Alphatronics Alphavision EC & NG fabrieksreset

Ik heb op marktplaats 2 Alphatronics Alphavision centrales gekocht, namelijk de NG en de EC. Nu wil ik deze compleet resetten, de codes en de instellingen, maar ik kom er niet uit. Wanneer ik de centrale aan de pc aansluit (Windows Vista) via COM1, winterm 2.2 opstart, kap van de centrale eraf, daarna stekker van centrale in het stopcontact. Ik zie de centrale dan gewoon opstarten, maar op het punt dat ik de installeurscode moet ingeven gaat de centrale bijna gelijk door en komt er "informatie aanwezig" op het display omdat er geen sensoren aanhangen. Het ingeven van de standaard installateurscode doet niets. Bijna gelijk nadat je de tekst "geef installateurscode in" zie je de data van de RS485 bus langskomen. Iemand hier ervaring mee en weet waar het foutgaat?

Beste Red Arrow Omdat er niks nuttig is toegevoegd aan je vraag het volgende. Heb precies hetzelfde problem. Speciaal een kabel bij moxa besteld. 123456 intikken en bevestigen met j levert niks op en de gegevens van de LCD komen langs op het schermen. Heb je het problem ondertussen opgelost? Kan nergens nuttige informative vinden. Heb winterm vs 2.2 op de computer gezet. Ben er enige tijd mee bezig en eigenlijk te eigenwijs om een installateur te bellen.

MVG
Antivries

Ja bij mij is het opgelost, maar hoe het nu ook alweer zat...geen idee. Ik dacht dat het probleem bij mij aan het kabeltje lag, toen ik dat kabeltje gebruikte dat het wel werkte, maar zeker weten doe ik het niet.

Op een ander forum kreeg ik de tip om het jumpertje naast de sabotageveer van de kast te verwijderen.Dit heb ik gedaan echter ik kreeg dezelfde brei aan meldingen van de LCD. Ben wel iets verder.