Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 2

Dit topic is gesloten

OK, stiekum toch schuldig :-)
Meer OT ik heb zo'n hp adapter liggen, mag je wel even lenen om te testen

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

jaja, ik heb er ook eens eentje, waar ik niet uit kom ;

ben f-counter aan het bakken, waarop een xHC123 zit in sot23-5 behuizing. zou ik denken een single uitvoering van de 74hc123, maar
vind dat ding echt nergens in die behuizing, en al helemaal niet als single. wie weet het, of heeft er een of meerdere?

ja lap ben een paar dagen, offline en we zitten 2 pagina's verder.

Op 10 mei 2013 23:16:22 schreef Sonytech:
@Damic Kan het zijn dat die print mij bekend voorkomt?

Kan zijn het gaat hier om een LG BD370, moest je wat gegevens (data bit) hebben mag je die altijd sturen, zou graag het display sturen via de pc :)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ik ben op zoek naar usb connectoren, type A (female, zoals op een moederbord) maar met een schakelaar die om gaat als er een stekker in gedrukt wordt.

print of front montage.

geen idee of zoiets wel bestaat :-)

Tidak Ada

Golden Member

Moet je alle contacten gebruiken ? Anders kan je de twee middelste eventueel voor het schakelen gebruiken (in de plug doorverbinden).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 16 mei 2013 15:28:19 schreef Tidak Ada:
Moety je alle contacten gebruiken ? Anders kan je de twee middelste eventueel voor het schakelen gebruiken (in de plug doorverbinden).

Ik heb geen controle over de connector helaas...

Tidak Ada

Golden Member

Misschien iets mogelijk met een neodymium-magneetje op de plug en een reedschakelaar bij de recaptacle?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik ken ze niet met een schakelaar. Dat is op zich logisch, omdat je het elektrisch kunt detecteren.

Is het ook werkelijk een USB-device dat in jouw applicatie ingeplugd wordt? Dan kun je gewoon naar de data-lijnen kijken:

A low speed USB device (1.5Mbps) uses a 1k5 pull-up resistor to VCC on the USB D- signal line.
A full speed USB device (12Mbps) uses a 1k5 pull-up resistor to VCC on the USB D+ signal line.

Uiteraard detecteer je dan geen loze aansluit- of verlengkabel.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 15 mei 2013 17:31:11 schreef richardvelsen:
ben f-counter aan het bakken, waarop een xHC123 zit in sot23-5 behuizing. zou ik denken een single uitvoering van de 74hc123, maar

Meeste sinlges hebben iets van 1G in de naam, 1G123 bestaat maar is geen sot23-5

Sowieso; een 74123 heeft minimaal 6 poten nodig: Cext, Rext, input, output, vcc, gnd.

@blurp ; bedankt voor je reactie, en ja inderdaad, daar zat ik ook al op te hikken, lijkt trouwens ook functioneel niet een 74123 te kunnen zijn, ga er dan maar vanuit dat het een buffertje is voor de ingang, alhoewel er al een npn voor zit. wordt weer ff ouwerwets rookgenerator testen zo...;p

Ik ben op zoek naar het onderdeel top243p (Integrated Off-line Switcher). Deze maakt de standby spanning in de plasma tv die ik probeer te repaeren. ik kan alleen in nederland bij digikey vinden , maar vragen vrij veel verzendkosten.

weet iemand misschien waar deze nog meer te krijgen is?

Op 27 februari 2013 18:43:49 schreef free_electron:
[...]

Multicontact. die dingen zijn onverwoestbaar.

Ondertussen heb ik deze banaansnoeren gekocht van Multicontact.
XVS-4075 reeks, 1m siliconensnoeren in alle kleuren en CAT III 600V.
Link pagina 16.
Dit is het helemaal. Dank voor de tip!

- - big bang - -

[Bericht gewijzigd door big bang op woensdag 29 mei 2013 22:06:49 (13%)

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Tidak Ada

Golden Member

Wáár heb je die snoertjes gekocht? Bij Multicontact zelf?
Wat kostten ze?

Hebben ze die snoertjes ook zónder die veiligheidsbananen? Dat is namelijk niet altijd makkelijk...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sonytech

Overleden

x

[Bericht gewijzigd door Sonytech op zondag 20 juli 2014 14:38:11 (99%)

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

oke bedankt. zal die zener ook even testen!

Op 30 mei 2013 00:08:05 schreef Tidak Ada:
Wáár heb je die snoertjes gekocht? Bij Multicontact zelf?
Wat kostten ze?

Hebben ze die snoertjes ook zónder die veiligheidsbananen? Dat is namelijk niet altijd makkelijk...

