Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 6

Dit topic is gesloten

Ik in ieder geval absoluut wel! :(

Maar wat Testman zegt over dat het wegmikken van zooi na de eerste bak makkelijker gaat, is ook absoluut waar!

Maar waar ik ècht niet tegen kan is dat een ander tegen mij gaat zeggen wat ik weg moet gooien!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Lambiek

Special Member

Op 12 februari 2013 09:10:34 schreef MNM(tm):
Maar waar ik ècht niet tegen kan is dat een ander tegen mij gaat zeggen wat ik weg moet gooien!

Daar heb ik gelukkig geen last van, de vrouw laat me daar gelukkig vrij in. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Moet je me toch eens vertellen hoe je dát voor elkaar gekregen hebt! ;)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Lambiek

Special Member

Ja, het is gewoon een schat van een meid. :) Al 33 jaar.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

de 1e bak wegmikken is het moeilijkste , daarna gaat het makkelijker

Ik mik het in een doos en die schenk ik aan CO voor Rosmalen. Zou jij met die printtrafo's ook kunnen doen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Dat zou voor mij inderdaad ook een 'leedverzachend' argument (kunnen) zijn.
Zo heb ik een paar jaar geleden mijn gehele verzameling videorecorders (99 stuks!), op enkele speciale modellen na, geschonken aan een technische school voor moeilijk hanteerbare kinderen.

Uiteraard zaten daar mijn twee Philips VCR's (N1502 en N1702) en twee Philips VR2350 toestellen niet bij. ;)

De VCR's zijn later naar een liefhebber/verzamelaar gegaan.
De VR2350's staan nog steeds in de kast. In afwachting op nieuwe elco's, want opstarten doen ze niet meer. Uiteraard heb ik er de originele A.B.'s nog bij. :)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
fred101

Golden Member

Heb ik ook, je hebt het altijd net nodig na je het hebt weg gedaan. Ik heb in het begin veel gesloopt. Daarbij veel spul weggedan onder het mom, veel te conplex, daar kan ik toch nooit iets mee bouwen ( zoals bv een aantal pir senors, maar ook wat militaire RF kastjes waar rare dingen in zaten die ik maar weggegooid heb ( directional couplers weet ik nu)
Het ergste was vroeger als kind, als ik een buizenradio of TV sloopte ( was toen gewoon ouwe toei) dan gooide ik die grote rare potmeters weg want die waren allemaal defect, als ik ze met de Ohm meter probeerde waren ze altijd open. Je weet wel zo'n ding met plaatjes die in elkaar schuiven, men noemt dat ook wel een varco ;-) ( wist ik veel, ik kende niemand die electronica deed, mijn enige info bron was mijn philipsdoos, we woonde ook niet in de buurt van een bibliotheek, sterker nog, ik wist niet eens dat daar boeken over te leen waren, af en toe, als ik geld teveel had kocht ik een RB of electuur)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

dat zou een hoop tijd kosten , eerst een tijdmachine uitvinden en bouwen om terug te gaan naar oktober :)

vhs bakken die heb ik ook een berg gehad. toen stond ik nog wekelijks op de lokale stort waar m'n aanvoer vanaf kwam . heb alleen nog een doos losse mechanica van vhs recorders want het is ook oude obsolete meuk ook. de psu's van de turbodrive waren de laatste complete printen welke weggingen uit de vhs tijd.

wat ik thuis niet meer in de kliko krijg gaat mee naar het werk . m'n overbodige xlr en jack verzameling heb ik er ook al neergemikt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 11 februari 2013 19:44:25 schreef Lambiek:
Zo eindelijk is mijn werkplek klaar, heb nu alles bij elkaar.

De mechanische spullen / werkplek (draaibank, cnc freesbank) aan een kant, en de elektronica werkplek aan de andere kant.
Hoef me nu alleen maar om te draaien als ik wat moet draaien, boren of frezen.

Mooi freesbankje! Wat voor merk is het?

Zat me zelf af te vragen of het wel gezond is om al je componenenten te bewaren in een ruimte waar je ook slaapt..zouden er geen dampen e.d. kunnen komen?

de componenten bewaren op m'n slaapplek heb ik nooit een probleem gevonden , heb toch het raam open met slapen. stilstaande lucht is veel slechter als de geur van weerstanden en elco's. zelfs toen er hier nog 260 kilo aan loodaccu's stond aan de lader heb ik nooit de bekende eierlucht geroken. met solderen zet ik wel een fan aan , je wordt zo duf van die lucht met dichte ramen ivm het weer buiten ..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
fred101

Golden Member

Al een tijd gekleden mee begonnen en met dank voor de hulp aan sander en Mans.

