Miele vaatwasser typ hg01 model g641

Dag iedereen,

Heb problemen met mijn miele vaatwasser.
Er is al iemand komen kijken en er zou een lek zijn in de circulatiepomp. Zijn advies was om de hele pomp te vervangen, kotsprijs 350€. Toestel is 8 jaar oud.
Is het mogelijk om het lekkende deel in de circulatiepomp zelf te vervangen?
Alle tips zijn welkom!
vriendelijke groeten,
Dennis

Oorzaak lek circulatiepomp = scheidingswand Tnr 501 17 33. Let op : controleer best de toestand van de as (roest) en ook ff checken als de pomp onbelemmerd ronddraait :-) Er staan hier ongetwijfeld reeds topics met foto's en instructies.

Beste Mr. Miele,

Heb je misschien tips wat te doen bij een verroeste as ? Ik heb hetzelfde
probleem als de topicstarter, zie hier:

http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/107313_IMG_5805_1.jpg

is dit nog te repareren ?

Scheidingswand vervangen en roest weghalen door polijst (schuur)papiertje. Het belangrijkste is dat het schroefdraad nog OK is. Er is een revisiekitje voor verkrijgbaar. Wat overdreven om compleet te vernieuwen, belachelijk!!!

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Vervangingssetje voor de scheidingswand is besteld. Was bang dat de veroeste as niet meer goed in de rubberen keerring zou passen van de scheidingswand zodat ie zou gaan lekken.

Ondertussen as goed schoonmaken, motorlagers nog ff controleren en je heb weer een topmachine!!

Ondertussen is de scheidingswand vervangen en lekt de vaatwasser niet meer. Een aantal keer uitgebouwd in de garage testgedraaid en geen problemen. Dank voor julllie tips !

Nu komt het..; Eenmaal ingebouwd knippert het aanvoer/afvoer lampje weer (na 1 maal goed gedraaid te hebben) Hij pompt het water niet meer af. Ik hoor een paar keer (ik denk een relais) klikken en vervolgens weer in storing. Zou het kunnen dat de afvoerslang ergens dubbel zit oid. Morgen maar weer uitbouwen en kijken wat er loos is..

hier nog iemand een idee ?

Dit is waarschijnlijk een defect flowsensor aan rechter zijkant. staat de kraan wel goed open??