Miele Meteor 1400rpm slaat centrifugeren soms over.

Wij gebrukien praktisch alleen het "Kort" programma van 40 graden.
Een enkele keer een witte was op 60 graden.

Onlangs de drukkamer compleet gedemonteerd met rubber slang.
Beiden waren niet echt vuil maar toch goed gespoeld met ontvettend reinigingsmiddel.
De drukschakelaar welke aan de rubber slang van de drukkamer zit ook gedemonteerd en nader bekeken.
Zag er niet raar of vies uit. Als ik zachtjes op de ingang blaas hoor je de interne schakelaars netjes klikken.
Voor het terug plaatsen van de drukkamer in de trommel gekeken en deze is nagenoeg glanzend.

Toch ook maar de hele vuilwaterpomp gedemonteerd en schoongemaakt. Ook deze zag er niet raar of vies uit.
Alle verbonden slangen nagelopen en deze zijn ook brandschoon.

Heer eerlijk vergeten naar de inlaten van het water te kijken en dus de machine weer dicht gemaakt.

Inmiddels heeft de machine drie wasbeurten gedraaid en nog niet het 1450rpm centrifugeren overgeslagen.
Ik kijk het aan en laat het weten...

Inmiddels staat de teller op 7 wasbeurten en allen zijn compleet met 1450rpm centrifugeren afgerond.
Het lijkt er vooralsnog op dat het probleem verholpen is en dat de oorzaak in de drukkamer, drukschakelaar, of vuilwaterpomp zat.

Ik wacht toch nog steeds bang af. Alvast bedankt voor de duidelijke antwoorden en uitgebreide feedback: op die manier is het fijn samenwerken.

Tot gisteren heeft de machine steeds en altijd volledig zijn programma afgewerkt. Totaal niks meer aan de hand.
Gisteren terug gekomen van een paar daagjes weg en meteen aan de was.
De eerste keer sloeg de machine het centrifugeren op 1450rpm weer over.
Alle wassen er na, tot op heden 4 stuks, weer netjes afgedraaid met 1450rmp centrifugeren.

Zou dit iets maken kunnen hebben met het besproken waterniveau?
De machine heeft immers een paar dagen stil gestaan en slaat dan ineens het contrifugreren weer een keer over.

Ik heb er de voorbij dagen nog even over nagedacht en ik kan niet meteen iets bedenken. Misschien is het mogelijk om een video te maken van twee belangrijke fases in het programma: de aanvang van een programma (totdat het toestel stopt met water nemen) en de zwiercylus ?

De filters thv de toevoer van het water zouden alleen aanleiding mogen geven dat er mogelijk spoelbeurten niet worden doorlopen. Daardoor is er veel meer schuimvorming tijdens het eindcentrifugeren en dit kan dus onrechtstreeks de oorzaak zijn van uw probleem.

Hangt de afvoerslang in een open afvoerleiding ?

Hierin zit een magneet pomp als ik me niet vergis, en deze willen wel eens weigeren op te starten. Zit er geen draadje om heen gewikkeld OID??

Mr. Miele,

Te veel schuimen of slecht spoelen is allemaal niet aan de orde.
Ik blijf mij beroepen op alleen puur de klacht dat het eindcentrifugeren heel soms niet wordt gedaan.

Filmpje van de acties maken wordt lastig dus ik hoop dat er eventueel nog adviezen zijn zonder deze.
Ergens moet je ook niet té veel moeite doen omdat het niet eindcentrifugeren slechts af en toe gebeurd.
Wij kunnen er zoals het nu is best mee leven. De machine doet al 15 jaar zijn dienst en mag soms haperen.

Water inname gaat volgens mij ook prima, alleen als er tegelijk een vaatwas wordt gedraaid kan het soms iets langer duren. Dit omdat beiden apparaten dan tegelijk water nemen uit dezelfde leiding en dit drukverlies geeft.