Goedemiddag Allemaal,

Bij een nieuw kantoor/woning hebben we binnen bijna geen GSM dekking terwijl dit buiten prima is. Het gebouw dempt het signaal dus te veel om nog bruikbaar te zijn.

Nu zijn hier natuurlijk repeaters voor te koop, maar in mijn zoektocht lees is ook voer een passieve repeater. Dit zijn twee antenne met een stukje coax aan elkaar verbonden. Een richtantenne met een goede versterking kan dan buiten staan en een antenne binnen. Hierdoor zou het signaal binnen beter moeten worden.

Mijn vraag is of dit kans heeft om te gaan werken. Heeft iemand dit hier al een geprobeerd?

In Dit topic is er nog wat onenigheid over, wat denken jullie?

Groeten Johan

Frederick E. Terman

Honourable Member

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Geeft geen enkele provider signaal binnen? Dat is apart.

We zouden dat hele topic weer kunnen herhalen. ;) Luister, òf je doet er niets aan, òf je doet er wel wat aan.
Doe je niets, dan ben je nu klaar. In het tweede geval heb je in elk geval twee antennes nodig, en kabel.

Je kunt dus net zo goed alvast die twee antennes met die kabel aan elkaar koppelen. Daar is verder geen theoretische discussie voor nodig.

Werkt het, zoveel te beter. Werkt het niet (en als ik moét gokken dan is het daarop), dan moet er een kastje tussen. Maar die antennes en kabel heb je dan toch ook nodig (en waarschijnlijk nog meer, maar dat zie je tegen die tijd wel).