Heeft een LT1301 een spoel nodig voor step-up?

Ik wil van 3.33 DC volt naar 12 volt DC. Ik heb een step-up/boost DC-DC converter gevonden.
Ik heb de datasheet gevonden (http://cds.linear.com/docs/Datasheet/lt1301.pdf) en ik zie er verschillende schema's in staan. In het BLOCK DIAGRAM staat er een spoel. Maar in het TEST CIRCUIT op pagina 5 staat deze niet.

Ik hoopte zonder al te veel extra onderdelen aan 12 volt DC te komen. Uiteraard is een condensator of weerstand geen probleem.

Concrete vragen:

  • Heb ik een spoel nodig om van 3,33 volt aan 12 volt te komen wanneer ik IC LT1301 gebruik?
  • Zoja, hoe bereken ik die spoel?

Bij voorbaat dank!

P.S.
Ik zag 3 posts met LT1301, geen van deze gaven antwoord op mijn vraag.

-Share your knowledge-
fred101

Golden Member

Test circuit is alleen om de oscillator frequentie te testen. Niet alleen plaatjes kijken, de tekst is ook belangrijk ;-) Een spoel heb je nodig. Gewoon zo'n kant en klaar ding geschikt voor smps. Kosten een paar dubbeltjes.
Lees pagina 7 maar eens door, inductor choice, compleet met een tabel recommended inductiors.

[Bericht gewijzigd door fred101 op vrijdag 16 maart 2012 16:11:11 (17%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Hoi fred01,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb zojuist een aanbevolen spoel en condensator besteld.

Eens kijken of die 'speciale' condensator verschil maakt met de 'normale' electrolytische die ik al in mijn laadje heb liggen.

Fijn weekend!

-Share your knowledge-