Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 6

Dit topic is gesloten

Afgelopen week heb ik mij bezig gehouden met het maken van mijn nieuwe werkplek. Deze is nu in de loods ipv in de kelder.
Nieuwe werkplek is volledig geïsoleerd, verwarmd/gekoeld via inverter. 3x400V+N beschikbaar.
Afmetingen zijn 9,5m x 5m en 3m30 hoog.
Vandaag zijn de eerste spullen verhuisd!

P.S. Ik post nu de beelden want later zal het terug TE vol staan ;-)

http://imageshack.us/scaled/medium/199/rulb.JPG
http://imageshack.us/scaled/medium/823/3ahe.jpg
http://imageshack.us/scaled/medium/593/txsg.jpg

Tidak Ada

Golden Member

Toch zijn wij benieuwd naar de volle ruimte. Dat leeft!

(Zie mijn signature ;-) )

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Wow, die ruimte is 3x zo groot als mijn slaapkamer en ik moet alles maar op 2 vierkante meter zien te proppen. Je moet wel heel veel spullen hebben om dat vol te proppen xD. Ziet er uit als een heerlijke werkruimte.

Hmmzzz... Heb ik dan iets verkeerd gedaan de verhuizing van mijn werkkamer?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Diamon

Golden Member

Op 18 december 2013 21:32:15 schreef MNM(tm):
Hmmzzz... Heb ik dan iets verkeerd gedaan de verhuizing van mijn werkkamer?

Ik zeg niets..............., eerst zien ;)

Als ik naar mijn stoel wil, zouden sommige mensen, als ze het zien, denken dat ik laserstralen moet ontwijken.

Moet dus mijn hok en werkbank maar weer eens uitmesten ;)
Kan ik eindelijk eens aan de gang met de inductie plaat.

Jesus H. Tapdancing Christ, Wat een ruimte :o

Ik wou dat ik zo'n ruimte had. Maar dan wel voor mijn andere hobby. Werkbank en kasten tegen de muur, brug er in, X1/9 er op en sleutelen maar.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Op 18 december 2013 21:12:49 schreef xbdt:
Afgelopen week heb ik mij bezig gehouden met het maken van mijn nieuwe werkplek. Deze is nu in de loods ipv in de kelder.
...
P.S. Ik post nu de beelden want later zal het terug TE vol staan ;-)

Zo te zien is er ruimte zat voor legplanken, die je kan volstapelen naar hartelust.
Of wou je schilderijen aan die muren hangen? :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Zijn dat koelcel wanden ?
Lijkt er wel op.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 18 december 2013 21:47:25 schreef Diamon:
[...]

Ik zeg niets..............., eerst zien ;)

Tjah, als je dan ook -zoals afgesproken- gewoon netjes op komt dagen op de verjaardag van mijn wederhelft, dan had je 't geweten. ;)

Op 18 december 2013 21:47:25 schreef Diamon:Kan ik eindelijk eens aan de gang met de inductie plaat.

Ook al gesloopt?!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Diamon

Golden Member

Op 18 december 2013 22:36:00 schreef MNM(tm):
[...]
Tjah, als je dan ook -zoals afgesproken- gewoon netjes op komt dagen op de verjaardag van mijn wederhelft, dan had je 't geweten. ;)

[...]
Ook al gesloopt?!

Kijk liever in alle rust ;)

Tijdje geleden deze opgehaald, via MP. Tis een Atag uit 1994

De ruimte zit dus in mijn loods; er is dus geen direct contact met de regen/wind.
Opgemetst met 14cm dikke snelbouwstenen, betonvloer is geïsoleerd, binnenwanden zijn 5cm PUR isolatie met 10mm gipskarton. Deze platen heb ik verlijmd op de binnenmuren. er zit ook een dampscherm in.
http://www.recticelinsulation.be/product/eurothane-g
Het plafond is recticel powerline 6cm dikke platen PUR.
http://www.recticelinsulation.be/product/powerline
Er is ook een opening naar de loods (2 deuren), deze heb ik gemaakt met Kingspan panelen 8cm dik.
http://www.kingspanpanels.be/Technische-informatie/documents/brochures…

fred101

Golden Member

Wauw, wat een ruimte. Netjes gebouwd en mooie tafels. Ik zou zelf wel een rij planken boven de tafels willen voor meetspul. Met zo'n lengte hoef je ook niet alles boven elkaar te stapelen. Die kerel van the signal path blogs http://thesignalpath.com/blogs/ heeft ook alles op een lange rij tafels met maar een plank er boven en daar staat nog meer spul dan bij mij.

Krijg je dat warm ? Mijn garage is 6x10 meter, heeft gas/licht/water maar geen verwarming. Het is met spouwmuren gebouwd, geïsoleerd en het werd zelf bij zware vorst nooit onder nul. Het is er ook goed droog. De vorige eigenaar heeft er tijdens de verbouwing van het huis anderhalf jaar gewoond met een gezin van 5 man.

Maar toen ik nog bijna dagelijks sleutelde kreeg ik het 's-winters niet warmer gestookt dan een graad of 6 mbv van twee petroleum kachels. Nu is mijn garage wel een stuk hoger (hij is gebouwd voor onderhoud aan graafmachines. Het achterste deel is zolder maar de voorste helft is open tot de nok.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Lambiek

Special Member

Op 18 december 2013 21:12:49 schreef xbdt:
Afmetingen zijn 9,5m x 5m en 3m30 hoog.
Vandaag zijn de eerste spullen verhuisd!

