Het grote interessante aanbiedingen topic deel4

Dit topic is gesloten

Op 6 oktober 2015 17:36:27 schreef Arco:
De locale oscillator van de ene stoort op de andere. Bij schakelen verstemt die net iets en stoort de andere ontvanger.
(staat ook in de handleidingen: ontvangers moeten minimaal 50cm uit elkaar zitten...)

Dat is gewoon een EMC probleem (alhoewel misschien wel binnen de letter van de wet).
Ik ben geen KAKUkenner, maar had dit met een paar kwartjes meer aan onderdelen/betere onderdelen niet voorkomen kunnen worden?

@minimax hieronder: Ja en? Ook een supperreg kun je afschermen. Of moet ik jouw uitleg interpreteren als, ja, voor een paar kwartjes meer had het probleem inderdaad voorkomen kunnen worden?

[Bericht gewijzigd door blurp op dinsdag 6 oktober 2015 21:29:06 (16%)

Op 6 oktober 2015 20:29:54 schreef blurp:
[...]

Dat is gewoon een EMC probleem (alhoewel misschien wel binnen de letter van de wet).
Ik ben geen KAKUkenner, maar had dit met een paar kwartjes meer aan onderdelen/betere onderdelen niet voorkomen kunnen worden?

Het zijn superregatieve ontvangertjes, d.w.z. ze oscilleren op de ontvangst frequentie.
Het binnenkomende zender signaal beïnvloed deze oscillatie
(simpele uitleg van de superreg)

Juist dit oscilleren maakt dat ze niet te dicht bij elkaar gebruikt mogen worden.

Andere ontvanger-methoden zijn zeker mogelijk, maar de superreg bied goede gevoeligheid met een kleine en simpele (=goedkope) schakeling.
Selectief zijn ze niet, maar dat maakt voor deze toepassing niet veel uit.

Eleshop geeft vandaag en morgen korting omdat ze 10 jaar bestaan.

Tidak Ada

Golden Member

TME (Transfer Multisort Elektronik) Polen bestaat 25 jaar en heeft daarom een jubileum aanbiedingsmaand.

Mijn ervaringen met de tent zijn zeer positief: Snel, correct, goedkoop De site is overzichtelijke en gebruikt dezelfde engine als RS en Mouser.

Hier de link naar de jubileumpagina: http://mail.exciting-news.pl/c/1f7mqu8xtj/secl78bldr/
Wel even op de button met de Nerderlandse vlag klikken!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Goed om te weten dat je er concrete ervaringen mee hebt.
Wat is "snel"?

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

2-3 dagen na betaling is het in ieder geval hier. Stukken sneller dan Conrad!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

Wat zijn de verwachte verzendkosten bij TME ?

Op 13 oktober 2015 13:39:31 schreef flash2b:
Wat zijn de verwachte verzendkosten bij TME ?

Vaste prijs van 7.95 geloof ik, bezorging middels UPS.

FYI: Ik heb ook hele goeie ervaring met TME.

[Bericht gewijzigd door ariejan op dinsdag 13 oktober 2015 13:47:26 (11%)

I have no idea what I'm doing...
Tidak Ada

Golden Member

HBM bied een kabeloogtang voor grote maten (vanaf 6mm²) aan voor € 19,99 v

Let op!: op de site staat dat het een knipper is, maar in de mailing staat 'klemtang'. Als ik de foto's bekijk, is het duidelijk een Hex-krimptang...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Misschien wel een klem/krimptang, maar niet voor gewone (grote) kabelogen denk ik..?

If you want to succeed, double your failure rate.

is geen geld iig, het is een exacte kopie van een klauke tang voor 6-50mm2 aderhulzen, welke 220€ kost. lijkt op een chinese kloon ervan.

echter is het geen dynamic tang, waar je ook instalflex kabelschoenen mee kunt persen, die zet kerfjes op de schoenen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Dat ligt aan de vorm van de bekken, jammer dat ze geen extra bekken bij leveren :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

de dynamic versie is duurder als de gewone versie pertang. losse bekken zijn er wel van de gewone versie maar niet de dynamic versie voor deze tangen.

[Bericht gewijzigd door testman op zaterdag 17 oktober 2015 10:42:49 (38%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

He, piepels, Niels1 op SK.net gaat er mee ophouden.
Dit is zijn laatste actie.

Just find out what you like and let it kill you

Sterker nog, heel SK gaat er mee ophouden :o

Mooi geleerd op CO, om TO-220 ic's geïsoleerd op metaal te plaatsen :) | Server Debian powered!
High met Henk

Special Member

via google in-ads (ja ik gebruik geen ad blocker)
zag ik deze bij farnell:

http://nl.farnell.com/tenma/72-10480/power-supply-1ch-30v-3a-adjustabl…

ter vergelijk: een dergelijk voedingkje bij eleshop:
http://www.eleshop.nl/0-30v-0-3a-labvoeding-met-verlicht-lcd.html

ja die van eleshop is goedkoper (farnell rekent geen BTW en moet je KvK hebben, maar dat is te regelen), maar Tenma is volgens mij best een redelijk merk EN de presets voor bepaalde spanningen en stromen zijn voor mij soms wel een dikke pre....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Vergeet TME in polen niet! Dat wordt een echte concrrent voor Farnell en RS

Even tussendoor:
Aldi heeft op zaterdag 31 oktober van die gassoldeerboutjes in de aanbieding voor 18 Euro... Lijken verdacht veel op die van Ferm en die bevallen goed!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 19 oktober 2015 08:07:23 schreef WouterJ1993:
Sterker nog, heel SK gaat er mee ophouden :o

Hoe kom je aan die informatie?

