezjel:
dat van dat topic sluiten die gekickt worden vindt ik dan weer onzin.
mensen lopen gelijk te happen en naar die datum te kijken iedereen kan zien dat t een oud topic is maar dat hoeft toch niet gelijk te betekenen dat het dan maar lomp dicht gegooit moet worden en dat je een nieuw topic over exact hetzelfde onderwerp moet beginnen??
Zie het groter. Men zou idd best verder kunnen gaan op een onderwerp, maar.... Wat gebeurt er daadwerkelijk als iemand reageert in een oud topic?? -> Mensen gaan niet alleen reageren op die "nieuwe" reactie maar ook op andere reacties, iets wat vaak totaal niet meer aan de orde is en vreemde discussies teweeg brengt.
Daarnaast, wat zou er gebreuren als je het toestaat dat er in oude topics verder wordt gegaan als het over hetzelfde onderwerp gaat? -> dan krijg je na een half jaar topics van minstens 20 a 30 pagina's groot, zoniet meer.
Kortom, ik zie de voordelen niet. En wij sluiten echt niet elk topic dat "oud" is. Iedere situatie wordt op zichzelf bekeken.
quote:
Als jij als forumgebruiker vind dat iets uit de hand loopt dan moet je ons dat melden. Wij zullen in dat geval dan bespreken hoe, wat en waarom. Op die manier moeten we er altijd uit kunnen komen.
Met een dergelijke werkwijze vind ik niet dat je kunt spreken van een uit de hand gelopen macht (als je al van macht kan/mag spreken).
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
|
Joeri de Man
|
ja daar ben ik het helemaal mee eens dat een topic uit meer dan 20 pagina's gaat bestaan,
zoals dat tesla col (schrijf ik het goed?) dat uit 50 pagina's bestaat, de enige die nog weten wat er allemaal is gezegd zijn de gene die er vanaf het begin bijzaten of die alles hebben gelezen, maar stel je eens voor dat ik nu een vraag gaat stellen die op pagina 17 ook als wat gevraagd, krijg je dadelijk weer 2 pagina's aan antwoord van een nu nieuwe reeks mensen. zo blijf je natuurlijk doorgaan.
LED there be light -- Wie maakt er een printje voor mij?kleuren touchscreen te koop. ACX501AKM-7
|
Prutsertje
|
quote: Op 28 april 2004 10:07:53 schreef High met henk:.....ook de ellende die komt onervarenheid met elktro, omdat er steeds meer hobbyisten komen (of ze weten iig hun weg naar hier te vinden  ) en tuurlijk moeten die mensen eravring op doen, maar dat leidt wel vaak tot verwariing (zie bijv krisje8). Ze bedoelen het niet kwaad, maar het wordt wel snel rommelig enzow
Eerlijk gezegd vindt ik de site juist wel bedoeld voor hobbyisten, of zie ik dat verkeerd. Ik heb altijd véél informatie en kennis opgedaan via CO. Als ik alle kennis al in huis zou hebben zou ik waarschijnlijk niet zo vaak informatie hebben opgezocht c.q. hebben gevraagd.
Just my $0.02
bloep....
|
High met Henk
Honourable Member
|
Prutsertje: meej eens, zeg toch ook niet dat het niet MAG, dat was iig niet mijn bedoeling, maar vaak leidt het wel tot een hele heftige discussie, omdat ze iets in hun hoofd hebben en het niet kunnen verwoorden (voorbeeld krisje8 met het topic nep aarde) iederen zit dan 5 pagina's vol te posten en de topic starter ziet niet in wat hij fout doet.
Als je het topic doorleest, snap je vast wel wat ik bedoel, want kan het zo niet goed uitleggen
en dat is juist wat het nu rommelig maakt en om even verder te gaan: dat veroorzaakt ook de vele slotjes natuurlijk een topic wat na 5 pagina's NOG onduidelijk is, daar kun je betere een niw=euw topic voor starten
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Miezjel
|
@ Bastiaan
Inderdaad is het zo dat bepaalde zaken opgegraven worden en iemand antwoord geeft op een vraag die meer dan een half jaar oud is ok dan kan ie wel dicht.
kep nu ff geen zin om de moeite te nemen om een aantal topics op te zoeken welke ik bedoel, en wil hiermee ook niet een hele discussie uitlokken ik geef alleen maar aan wat me opvalt.
en dat is dat er topics worden gesloten waarin toch weer een hele nuttige discussie loopt.
met een vriendelijke groet Michel
|
Miezjel
|
quote: Op 29 april 2004 09:27:00 schreef High met henk:
Prutsertje: meej eens, zeg toch ook niet dat het niet MAG, dat was iig niet mijn bedoeling, maar vaak leidt het wel tot een hele heftige discussie, omdat ze iets in hun hoofd hebben en het niet kunnen verwoorden (voorbeeld krisje8 met het topic nep aarde) iederen zit dan 5 pagina's vol te posten en de topic starter ziet niet in wat hij fout doet.
