Regelbare Labovoeding (0-30V 1.33A)

Want heb namelijk bij mijn testen een weerstand vann 120Ohm aangesloten die nagenoeg direct begon te roken ..

P = U2 / R = 252 / 120 = 625/120 W = 5W.
Het was vast geen 5W weerstandje die rooksignalen gaf.

Was inderdaad geen 5W weerstand. Had zonder nadenken 1 van een halve wat aangesloten. Maandag zal ik eens de LM317 uithalen en een nieuwe in plaatsen en zien of de problemen daarmee opgelost zijn.

Ik raad je aan om 2 draadjes los te halen, de collectoren van de torren. Dan ga je zonder reden ineens wat anders uitsolderen en vervangen. Wil je nog meer advies?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 26 april 2013 09:35:20 schreef nyffellare:
Oke zal de transistoren eens uithalen en testen hopelijk werkt het want zelf betwijfel ik sterk dat de transistoren kapot zouden zijn doordat deze een stroom van 15A aankunnen. ...

15A bij 30V???
15A x 30V = 450W. Je trafo levert niet zoveel vermogen maar wel voldoende om je transistoren stuk te stoken.
Volg @rew zijn advies op!!

Op 27 april 2013 12:56:15 schreef nyffellare:
Was inderdaad geen 5W weerstand. Had zonder nadenken 1 van een halve wat aangesloten. Maandag zal ik eens de LM317 uithalen en een nieuwe in plaatsen en zien of de problemen daarmee opgelost zijn.

Het zijn fijne chipjes, maar je kan ze stuk krijgen hoor. laats 2 van zijn negatieve broer kunnen losschroeven. Let zeker op overspanning....op 1 2 3 stuk gekregen hier. (de mil's 337 konden zelfs een hoger A aan dan de 317's). Ik hou volgende keer meer de ingangsspanning in de gaten.