Philips 37PFL8404/12 donker beeld.

ik heb een philips 37PFL8404/12 openliggen waarvan het beeld erg donker blijft.verder lijkt het net of er maar 256 kleuren worden gebruikt en zijn er veel verticale lichte strepen te zien.
nu ligt dit volgens mij aan het t-con board met het volgende nummer AUO
T370HW02 V9.
maar dit board kan ik nergens vinden dus ik dacht dan maar zelf uitvinden wat er loos is.
en juist hier loop ik vast..ik heb nu geen idee wat ik moet meten of iets dergelijks.
hebben jullie misschien nog wat tips wat ik nog kan doen.
hopelijk kan iemand mij verder op weg helpen.

bij voorbaat dank.

Het display is defect,betreft een AUOP pannel.
T-con board vervangen heeft geen zin,ik heb hier zo een liggen,
Meten kunje overigens niets aan zo´n board.koste mij ca 100 euro zgn.
het enige wat je rest is de printen er uit,en de rest richting Milieu straat.
Dit waren de slechtste toestellen aller tijden.

das ook zonde zeg!heb nu 3 van die toestellen...dan ga ik het paneel zelf is ontleden,wie weet is er wel een flexcable los of gebroken...
ik heb de 3 tv' s wel erg goedkoop gekocht...dat verzacht de pijn weer een beetje.

Correctie de toestellen waren wel goed maar de ingekochte AUO panels NIET. Vaak waren het wel degelijk de T con,s en deze waren herstelbaar as 15 f ic vervangen

die FLEX CABELE ,daar kun je niets aan repareren,deze komt rechtstreeks van het display en van daar naar een printplaatje.

zou die tip van Arnold toch eens bekijken als ik 3 tv's had staan....

ding is via ebay wel te verkrijgen.

ik heb de t-con board nu onder mn loep liggen maar ik zie dat ictje niet.
het typenumer op mn board is T370HW02 V9 (Ctrl BD; 37T04-C09)

maartenbakker

Golden Member

Vermoedelijk is het bedoelde IC een spanningsregelaar, dus 3 tot 8 pennen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De AS15F zit in een mini QFP behuizing met 32 pinnen geloof ik.
Het IC genereert diverse spanningen voor het panel.

Groeten, Ron.

Klopt dus dat was ik vergeten te vermelden. Het IC is leverbaar bij ASWO

Bij ASWO is de voorraad 0, via Ebay heb ik er al veel gezien voor niet al teveel geld.

ik heb t chippie gevonden...en de nieuwe ook op ebay...maar dit is geen soldeerwerk met een soldeerbout.hoe ga ik dit aanpakken?het oude chippie eraf fohnen(met de kans dat de rest eromheen ook los gaat zitten)
hier heb ik geen ervaring mee,maar ik wil het graag proberen als er goeie tips komen.
ik dacht zelf alle pootjes van de oude losslijpen met een dremeltje,dan de oude losse pootjes1 voor 1 verwijderen..de nieuwe erop zetten en vastsolderen.
ik heb dit nooit gedaan, maar ik zat zo n beetje te denken hoe ik dit ga aanpakken.

alle tips zijn welkom,ik zie dit wel als een uitdaging.

Juist los snijden doe ik ook. Gewoon met een breekmesje .
Oude pootje,s met wat soldeer en flux weg nemen.
Nieuwe er op plaatsen en juist centreren waarna met een druppel lood en weer flux zo langs de pootje,s
Teveel soldeer verwijderen met litze

Los snijden kan maar als leek moet je verdomt goed uitkijken dat je geen printspoortjes vern***t anders kun je het printje meteen weggooien. Misschien ken je iemand in jouw buurt die een hetelucht desoldeerstation heeft?

Daarom denk ik dat t met n dremel met slijpschijf beter zal gaan.met n mesje kun je snel uitschieten.
Dit is een leuk leerproject smd solderen.
ik heb het koelkussentje eraf gepulkt en zag dat 1pootje bruin is geworden.misschien door hitte.
In ieder geval allemaal bedankt voor de bruikbare tips.

Diamon

Golden Member

Heb je niet nog ergens een sloopprint liggen, met zelfde soort ic behuizing. Heb je iig een test object :)

Ik heb bergen met oude prints...en dat is zon gek idee nog niet.
Bedankt!

Veel ic,s van dat type heb ik 2 de hands gebruikt van 108 panels.
Losnemen met een grote druppel lood lukt goed.
Los snijden van de defecte ic is nog nooit mis gegaan.
Je moet eigenlijk niet snijden maar vlak aan het ic drukken en zo pootje voor pootje en ze breken dus snel.
Hete lucht raad ik nooit aan wanneer het normaal kan.
De genoemde klacht komt heel vaak voor bij de essence de pes 1000, goed toestel alleen dat ic dus tja