Als je het topic doorleest, snap je vast wel wat ik bedoel, want kan het zo niet goed uitleggen
en dat is juist wat het nu rommelig maakt en om even verder te gaan: dat veroorzaakt ook de vele slotjes natuurlijk een topic wat na 5 pagina's NOG onduidelijk is, daar kun je betere een niw=euw topic voor starten
Dit heeft natuurlijk wel te maken met de discipline van de forumgebruikers en dat is de laatste tijd wel minder geworden, maar ik merk her en der dat de verdraagzaamheid van de overige forumgebruikers ook niet meer is wat het geweest is. t lijkt soms meer op psygologische oorlogvoering dan een electronica forum
|
High met Henk
Honourable Member
|
HERSEN ~~~~~~~~~ (ofwel brainwave)
waarom niet een poll met "hoe denken jullie over de mod's op het forum?"
krijgen de mods ook beetje feedback. Het moet natuurlijk gaan over het algemeen. Misschien in de poll een aantal zaken aanbrengen ofzo (iets over sluiten, iets over algememene handelswijze, en nog iets ofzow)
Ik vindt dat de mods het nl helemaal niet slecht doen!!
zeker als je ziet hoe snel de site groeit!!!!
Maar de mod's krijgen natuurlijk ook weinig feedback, dus misschien daar wat aan doen
to al newbies: RTFM/D of google eens (p.s. RTFM/D = Read the f*cking manual/datasheet). Mijn werk is pure p0rno: ik ben Professioneel bitneuker
|
Miezjel
|
een poll of nog beter een enquete is een goed id
als je iets over de mods hoort is het alleen maar slecht de goeie dingen start men nooit een topic over.
ik stem voor een enquete
|
soldeerfreak
|
zie ik ook wel zitten
aan de hand van een voorbeeld kun je de oplosing zelf gemakkelijker vinden
|
High met Henk
Honourable Member
|
editted, maar per ongeluk dubbele post, zie hieronder [Bericht gewijzigd door High met Henk op 29 april 2004 11:56:23]
|
High met Henk
Honourable Member
|
of een meervoudige poll.
zo dat je meer opties aan kan klikken
bijv:
wat vinden jullie van de mod acties:
(checkbox) ze zetten te snel slotjes
(checkbox) Ze zijn te streng
(checkbox) ze zijn onbeleefd
(checkbox) ze helpen niet goed
(checkbox) ze doen het best goed
Dan kun je dus meerdere opties aanvinken
|
Prutsertje
|
quote: Op 29 april 2004 09:27:00 schreef High met henk:
Nu vindt ik wel dat er een verschil is tussen de oude rotten, de nieuwkomers en de eendagsvliegen op het forum. Voorral de laatste groep doet zelden iets met elektronica en menen dat ze hier het antwoord krijgen waarom hun tv o.i.d. het niet meer doet terwijl ze praktisch nog geen stekker aan een verlengsnoer kunnen monteren. Ik denk dat daar (mede omwille van hun eigen veiligheid) veel mensen hier geen zin in hebben. De nieuwkommers zijn daarintegen de oude rotten van later, die de site levendig houden en tegen die tijd de nieuwkomers kunnen opvangen. Ikzelf lig er een beetje tussen in, een nieuwkomer met iets meer ervaring  en probeer ook zoveel mogelijk bij te springen indien mogelijk, alleen zijn de meeste superhersenknobbels me meestal voor  . Al met al houdt ik van CO zoals het is en erger ik me meer aan mensen met een slechte instelling(spam, grote mond, eigen onwijs) dan mensen die iets slecht kunnen verwoorden. In zo'n geval is een gesprekje via bijv. msn met die persoon misschien een optie om duidelijkheid te verschaffen en schept dat dan de mogelijkheid om de post dusdanig aan te passen dat het met duidelijke (vak)termen kan worden omschreven. En tevens zijn afbeeldingen in bepaalde gevallen een uitkomst, aangezien een plaatje soms meer zegt dan duizend woorden.
bloep....
|
High met Henk
Honourable Member
|
wij begrijpen elkaar  alleen ik verwoord het nogal slecht
|