USB TTL adapter aan modelauto

Zouden jullie eens willen kijken naar mijn 'ontwerp' Waar het om gaat: ik wil van mijn modelauto de parameters in stellen dmv van BT en de Android telefoon. Alles werkt zoals ik uitgedacht heb, maar omdat er veel zaken onbekend zijn, ben ik aan het experimenteren geweest en heb bewust voor veiligheid gekozen en de weerstandwaarden hoog gehouden. Wat ik weet is dat de RX en TX over één lijn moeten en op TTL niveau is, dat er een signaal of spanning op de RX/TX lijn moet staan om de auto in de programmeerstand te krijgen. De unit wordt vanuit de auto gevoed met 4,8V.

Dit is mijn ontwerp:
http://dl.dropbox.com/u/94208535/Mini-Z%20Nieuws/BT%20aansluiting.JPG

Omdat ik nu vraag krijg om deze voor anderen te maken, wil ik graag jullie deskundige visie.

Werkt dit al op je modelauto?

RXD/TXD is seriele comunicatie wordt meestal op de volgende manier gekoppelt
RXD van de JY-MCU aan de TXD van je modelauto.
TXD van de JY-MCU aan de RXD van je modelauto.
Leg de datasheets van de JY-MCU en de chip in je modelauto eens naast elkaar.
En de JY-MCU heeft nog een Key en een STATE aansluiting is misschien ook nog bruikbaar voor je schakeling.

Modelauto is Kyosho Mini-Z
Wat ik heb gebouwd werkt al, maar krijg op 2 van de 4 geteste uitvoeringen foutmeldingen, terwijl de programmering wel is geslaagd (zijn nog meer uitvoeringen die ik niet kan testen)
Het grote probleem is, dat de fabrikant niets loslaat over de aansluiting, die verkopen zelf een dure usb kabel voor de computer. Dit ontwerp is handig voor gebruik langs de baan, makkelijk mee te nemen en snel te koppelen.

De JST aansluiting op de auto heeft 4 pinnen: +, -, data en de vierde wordt voor verschillende doeleinden gebruikt, blijkbaar per uitvoering verschillend. Het is in elk geval zeker dat pin 3 gebruikt wordt voor RX en TX.

Ik heb om een beetje informatie in te winnen diverse Japanse en Chinese sites afgestruind (lang leve Google vertalen!) en op basis van hun bevindingen dit gemaakt.

Waar het mij hier om gaat: als je dit schema ziet, kan dit op deze manier onverwachte problemen geven? Koppeling van RX en TX met weerstand en deze waarde, is dat juist gekozen?

Marten,

Geen idee of dit kan werken, maar ben op dit gebied geen expert.
Misschien posten bij digitaal.
Was toevallig met hetzelfde bluetooth printje bezig voor een hobbyproject,vandaar.

Volgens mij kun je bij een XBee of BTBee de Tx en Rx niet aan elkaar hangen. In dat geval krijg je een echo van je eigen data. Weet je zeker dat Tx en Rx op 1 pin staan ? Omdat de JST 4-polig is. Heb je enig idee hoe de communicatie werkt ? Dus auto "luistert" op de datapin voor een waarde of command, en stuurt via diezelfde datalijn een parameter oid terug.

Webshop voor Electronic Prototype | http://eProto.nl/

De gebruikte software heeft geen last van de echo. 100% zeker dat het over 1 pen moet. Misschien geeft dit onderstaande voorbeeld duidelijkheid, heb ik ook gebouwd en werkt prima. (let niet op de pinvolgorde, ik weet inmiddels op welke pin ik moet starten)
http://www.mini-z.nl/images/home%20made%20ICS%20cable.jpg
Sommige modellen hebben blijkbaar een 3 polige stekker, zo'n model heb ik zelf niet in bezit.
Alles wordt vanuit de computer of Android geïnitieerd, Ik lees dus de instellingen uit, pas ze eventueel aan en zend ze weer naar de auto.

Probeer het zo maar eens en haal die weerstanden eruit.

http://www.bucket.schorum.nl/kabeltje.jpg

@ Generaal: Dit heb ik in het begin getest, maar niet werkend gekregen. Ik denk dat het ook best wel werkend te krijgen met wat aanpassingen, maar dat was mijn vraag niet.
Wat ik heb gemaakt werkt en is lekker compact en eenvoudig. Mijn vraag is echter, zijn de weerstandwaarden juist gekozen. Ik heb namelijk geen idee met welke stroomsterkte ik voor TTL rekening moet houden. Hou ik zo een betrouwbaar signaal, kan ik niets vernielen?
Nog een ander idee is om een diode tussen RX en TX te plaatsen ipv de weerstanden. Maar dit ontwerp ging van een 5 volt module uit en de mijne werkt op 3,3 volt op de TX/RX. Blijkbaar is de spanningsval over de diode te hoog. (DiyIcsApator)

RS232 werkt met + en - 10 Volt RX/TX signaal, dus jouw moduul zal met 3V3 het niet gaan doen, daarom ook de voeding uit je auto'tje.
Alles wat je nog meer tussen / in de leidingen zet zal alleen maar zorgen dat het nog minder wordt.
Over een diode verlies je 0,6 Volt, over de weerstanden is dat afhankelijk van wat je poortjes trekken.

Helaas nog geen antwoord op mijn vraag. Ik volg de tip van HD13 op en heb de vraag ook bij Digitaal geplaatst.
Toch mijn dank voor het meedenken!