Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Je zult ze van de stand in Rosmalen hebben.
Het is de Oost-Duitse SC307, pagina 28 (29 in PDF) in dit databoekje.

Met dank aan Henry, want ik had ooit dezelfde vraag, en Henry vond de datasheet. Deze torren kreeg ik in grote getale van member Peterrr als donatie aan de CO-stand op Rosmalen. Ik heb ze toen verdeeld in zakjes voor de verkoop. Omdat het er zoveel waren zaten die zakjes goed vol, vandaar dat jouw hele bakje overbevolkt is >:)

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Op 22 oktober 2014 18:40:32 schreef hobby luke:
[...]
Ben je hier iets mee?
http://www.s-manuals.com/smd/b2

MVG,
Luc.

Er is ook een 80 paginas dikke pdf met de naam " SMD codebook ".
Ik weet alleen niet meer waar ik die gevonden heb. Was volgens mij nav een topic hier op CO waar de link gegeven werd. Ik heb net gezocht maar de eerste 2 die ik probeerde waren maar een paar paginas en ook een heel ander uiterlijk.

2B zou volgens de pdf een dubbele schotkey diode zijn equivalent met pootjes: HSMS-281C

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 4 november 2014 21:07:53 schreef Lucky Luke:
@rew: Ik denk dat ik dan toch het IR filter van een webcam afsloop, en er een "licht" filter voor zet... (Maar, je mag 'm hebben als je 't wilt proberen :))

Ik zou denken dat een NO_IR camera module voor de raspberry pi dan de goedkoopste/makkelijkste oplossing is, die dan ook nog eens behoorlijke resolutie heeft......

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Schimanski

Golden Member

Op 10 november 2014 08:15:46 schreef Jochem:
Je zult ze van de stand in Rosmalen hebben.
Het is de Oost-Duitse SC307, pagina 28 (29 in PDF) in dit databoekje...

Ah, heb ik ze daar vandaan. Ik wist het niet meer. Als ik had gezocht op CO met de zoekterm DX8 307 (met spatie) had ik jouw topic wel gevonden.

Handig databoekje trouwens, de DX8307 (SC307) is nu niet echt ruisarm (dan moet je de SC309 hebben). Maar ze mogen nog even blijven, ik zal ze verhuizen naar het bakje TUP.

Thnx. nogmaals.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Jinny

Golden Member

Komt morgen op de mat, snelle zoekslag leverde weinig info op.
Wie weet meer? (weer via feestboek de foto)

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10690220_340939819419056_6028263406531254583_n.jpg?oh=107003be9df14ce81fae0ffdc4842806&oe=54DE8B8E

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada

Golden Member

Dat is een 10MHz OCXO voor een tijdbasis van meetapparatuur, maar dat wist je misschien al. Mogelijk heb ik ergens (???) een datablad van die dingen liggen.

Ik heb er hier zelf een van Marconi, die op 75MHz oscilleert. Voor mij een onhandige frekwentie. Hij is dus beschikbaar voor een kleine vergoeding of een lekker fles (natuurlijk mèt inhoud)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jinny

Golden Member

Op 11 november 2014 21:49:30 schreef Tidak Ada:
Dat is een 10MHz OCXO voor een tijdbasis van meetapparatuur, maar dat wist je misschien al. Mogelijk heb ik ergens (???) een datablad van die dingen liggen.

Die OCXO was uiteraard geen nieuws, maar ik poste inderdaad met de hoop op een datablad.
Voor gebruik in mijn te bouwen frequentie referentie (GPS vast)
Je zou me er heel gelukkig mee maken.

Ik heb er hier zelf een van Marconi, die op 75MHz oscilleert. Voor mij een onhandige frekwentie. Hij is dus beschikbaar voor een kleine vergoeding of een lekker fles (natuurlijk mèt inhoud)

Hmmm, 75 MHz heb ik ook weinig aan....

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik heb ook nog ergens zo'n soort OCXO vectron liggen van 48MHz, kan die alleen even niet vinden (tijdelijk onvindbaar noem ik dat altijd). Dus ik kan niet kijken wat voor type dat precies is. Ook een onvindbaar datasheet geloof ik (althans jaren geleden toen ik die aan het zoeken was).
De pootjes daarvan zaten niet aan zijkant maar aan de onderkant. Ongeveer 3x3cm groot.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
guidob

Overleden

zoek altijd steevast bij timenuts voor dit soort zaken. Zonder hit wordt het echt exotisch ;)

komt het dichts in de buurt:
https://www.febo.com/pipermail/time-nuts/2009-October/041714.html

Anders wordt het uitproberen.

