AEG lavatherm Carat Droger code E62

Droger stop met code E62. Vochtsensors (weerstand tussen trommel en as) vervangen, NTC nagekeken weerstand loopt netjes naar beneden zodra deze warmer wordt. Alle relais aansluitingen op de printplaat gesoldeerd.... Maar probleem blijft bestaan.

Droger binnenste buiten gekeerd en schoongemaakt, zelfde probleem.
Op 30 minuten programma wordt de droger goed heet en soms werkt ie perfect. Het betreft een Lavatherm T57808 Carat, is er iemand die in het bezit is van een service manual?

Enige optie is de relais (volgens mij RL1 en RL2) vervangen maar heb hier geen ervaring mee.

Wie o wie heeft ervaring met dit probleem en heeft het opgelost?

Bedankt mvg Maurice

heb je de trommel van binnen al schoongemaakt met azijn? soms komt deze storing door teveel wasverzachter welke een film vormt in de trommel en zo de vochtmeting verstoort. ook de koper of koolborstel die tegen de trommel drukt voor de aarding is een deel van het vochtmeetsysteem, deze moet goed zijn.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor de tip, vandaag de trommel van binnen schoongemaakt. Nu nog even afwachten want 4 van de 10 keer werkt de droger.

De koperborstel bovenop de trommel is in combinatie met het koolstaafje op de as de vochtmeting, deze zijn beide vervangen.

Verder heb ik het warmte element eraf gehaald en de sensoren etc schoongemaakt.

Is er iemand die weet wat de codes betekenen in het menu (start/behoedzaam knop tegelijkertijd indrukken. Als ik de knop dan draai dan begint de droger te draaien met een code op het scherm, waarschijnlijk zijn dit diagnose programma's maar ik zou graag weten welke?

Mvg Maurice

4 op de 10 keer klinkt wel meer als de relais die gaar zijn. heb je de print al nagezien op rotte solderingen ?

als de machine op de vaste tijdsduur ook maar half om half werkt, is de kans op gare relais nog hoger. de vochtmeting wordt overbrugd als de machine op vaste tijdsinstelling wordt gezet.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Testman,

Tijdens het tijd programma blijft de droger het hele programma 30 min. warm.
Ik heb alle relais verbindingen opnieuw gesoldeerd maar het probleem blijft bestaan.
Nu opzoek naar de service manual desnoods van een vergeljjkbaar model.

Ik zou graag willen weten wat het service menu inhoud.

Bedankt

Mvg Maurice

Probleem opgelost, printplaat verwijderd en de relais poten opnieuw gesoldeerd. Droger draait gelukkig weer een paar maanden zonder problemen.

Bedankt voor alle hulp.

Mvg Maurice

Klopt, is altijd het euvel. Gare relais zelden gehad...