Ik heb hier een uv-c lamp, dat is speciaal voor vijvers, om kleine zwevende deeltjes alg te verbranden, van 30 watt, nu is deze eigenlijk net niet zwaar genoeg en ik wil hier graag een 55 watt lamp in stoppen. Wat moet ik nu vervangen om dit te laten werken of werkt dat sowieso?
Ik heb er pas nog een andere starter in gezet en deze kan in elk geval die 55 watt lamp aan, maar moet ik bijvoorbeeld de smoorspoel ook vervangen? zal de 55 watt lamp anders op 30 watt gaan branden?

Ja je moet ook de smoorspoel vervangen anders loopt er te weinig stroom door de lamp en zul je niet het volledige licht krijgen wat je verwacht.

Volgens mij moet je ook een andere fitting nemen, want alle TL-buizen hebben een andere maat

vermogen is van de lengte van de buis afhankelijk geloof ik

de lengte van de twee buizen zijn exact hetzelfde. de fitting ook, dus dat past allemaal gewoon.

dan moet je alleen je ballast vervangen (probeer anders maar eens eerst of je de lamp met deze ontstoken krijgt anders moet je toch een nieuwe kopen)

stynus zou je dat even uit willen leggen? wat moet er normalerwijze vervangen worden als je een zwaardere lamp wil plaatsen in een tl-balk? hoe zit dat precies? als iemand dat even uit aou willen leggen ...

Op 20 juni 2004 13:17:30 schreef ffluppestijn01:
stynus zou je dat even uit willen leggen? wat moet er normalerwijze vervangen worden als je een zwaardere lamp wil plaatsen in een tl-balk? hoe zit dat precies? als iemand dat even uit aou willen leggen ...

alleen de ballast tenzij je twee tl lampen in tandem wilt zetten dan moet je de starters ook veranderen (naar 115V)

ok, het gaat maar om één lamp en de starter kan het hebben dat weet ik zeker. De ballast is de smoorspoel toch hè?