Ik had eerst gezocht naar een verdeler, en er was er wel eentje in Belgïe, maar toen kwam ik uit bij de grote C. En dat is supergemakkelijk. Ze hebben redelijk veel Multicontact materiaal (niet alles). Het zijn veiligheidsbananen met supersoepel siliconesnoer. Zoek bij grote C maar eens op bestelcode 106045 - 89, en dan heb je er al 1.
Banaanstekkers zijn er volgens mij in drie uitvoeringen: banaan (een verend latje dat zorgt voor de klemming van de ingestoken stekker), pluimstekkers (deze hebben verschillende staafjes rondom en veren lekker en houden goed) en multicontact gaat nog verder, ze hebben kontactlamellentechniek, waarbij gestanst materiaal op vele kleine vlakjes raakt en kontact maakt. Zie pag 2 van de link die ik in vorige post gaf. Die 3 genoemd in opklimmende kwaliteit.
Voor mijn 'gewone' snoeren zonder veiligheidsstekkers heb ik pluimstekkers gekocht (Hirschmann) in alle kleuren en zelf aan snoeren gesoldeerd, die werken ook voortreffelijk.
Als je gewone banaanstekkers wil met siliconesnoer kan je eens in de link zien (mijn vorige post) en als ze er zijn eens zoeken bij grote C.

- - big bang - -

edit: Tidak: kijk ook eens op deze link en klik "catalogues" open. Daar krijg je verschillende keren "T&Mline" onder elkaar, ze staan in volgorde van klasse I/II/III/IV. Bij de lagere klasse heb je gewone banaansnoeren.

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Tidak Ada

Golden Member

Ah, bedankt, BB, daar kom ik verder mee :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

je hebt die veiligheidsbananen ook in een uitvoering waar de huls om de banaan omhoog kan schuiven, zo kun je deze ook voor gewone banaanbussen gebruiken. de stekkers zijn van hirschmann.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zoek een vervanging voor een koppelcondensator in men oude buizen radio. De oude is zo'n papiercondensator van 25nf/100v welk modern type condensator kan dienen als vervanger en waar vind ik ze(liefst niet te duur)?

bedankt alvast

guidob

Overleden

In m'n philips PE1542 zitten een soort buisweerstandjes om de stroom te meten. Zo'n 3~4 cm lang en erg dun. In de 7V voeding zitten er drie parallel. In een 20V voeding zit er zo te zien maar 1.

Zou 0.47 Ohm 1 Watt moeten zijn geweest. Helaas kaduuk en het andere kanaal had al vervangers (2x 0.99 Ohm draadgewonden).

Iemand zoiets nog liggen of tegengekomen in Deurne...? ;)

Anders heb ik deze nodig van Farnell:
MULTICOMP - MC14697 - RESISTOR, 0.5 OHM 1W :)

maartenbakker

Golden Member

Op 4 juni 2013 00:58:11 schreef wannes dn:
Ik zoek een vervanging voor een koppelcondensator in men oude buizen radio. De oude is zo'n papiercondensator van 25nf/100v welk modern type condensator kan dienen als vervanger en waar vind ik ze(liefst niet te duur)?

Elke 27n 100V (of hoger) MKT is op deze plaats geschikt. Als het een axiale moet zijn dan kan je bij jeukboxrevival een geschikt Chinees type bestellen. Zij leveren 400V als standaardwerkspanning, en dat lijkt me op die plaats ook beter geschikt dan 100V.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo,

Ik zoek een 62 polige d-sub kabel. Male naar female. Van ongeveer 1 meter.

Weet iemand waar ik deze kan krijgen?

Groeten,
Bas.

PE2BAS
Hewlett

Honourable Member

Waar is het voor? Is het voor een oude computer?

62-polige kabels met d-sub connectors zijn geen standaard kabels. Ik vermoed dat dat zelf maken wordt. Mag geen probleem zijn even afhankelijk van het type d-sub connector je nodig hebt. 62 polige d-sub pluggen zijn er met twee contact rijen (wel oud) en met drie contact rijen, het zgn HD-type. De versie met twee contact rijen, dus een hele brede plug, zijn van vroeger en zaten o.a. op terminal multiplexers en SMD interface kabels naar antieke 8 en 14 inch harde schijven en zijn nu vermoedelijk lastig te krijgen. HD versies zijn wel te koop, bijvoorbeeld Farnell verkoopt HD (dus met drie contact rijen) 62 polige AMP d-sub connectors o.a.: http://nl.farnell.com/amphenol-commercial-products/17ehd062saa000/conn…

Stukje veel aderige ronde kabel is wel wat lastig want dat is meestal niet meer per meter te koop, eventueel neem je een aantal kabels met een minder aantal aders samen. Een andere oplossing is om een stuk flatkabel met 64 aders te gebruiken (mits er niet te veel stroom door moet).

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Dit topic is gesloten