Just find out what you like and let it kill you

dit staat op hun site..

SamenKopen gaat stoppen

Wegens een terugloop in bezoekers en acties heeft SamenKopen besloten, na ruim 10 jaar, aan het einde van het jaar te gaan stoppen. Acties lopen op 1-1-2016 af, hierna zal de website nog een tijd beschikbaar blijven zodat de acties afgerond kunnen worden. Tot het einde van het jaar zullen er wel nog nieuwe acties worden gestart.

De vrijwilligers achter SamenKopen willen graag iedereen bedanken voor de afgelopen 10 jaar, zonder jullie was het allemaal niet mogelijk geweest.

Let op: De keuze om te stoppen is bewust genomen en geen noodzaak, het is niet wenselijk om een doorstart te maken of SamenKopen verder voort te zetten in enige vorm dan ook. Verzoeken hiervoor, of discussie rondom een doorstart of alternatief concept, in wat voor vorm dan ook, wordt gezien als onwenselijk en zal verwijderd worden.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 27 oktober 2015 18:20:05 schreef High met Henk:
via google in-ads (ja ik gebruik geen ad blocker)
zag ik deze bij farnell:

http://nl.farnell.com/tenma/72-10480/power-supply-1ch-30v-3a-adjustabl…

ter vergelijk: een dergelijk voedingkje bij eleshop:
http://www.eleshop.nl/0-30v-0-3a-labvoeding-met-verlicht-lcd.html

ja die van eleshop is goedkoper (farnell rekent geen BTW en moet je KvK hebben, maar dat is te regelen), maar Tenma is volgens mij best een redelijk merk EN de presets voor bepaalde spanningen en stromen zijn voor mij soms wel een dikke pre....

Tenma is een stickertjesplakker, ze leveren bijvoorbeeld Uni-T multimeters onder hun eigen merk. Ik zocht laatst op Farnell naar een Uni-T typenummer, maar kwam meteen op een pagina van een Tenma multimeter terecht met exact dezelfde specs en uiterlijk, alleen een ander kleurtje.
Ik vermoed dat Tenma het huismerk is van Farnell voor apparatuur, net zoals ze Multicomp hebben voor componenten.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
TinusTech

Golden Member

Op 27 oktober 2015 18:20:05 schreef High met Henk:
via google in-ads (ja ik gebruik geen ad blocker)
zag ik deze bij farnell:

http://nl.farnell.com/tenma/72-10480/power-supply-1ch-30v-3a-adjustabl…

Let op! Het (diep)rode display van deze voeding is voor mensen met kleurenblindheid (komt bij mannen meer voor dan je denkt) heel slecht leesbaar.
(Eigen ervaring; heb on deze reden een andere voeding gekocht)

maartenbakker

Golden Member

Op 28 oktober 2015 00:06:04 schreef testman:
Let op: De keuze om te stoppen is bewust genomen en geen noodzaak, het is niet wenselijk om een doorstart te maken of SamenKopen verder voort te zetten in enige vorm dan ook. Verzoeken hiervoor, of discussie rondom een doorstart of alternatief concept, in wat voor vorm dan ook, wordt gezien als onwenselijk en zal verwijderd worden.

Tuurlijk, discussie of zelfs maar vragen meteen verwijderen. Lekker asociaal. Heb het altijd een rare site gevonden, eentje die je met een 10 voets paal aanraakt of waar je omheen loopt. Toch zal het best zijn nut gehad hebben als ze het 10 jaar hebben volgehouden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

Op 28 oktober 2015 00:58:12 schreef TinusTech:
[...]
Let op! Het (diep)rode display van deze voeding is voor mensen met kleurenblindheid (komt bij mannen meer voor dan je denkt) heel slecht leesbaar.
(Eigen ervaring; heb on deze reden een andere voeding gekocht)

tja en een LCD leest weer slechter af met het zonnetje. zo heeft ieder weer zijn nadeel: ik zie lever een 7 segment dan een LCD voor mijn meetapparatuur.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
fred101

Golden Member

Chinezen en specs, daar zijn ze soms heel creatief mee. Zelfs met de fotos en vermelde merken.

Ik heb 1x wat via ebay, en toevallig was dat ook bij banggood, gekocht.

Een heel goedkoop PID controllertje. De levering etc was perfect. Zelfs snel. Maar wat ik kreeg was toch echt niet hetgeen ze adverteerde. OK, het ziet er identiek uit als je het merk en land van herkomst niet mee telt.

Heel behulpzaam staat er zelfs een gebruiksaanwijzing bij, welke vast werkt bij het gefotografeerde product maar slechts deels bij de zwaar uitgeklede door BG geleverde kloon met het zelfde modelnummer maar dan van een of ander onbekend Chinees merk ipv het Japanse merk waar ze mee adverteren. En met heel veel fantasie een PID kan worden genoemd. Ik kan een temperatuur in stellen en daar hobbelt hij dan naar toe.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten