Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 2

Dit topic is gesloten

Hallo,

Ik heb hier een pc waar een pci kaart in zit met 8 seriële poorten. Deze poorten zitten gezamenlijk op een 62 pol 3 rijen female connector. Er zit een standaard gegoten kabel bij die van die connector weer 8 dsub 9 connectors maakt.
Nu wil ik al die 8 poorten gebruiken in hetzelfde apparaat dus wil ik een een op een kabel gebruiken. In het apparaat komt een connector die weer naar de print gaat.

Zoon kabel staat wel op conrad maar dan kost het ook gelijk 150 euro.

Zelf maken heb ik liever niet, maar als het anders zo duur wordt bestel ik wel de connectoren los op farnell.

PE2BAS

Hallo,

Ik ben opzoek naar een temperatuurschakelaar met een MAAK contact op het moment dat de temperatuur boven de ingestelde temperatuur komt.
De meeste hebben een breek contact om een verwarmings-element oid uit te schakelen, ik zoek er juist eentje die een ventilator kan inschakelen.
Dus graag een potentieel vrij maak contact (of die 230VAC geeft).
En een stroom van 2-4 A kan leveren / schakelen. Gaat dus voor het inschakelen van een 230 Vac ventilator.
Montage is voor op een muur boven de elektronica. graag een beetje redelijk merk. Een breek contact met relays is niet de bedoeling.
De temperatuur waar t om gaat is 35- 40 graden, mag vast of instelbaar (heeft wel de voorkeur, maar meestal duurder) zijn.
Het is wel de bedoeling dat ie weer open gaat rond de 30 gaden, ik heb wel wat gevonden maar die gaan pas weer open bij 25 graden, en gezien het binnen is is dan de kan vrij groot dat ie nooit meer uit gaat.

edit: is gelukt.

zit sinds 2009 in de PV.

Op 30 mei 2013 07:31:48 schreef Sonytech:
@Siebo Waar je zo'n IC het goedkoopst kan krijgen weet ik zo niet, maar ik heb nog wel een tip: vaak zit er bij zo'n TOPxxx nog een 200V zenerdiode die dan ook nogal eens de geest wil geven.

Ik heb de diode gemeten en deze meet oneindig (open). Ik heb deze gemeten met diode meting van multimeter. Kan het zijn dat die 200v diode zo niet te meten is?

[Bericht gewijzigd door siebo op zondag 9 juni 2013 01:08:54 (14%)

Hoogspannings diodes zijn wel eens gemaakt door een aantal gewone diodes in serie te zetten. De doorlaat spanning kan dan boven de meet-spanning van je multimeter uitkomen (bij de mijne 2.4V). Het is onwaarschijnlijk dat dit reeds bij 200V het geval is: Ze kunnen makkelijk diodes maken tot 1000V uit een enkele PN overgang.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Idem voor zenerdiodes. Elke zenerdiode die ik ken, meet in doorlaatrichting een normale diode-overgang.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik ben nog opzoek naar bekerelco's van 10000µF @ 50V ongeveer. De plaatselijke elektro vraagt meer dan 15Euro per stuk. Ik zoek een iets goedkoper adresje.

Hewlett

Honourable Member

Op 9 juni 2013 13:06:32 schreef offie:
ik ben nog opzoek naar bekerelco's van 10000µF @ 50V ongeveer. De plaatselijke elektro vraagt meer dan 15Euro per stuk. Ik zoek een iets goedkoper adresje.

Bij oom Dick, 10000µF 63V Beker elco voor €10.50 http://www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=1261. Print versies zijn veel goedkoper, Jamicon 10000µF 50V voor €4.25 http://www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=11909

EDIT: Testman is sneller :-)

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Als je ze over een maand weer wilt vervangen.....
Niet negatief naar jou bedoelt testman !
Maar die wil je niet !

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Bij Conrad BC components (Vishhay) 63V Eur9.60 en 40V voor veel minder.

Die print versies lijken wel interessant. Zijn die andere dan van slechtere mindere / kwaliteit Gadget? Het is inderdaad niet de bedoeling om ze op korte tijd weer te moeten vervangen ;)

50V is voldoende....40V is te krap.

Misschien dat ik dan beter richting die Fisher's ga. Moet ik wel iets vinden om ze niet op de print te monteren, maar met een houder in de behuizing. Ik heb wel nog wat materiaal liggen denk ik om de klaar te spelen.

[Bericht gewijzigd door offie op zondag 9 juni 2013 13:23:05 (37%)

Op 9 juni 2013 13:06:32 schreef offie:
ik ben nog opzoek naar bekerelco's van 10000µF @ 50V ongeveer. De plaatselijke elektro vraagt meer dan 15Euro per stuk. Ik zoek een iets goedkoper adresje.

Als je de ruimte hebt.....
Stuk of wat kleinere parallel schakelen.
Is nog beter ook !

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 9 juni 2013 13:21:21 schreef Gadget_inc:
[...]

Als je de ruimte hebt.....
Stuk of wat kleinere parallel schakelen.
Is nog beter ook !

Fijne tip! mercikes

(deze zijn wel voor de Velleman ;)....nu zit er 20.000µF op maar mag verhoogt worden naar 40.000µF per kanaal, doet de uitgangsimpedantie nog een beetje extra dalen)

OK,

Pas daar wel mee op, je voeding moet het wel kunnen bolwerken

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 9 juni 2013 13:28:44 schreef Gadget_inc:
OK,

Pas daar wel mee op, je voeding moet het wel kunnen bolwerken

yepyep klopt. De transfo en de brug zouden er tegen moeten kunnen. Het zou er op berekend zijn. (Hoewel ik het nog niet heb getest).
Heel terechte opmerking!
mercikes!

Ik zoek een rail-to-rail opamp die ook werkt bij 30V (single rail, dus 0 tot 30V)
Ik heb er een gevonden bij Linear tech alleen ik heb er toch een aantal nodig en met 3 euro de opamp bij Farnell vroeg ik me af of er geen andere is.

R2R op de input of de output (of beiden)?

If you want to succeed, double your failure rate.

Voornamelijk dat input en output tot 0V kunnen, dat de output aan de upper rail kan komen zou mooi zijn maar niet perse nodig.

Dus de negatieve rail gaat het je eigenlijk met name om.

De LM2904 zou dan een optie kunnen zijn.
Caveat: neem die van ST, want andere fabrikanten komen niet tot 30V voedingsspanning!

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik zie in de datasheet van TI staan dat die een Low-level output voltage heeft van 5mV, ik neem aan dat dit betekent dat de uitgang tot 5mV kan gaan?
Bedankt voor de tip, ik bestel dr wel ff 1 of 2 om mee te testen.

Ja, dat lijkt me ook. Tot de theoretische nul kun je bij een belaste uitgang natuurlijk nooit helemaal komen.

Overigens is de VOL in de 'max' kolom bij TI wat minder goed dan bij ST (respectievelijk 100 mV tegen 20 mV). Naast de voedingsspanning dus nog een reden om die van ST te pakken.

If you want to succeed, double your failure rate.

wie weet waar ik diode FEP30P (of NTE6252) kan krijgen als particulier?
een andere vervanger is uiteraard ook goed

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ik heb zelf iets gevonden om zelf een ventilator aan en uit te schakelen bij toeval, even hier bij gezet voor anderen die ook opzoek zijn:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/615910/Universele-thermostaat-UT200…?

zit sinds 2009 in de PV.

Dit topic is gesloten