De RF spullen staan nu allemaal bij elkaar in een rack.

Mijn Racals zijn verkocht en alle calibrators en standaards staan nu in en op dat 19"rack. De scoop ervoor rij ik zo weg als ik er bij moet.

De bruggen staan nu links en recht van mijn werkblad.

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/10/werkplekmrt13.jpg
Mijn werkplek met voedingen, scoops, multimeters en nog wat spul.
Links en rechts buiten beeld mijn bruggen (links Boonton en GR, Rechts de beroemde GR1620)

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/10/laboverzicht.jpg
Vanaf de deuropening.

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/10/RFrek.jpg
RF rack, met vnas, SA, curvtracer, noise analyser, generator, counters. Er boven een plank met calibratiespul (weerstanden, decades, timemark, AC en DC scope calibrators.

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/10/calibratorek.jpg
De standaards, bovenop een Guildline standaardcellen oven, eronder een KV divider om de Guildline te vergelijken met een standaard.
Dan AC en DC transfer standaards met nuldetector.
Een 100kHz, 1MHz, 5MHz HP tijdstandaard met er extra ingebouwd een 10MHz Trimble thunderbold GPS gecontroleerde standaard. Dat blauwe displaytje geeft GPS tijd en status.
Dan twee KV dividers (Fluke en ESI)
Dan 3 calibrators (DC spanning, DC spanning en stroom, DC en AC spanning, stroom en weerstand.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
pa3gws

Golden Member

@Fred101
Wat een ongelooflijke mooie berg apparatuur.
De energie maatschappij zal wel heel blij zijn met jou,;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Tidak Ada

Golden Member

Op 12 februari 2013 09:02:08 schreef Lambiek: [...]
Heb je dan nooit; als je het weggegooid hebt, dat je het een week daarna eigenlijk nodig hebt.

Mooie kastjes, waar heb je die vandaan?
En : Wat is dat voor een lampje dat op je draaibank staat?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Lijkt op een led-lampje gevoed door 3 AAA batterijen (9leds)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Tidak Ada

Golden Member

Zit volgens mij een snoertje aan, of zie ik het verkeerd en is het een deel van de draaibank ?
Ik gebruik zo'n 3W IKEA lampje bij m'n Unimatje. Voldoet perfect !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik schrijf ook : het lijkt :-)

off-topic, met dank aan Arco :http://www.baco-army-goods.nl/lichtnet-voedingen-adapters/lichtnet-ste…

Kan ik ze niet voor leveren.....Maar ik heb dan ook alleen meanwell in mijn pakket, rest via mail....druk

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Prachtige opstelling zo fred, het wordt allemaal steeds doordachter (moet ook wel in z'n kleine ruimte). De hele calibratiehoek in een 19" rack is ook een mooie zet.

If you want to succeed, double your failure rate.

Van:
http://tijdelijk.vensterkruis.nl/gallery3/var/resizes/Huis2/2013-03-10%2013_01_32_jpg.jpg?m=1362941454

Naar:
http://tijdelijk.vensterkruis.nl/gallery3/var/resizes/Huis2/2013-03-10%2017_34_03_jpg.jpg?m=1362942105
En intussen al verder, maar vergeten foto te maken.

Lambiek

Special Member

Op 9 maart 2013 21:07:32 schreef Tidak Ada:
Mooie kastjes, waar heb je die vandaan?
En : Wat is dat voor een lampje dat op je draaibank staat?

Welke kastjes bedoel je; die aan de wand hangen, of die op de plank staan.

Dat lampje is inderdaad een led lamp op batterijen, komt ook bij buitelaar van daan. zit een goede sterke magneet onder, en geeft een hoop licht.

EDIT:
O, en dat snoer is van de draaibank. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

Ik bedoel die lichtgrijze kastjes aan de muur.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
fred101

Golden Member

In de nieuwste electuur, een foto van de werkplek van Free Electron. ( kopje artikel, in de kelders van een nerd) Ik kwam je naam trouwens ook laatst tegen in een hele oude electuur ( ingezonden brief volgens mij)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Lambiek

Special Member

Op 11 maart 2013 14:09:04 schreef Tidak Ada:
Ik bedoel die lichtgrijze kastjes aan de muur.

Die komen bij hornbach vandaan, en de werkbanken ook. Het is allemaal van het zelfde merk. (merk is küpper)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Vorige nacht mijn condensators eens aan het uitsorteren geweest, wat is me dat voor een ... werkje, maar het is wel leuk, nu heb ik een beetje een overzicht

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Dit topic is gesloten