Je kan mij niet wijsmaken dat die ruimte alleen voor de hobby is.
Zal ook wel met je werk te maken hebben, of zit ik er helemaal naast. :)

Maar het is wel schitterend ik ben niet snel jaloers, maar zit er nu toch tegenaan. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Voor de geïnteresseerden: Agilent heeft tot en met maart 2014 de actie dat je, als je een digitale oscilloscoop koopt, de bandbreedte gratis wordt geüpdate naar de volgende versie. Als je dus een 50MHz scope koopt, krijg je een 70MHz ding enz... Kan zomaar een paar honderd euro schelen. Geldt op alle digitale scopes!

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

De ruimte is enkel voor mijn uit de hand gelopen hobby's. Alles wat iets of wat technisch is interesseert mij. (elektronica al meer dan 30 jaar, alles wat bolt en vliegt, computers, elektriciteitswerken, sanitair (warmtepompen, vloerverwarming, mazout...), faiences, vloeren, grondwerken, schrijnwerk...)

In de loods zelf staat er nog eea ook hé :-)
P.S. De loods zelf is 12x35m

Bij deze een klein kiekje van de loods.

http://img850.imageshack.us/img850/6550/0jvv.jpg

voor de kenners: 4kW 3x400V formaatzaag met voorritser. Afzuiging op achtergrond. Links staat de zandstraalcabine. Zo kunnen onderdelen mooi gereinigd worden en dan gepoederlakt worden.

Wat de verwarming van de werkplaats betreft, het is nog maar de 1e winter dat deze verwarmd is. Ik heb de thermostaat op min gezet 17°C. Bij 0°C was het nog steeds perfect 17°C binnen.
Ik denk dat uw garage toch niet voldoende geïsoleerd is (indien je het niet warmer krijgt dan 6°C).

groeten,

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 26 juli 2014 22:45:38 (4%)

Lambiek

Special Member

KWIJL, KWIJL, KWIJL, KWIJL.

Echt een schitterende ruimte, nu ben ik echt jaloers. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik heb hier eens de 6 topics bekeken, amaai, der staan wel indrukwekkende 'prutshoeken' op deze site!
Ik was het meeste onder de indruk van de ruimte van Fred101. Jochem heeft ook een heel nette ruimte.
Echt, ik heb ongelooflijk veel respect voor die mensen.

Nou, dat is dan mooi wederzijds :D

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Die ruuuuuuuuuuimte... ruuuimte... ruimte!!!! :9~

Ik ben steeds een 'uur' bezig om het benodigde onderdeel te zoeken. Dat ligt dan meestal (geheel volgens de wet van Murphy) in een doos, geheel onderop de laatste stapel, of ik kan het zelfs dan nog niet vinden... :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sonytech

Overleden

Meestal vind je het dan uiteindelijk toch wel weer: op het moment dat je nét een andere gekocht hebt.

[Bericht gewijzigd door Sonytech op donderdag 19 december 2013 17:49:33 (18%)

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

Ík ben een modulair experimenteer boardje voor een launchpad aan het maken. Ik had gisteren twee pcbtjes met 10 leds en weerstanden gemaakt. En ik kan ze nergens meer vinden. Maar ja, ik ben ook wel eens meet-apparatuur kwijt , dus dat ik een klein printje kwijt raak in de bermuda driehoek onder mijn tafel verbaast me niets ...

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Net zoals je wel eens een motorblokje met een bruikbare dynamo kwijt bent geraakt Fred?

Ik snap niet dat de helft hier geilt op zo'n enorm hok?
Alles buiten handbereik is gewoon irritant
En het ziet er prima uit als werkplaats maar om een avondje lekker te gaan zitten hobbyen zie ik mezelf daar echt niet fijn zitten, geef mij mn donkere 1 bij 2m hokje maar ook al ziet t eruit als een vuilnisstort
Of zelfs gewoon voor de tv

fred101

Golden Member

Voor de tv is ook niet verkeerd. Ik heb daar een scoop, paar multimeters en lcr meetbrug onder handbereik.

Zo'n grote ruimte is relaxed omdat je dan meerdere dingen tegelijk kan doen en gewoon voor het apparaat kunt gaan zitten wat je nodig hebt. Ik heb nu een antieke meetzender in onderdelen op de grond, het cabinet op de vuilnisbak waardoor ik er iets naast gelegd had waar ik vanavond over uitgleed ;-( Een powermeter in twee delen op de grond achter me, Een breadboard op een uitgetrokkenm scoopmobiel la, een logic analyser op de la vanm mijn andere scoop mobiel la. Boven op die scoop een voeding die ik nodig had en nergens kwijt kon, Mijn zenders achter een paar bruggen, en net genoeg zitplaatst voor 1 man. Maar het is wel knus zo tussen mijn kindjes ;-)
Ik geloof dat ik zo wel duidelijk heb gemaakt wat er zo fijn is aan zo'n groot hok.

Ex-fietser, Dat Volvo blok was ik idd een beetje kwijt ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten