SMEG oven - display mist segment

Wij hebben een dure SMEG inbouw oven gekocht 2 jaar geleden.

Na een paar maanden miste de digitale klokdisplay al een segment. Het cijfer acht, miste de bovenste streep, dus ja, als je dan bijv. een 7 hebt, ziet die er uit als een 1 enz...

Onder garantie heeft smeg een nieuwe unit geplaatst.

Eén jaar later is het probleem terug: het tweede cijfer mist terug de bovenste segment.

Ondertussen lees ik allerlei horrorverhalen over de slechte kwaliteit van SMEG en de belabberde en dure service, dus ik heb geen zin om opnieuw op eigen kosten een display te plaatsen.

Vandaar vroeg ik me af, wat kan er aan de hand zijn met dit onderdeel, de technicus zei vorig jaar dat ze het enorm veel voorhebben. Maar ja, zij vervangen het gewoon, ik dacht zo: als we dit nu eens openschroeven, zou het euvel niet te repareren zijn?

Wat is jullie opinie ?

When all else fails, there is always my big hammer...

Dit is toch nog gewoon een garantiegeval? Volgens mij zit er op al het wit- en bruingoed twee jaar en ook al zit je daar net buiten, ook op de reparatie heb je garantie.

Naast direkte garantie is dit duidelijk een gevalletje ondeugdelijk produkt, tenzij je thuis je eigen stroom van 280 volt opwekt die het display telkens laat doorbranden of iets dergelijks. Je mag van een oven aannemen dat hij zeker 5 jaar meegaat met een goed werkend display.

Neenee, ik heb gewoon het electriciteitsnet 230V

Garantie wordt niet meer toegepast op het toestel, maar wel een goede tip om te vragen als deze nog op de herstelling geldt.

Maar dit is toch wel een triestig geval van 'dure' merk zooi.

Trouwens, 5 jaar lijkt me ook al ferm kort.

Ik heb nog een andere 'goedkope' zanussi oven die al 25 jaar probleemloos werkt, dus ja, wat moet je daar dan van denken.

[Bericht gewijzigd door steve c op vrijdag 23 augustus 2013 09:55:26 (26%)

When all else fails, there is always my big hammer...

5 jaar is ook zomaar een greep in de lucht. Een dure oven moet zeker 20 jaar meegaan natuurlijk, maar na 19 jaar om een nieuw display gaan zeuren is ook weer wat overdreven.

Ik zie dat je uit Belgie komt, daar zijn de regels waarschijnlijk anders. In Nederland heb je na de garantie nog rechten, een fiets hoort bijvoorbeeld niet na 4 jaar in twee stukken te breken, maar als je een heel nieuw frame krijgt moet je er nog wel iets voor betalen, je hebt immers weer een heel nieuw frame.

Het zou ook wel handig zijn als we weten om welke oven dit gaat!

Juist !

Het is een SMEG type N461
Model SE 20XMFR7

Inbouwoven, 90 cm

When all else fails, there is always my big hammer...

Invensys D-78559 zit er in als ik het allemaal goed heb.
Behalve misschien een slecht contact , zal hier weinig aan te repareren vallen.

Jammer.

Maar dan moet dit ding toch wel een constructiefout hebben, ofwel ergens onderdelen bevatten van bedenkelijke kwaliteit.

Zou het die displayblok zelf zijn, waarin plots zo'n segment dooft, of eerder in de aansturing ?

Ik dacht dat LED displays nogal robuust waren, want in vele toestellen gaan die toch jaren mee ?

When all else fails, there is always my big hammer...
Hensz

Golden Member

Gewoon terug naar de winkel en het hen laten herstellen. Dit is gewoon garantie. Ook al zegt de winkelier/producent van niet, volgens EU-regels, die dus ook in België horen te werken, mag je verwachten dat dit display langer dan 2 jaar meegaat. Of één jaar, als je de tijd vanaf het laatste herstel telt.
Dit is kennelijk broddelwerk van SMEG, zij branden hun billen, mogen zij op hun eigen blaren zitten. ;-)

Don't Panic!

Ok, we kunnen het maar proberen.

Ik contacteer SMEG...

Ben 's benieuwd...

When all else fails, there is always my big hammer...