Becker autoradio code kwijt

Dit topic is gesloten

Paul Welther

Golden Member

Een mod zou even naar de IP's moeten kijken.

Handelaren moeten maar langs komen....

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op 14 april 2013 20:54:00 (32%)]

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Jochem

Golden Member

Ik geloof nog niet echt dat dit handelaren zijn, maar het begint naar mijn mening ook een beetje de spuigaten uit te lopen (zelfs in m'n mailbox), dus ik ben gestopt met die codes opzoeken.
Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.
maartenbakker

Special Member

Mensen kunnen alsnog zelf de benodigde rekensoftware warezzen dus dat zou geen probleem mogen zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 15 april 2013 12:59:16 (23%)]

Hallo,

Heb mijn auto vorig jaar gekocht en hem net uit de winterstalling gehaald. Accu lossgekoppeld en zoals de vele hier vraagt de mijne ook om een code(. En die zat dus niet bij de auto terwijl de radio het nog erg goed doet. Dus zou zo graag de code willen hebben en ben ook al bij mijn dealer geweest maar deze radio is er later ingelomen.

Dit staat op de radio:

Audio 10 cd
Model no. MF2910
S/no. al 2910 y 03 41424 ( dit is aan de onderkant gegraveerd)

Hoop nog dat Wink2 ...Jochem.... (of een ander uiteraard) het voor mij wil opzoeken en wil zeker geld overmaken.

Groet René
Jochem

Golden Member

Ik heb geen software voor Alpina, maar weet wel dat je sowieso de VIN code (chassisnr) van het oorspronkelijke voertuig nodig hebt. Aangezien de radio oorspronkelijk niet in jouw auto zat wordt dat lastig.

Enige optie is het uitlezen en/of opnieuw programmeren van de EEPROM.

PS: Gelieve mij NIET te mailen voor dit soort dingen. Het werkt averechts.
Dank voor je snelle reactie Jochem. Opnieuw laten programmeren zie ik niet zitten
Denk dat ik hem dan maar weggooi en een tweedehandse koop met code.
Groet en toch bedankt.
Jochem

Golden Member

Het valt reuze mee, is een I2C-EEPROM waar met een HEX-editor de code plain-text in te zien is. Het kan zijn dat je daarbij nog een lock-bitje moet resetten, en alleen in dat geval zal hij ook opnieuw geprogrammeerd moeten worden.

Maar als je het niet zelf kunt zullen de uren wel niet opwegen tegen de kosten van een werkend tweedehandsje.
Hallo

Ik heb een becker indianapolis pro radio
Omdat de stroom eraf is geweest ben ik de code kwijt
Weet iemand hem
Het type nummer is
BE 7955
65008585

Hoop dat iemand hem weet

Mvg mike
Nou Jochem, valt voor jou mee maar ga toch liever op zoek naar een goede tweedehands )

Groet René
Jochem

Golden Member

Okee, succes.

@mike 25612 misschien?
Zo niet, probeer dan zelf even wat met de programmatuur die je met google vindt.
Hey jochem fantastisch hij doet het weer!

Bedankt
hallo reneij,
ik wil wel voor je kijken of ik je kan helpen met de code maar dat word pas volgende week ergens in de midden.
als je besluit om een andere te kopen dan heb ik belangstelling in de oude.
Ha Win2k,

Dat zou tof zeg zeg) ik woon in het midden van het land en hoor het wel.

Groet van radioloze René.
Mod-edit: Handelaren kunnen zelf achter de info komen,maarja dat kost geld...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 22 april 2013 18:00:32 (73%)]

Hallo guys ik durf het bijna niet meer te vragen,maar ik doe het toch hahaha.Ik heb deze week op Marktplaats een oude Becker radio gekocht en ja je raad het al de code!!! nu heb ik er wel een code bij gekregen maar die doet het dus niet Het gaat dus om een traffic pro,model BE4720, serie nr 25120412 en nou heb ik daar de code 55631 bijgekregen maar dat werkt dus niet .Wil 1 van jullie techneuten nog een keer de hand over het hart strijken en dit voor mij checken .bij voorbaat is mijn dank heel groot. Lou
Als je zoekt op becker code komt topic bij de eerste 3 resultaten naar boven.
Misschien kan er een
<meta name="robots" content="noindex">
in de header page voor dit topic opgenomen worden?
Jochem

Golden Member

Ja, eigenlijk heeft het ook geen raakvlak meer met het forum zo. Misschien is een slot geen gek idee inmiddels, met al die google'nde eendagsvliegen.

