Pickit3 of Galva-Wisp

Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ben nu ik gepensioneerd ben verdergegaan met het programmeren van pic microcontrollers, ik gebruik hiervoor de Galva-Wisp voor het programmeren. Ik vindt dat het programmeren lang duurt. (2minuten voor ongeveer 4 kb).
Mijn vraag is: is de Pickit3 snellen dan de Galva-Wisp?

Arco

Special Member

Welkom op het forum.
Twee minuten voor programmeren is veel te lang. Een pickit2 of 3 doet dat in enkele seconden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heb zelf een kloon pickit-3. Programmeer met het programma pickit 3 2k in ongeveer 5 seconden.

Henk424

Golden Member

Een paar weken geleden ben ik ook overgestapt op een Pickit 3.
Origineel Microchip, 45 euro.
Ik wist niet wat mij overkwam, hij had maar een paar seconden nodig om 7k in een 16F877A te krijgen. Werkt gewoon prettig.

Ben ooit begonnen met een PICstart Plus, omdat in-circuit proggen op dat moment niet nodig was, daarna kort een WISP gebruikt, me geërgerd aan hoe traag en gevoelig het ding was, toen meteen op de Pickit 2 overgestapt zodra deze beschikbaar kwam.

Ik wil de maker ervan eigenlijk niet afkraken, maar de WISP is gewoon vreselijk traag.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Lambiek

Special Member

Ten eerste welkom.

Niet lopen tobben, gelijk een pickit_2 of pickit_3 kopen.
Koop een originele, en geen kloon.
Gebruik hem al jaren naar grote tevredenheid.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik wil iedereen bedanken voor de snelle respons, en ik ga ook een Pickit3 kopen.
Groeten,
Jan