Op 18 april 2013 23:17:30 schreef toedeledokie:
ik ben op zoek voor een klant van ons
naar de code van een
Sorry, maar 'voor een klant', kun je dan niet net zo goed even die 10 euro uitgeven op zo'n code-site?
maartenbakker

Special Member

Of wat tijd investeren en ergens een calculator warezzen... Dat zou mijn eerste handeling zijn als ik een klant aan de deur kreeg voor zoiets. Kan me slecht voorstellen dat die calculatoren nergens meer te vinden zijn.
Jammer dat er hier allemaal zo moeilijk over word gedaan, die paar codes die hier verstrekt zouden worden.Maar ja in Nederland zijn we graag allemaal roomser dan de Paus zeker moderators vinden zichzelf heel belangrijk!! Als je nou gewoon een Amerikaans forum pakt dan doet daar niemand moeilijk en krijg je binnen het kwartier zoals mij overkwam de code.Oja nog bedankt voor niks hier. http://forum.legija.net/showthread.php/17262-Becker-Radio-Co...post209041 Kijk liever even hier mensen dat gaat een stuk soepeler er wordt zelfs niet om een bijdrage van het forum gevraagd!!
Het doel van dit forum is niet om codes te verstrekken die de eigenaar van de radio zelf moet bewaren!

Waarom is het ineens het probleem van dit forum en/of hun leden?
Daar kan ik alleen op antwoorden met de woorden uit een oud Amsterdams lied We zijn er voor mekaar voor mekaar voor mekaar te ..........
maartenbakker

Special Member

Ja om te helpen, en als er opeens een hele horde instromers komt die niets aan het forum toe te voegen hebben maar zelf wel allemaal meteen geholpen willen worden, waar is het helpen dan??? Helpen werkt altijd 2 kanten op, daarom staat er ook 'mekaar' in de tekst die jij aanhaalt...

Bovendien ben jij wel degelijk geholpen. Zo heb ik je nog in het algemeen naar warezz-sites verwezen, maar misschien heeft een schemasite als elektrotanya.com ook wel gewoon een calculator.

@nijhuisr: Tsja, gemakzuchtige mensen kunnen soms heel verongelijkt doen als ze hun antwoord niet op een presenteerblaadje krijgen. Als jij er niet mee zit, zal het mij ook worst wezen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op 22 april 2013 02:06:15 (43%)]

Jochem

Golden Member

Op 21 april 2013 23:47:50 schreef testarossacabrio:
Jammer dat er hier allemaal zo moeilijk over word gedaan, die paar codes die hier verstrekt zouden worden.Maar ja in Nederland zijn we graag allemaal roomser dan de Paus zeker moderators vinden zichzelf heel belangrijk!!
Waar zie jij een moderator die het verstrekken van de codes afkeurt? Het waren juist de moderators die het niet nodig vonden om dit topic te sluiten.

Op zaterdag vraag jij een code, op zondag krijgen we een rant dat we hier moeilijk doen, bedankt voor niks, etc etc. Ging het je niet snel genoeg?

Het kost mij maar 5 minuutjes om zo'n code op te zoeken (hoewel ik niet op elke lokatie van waaruit ik berichtjes hier neerzet die calculator bij de hand heb). Weinig moeite zou je zeggen. Maar gezien het aantal codes dat ik inmiddels voor mensen het opgezocht begint het toch aardig wat tijd te kosten.

Jij vindt vervolgens dat er moeilijk gedaan wordt, maar kennelijk neem je zelf nog niet eens de moeite om zelf even zo'n calculator van pagina 1 te downloaden om het uit te vogelen? Dat mag ik voor je doen?

Kijk liever even hier mensen dat gaat een stuk soepeler er wordt zelfs niet om een bijdrage van het forum gevraagd!!
Bijdrage was geheel optioneel en vrijwillig, gewoon een mooi gebaar als je dat doet. En ga inderdaad lekker naar dat Amerikaanse forum met je praatjes. Doei!
reney,
ik kan wel de eprom voor je uitlezen en je code achterhalen.
maar dan moet je hem brengen of opsturen.
groet win2k,mail me maar
Henry S.

Moderator

Nu handelaren dit topic ook gevonden hebben wordt het tijd voor een slotje.
Op 21 april 2013 23:47:50 schreef testarossacabrio:
Jammer dat er hier allemaal zo moeilijk over word gedaan, die paar codes die hier verstrekt zouden worden.Maar ja in Nederland zijn we graag allemaal roomser dan de Paus zeker moderators vinden zichzelf heel belangrijk!!

Je wordt hartelijk bedankt voor de deze flame...
73's de PA2HS - ik ben een radiohead, Nieuwe CO labvoeding.

Dit topic is gesloten

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren: om anonieme statistieken bij te houden en om relevante advertenties te tonen.

Mocht je geen cookies willen accepteren, dan kun je op instellingen klikken om deze optie te kiezen. Als je gebruik wilt maken van alle functionaliteiten op deze website, klik dan op Accepteren.

Instellingen