Toevallig vandaag weer wat aan mijn eigen GPS reference gedaan. Onderdelen uit China binnen (SMB-SMB bulkhead pannelmount) en dan maar meteen de front en achter pannels besteld. Ik haat metaalbewerken (excuus voor ben lui), dus maar weer via schaeffer.

PCB heb ik al een tijdje af (met een kleine TCXO aan boord), die is al eens langs gekomen hier.

hobby luke

Honourable Member

Op 10 november 2014 09:07:55 schreef fred101:
[...]

Er is ook een 80 paginas dikke pdf met de naam " SMD codebook ".
Ik weet alleen niet meer waar ik die gevonden heb. Was volgens mij nav een topic hier op CO waar de link gegeven werd. Ik heb net gezocht maar de eerste 2 die ik probeerde waren maar een paar paginas en ook een heel ander uiterlijk

Ik heb deze pdf (1,49 MB), maar ik kan ook niet meer terugvinden vanwaar ik die gedownload heb.

MVG,
Luc.

Jinny

Golden Member

Geval inmiddels binnen, en er zitten nog draden aan.
Het lijkt dat,

1] HF uit
2] HF massa
3] Spanning (hoeveel?)
4] massa
5] massa
6] ongebruikt
7] ongebruikt
8] ongebruikt

Wie kan het bevestigen? (foto is via feestboek)

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/67352_341230379390000_5845757534194867472_n.jpg?oh=0205d4e36186bfe0bf8ab73cd8247c2a&oe=54ECC092&__gda__=1427987199_27190c6fafb8c2e4e09ba9623524f84e

[Bericht gewijzigd door Jinny op woensdag 12 november 2014 20:38:05 (37%)

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Lucky Luke

Golden Member

OT: Waarom die foto's via VV'sboek, als het ook via het uploadarchief kan? (Gezien je sig "Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null, This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)" zul je de kritiek op VV'sboek toch wel kennen?)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Tidak Ada

Golden Member

@Jinny:
Ik heb héél veel papieren gezien, maar helaas niet meer de datasheets van de Kristallen, oscillatoren en ovens.
Ik ben bang dat ik ze toch heb weggegooid omdat ze niet meer leverbaar waren. ;( (Inderdaad een artikel uit de wet van Murphy)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Jinny: Waarom stuur je hun (Vectron) niet een email met foto?
Nee heb je, ja kun je krijgen nietwaar.

Deze lijkt er heel erg op maar is het net niet helaas: http://www.vectron.com/products/ocxo/co705.htm Zie de variant links onder. Maar de pinout is volgens mij anders helaas.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Jinny

Golden Member

@Tidak Ada, bedankt evengoed voor de moeite.

@Henri62, gaat de volgende stap worden denk ik.
Die op je link is inderdaad met zekerheid anders, er zit om te beginnen al een SMA connector op.

En anders wordt het meten en domweg spanning langzaam opvoeren....

@Lucky Luke, luiheid, niks meer of minder.
Feestboek staat bij, en even een plaatje uploaden is zo gebeurd.
Overigens komt dat onderschrift nog van vroegah toen er heel veel spam van die adressen kwam.
Dat ging automatisch ongelezen de bak in.

Kritiek ken ik, en ben ik me van bewust.
Reden dat er weinig van mij terug is te vinden op internet.

Update, vraag is inmiddels verstuurd aan de European Customer Support, zal mij benieuwen.
Konden geen foto's bij...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada

Golden Member

Jinny, heb je op hun site ook nog onder 'legacy' gezocht?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 13 november 2014 07:46:49 schreef Jinny:
Reden dat er weinig van mij terug is te vinden op internet.

Op technische fora kunnen vrouwen, of "mannen die zich voordoen als vrouw", op iets meer aandacht rekenen dan gewone mannen. Ik heb in het begin even wat internet-onderzoek gedaan en het nodige gevonden. De eerste keer was ik tot de conclusie gekomen "dikke kerel met baard noemt zich Jinny. Moet ie zelf weten".... Ik heb die conclusie ondertussen bijgesteld..... :-) Maar "een en ander" is zeker te vinden.... :-)

De AIVD noemt zoiets een "openbare bronnen onderzoek". Het is verrassend hoeveel er op deze manier te vinden is. En zij zullen het vast veel beter kunnen dan ik.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Jinny

Golden Member

Vast, best mogelijk.
Wil overigens best mijn pas laten zien, staat toch echt een V/F op.... ;)
Maar is verder niet echt interessant in dit topic denk ik...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Op 13 november 2014 10:34:43 schreef Tidak Ada:
Jinny, heb je op hun site ook nog onder 'legacy' gezocht?

Ik wel, maar in dit geval op hun site met als keyword "obsolete" producten (dat levert vaak meer op). Maar dat leverde in dit geval niets op: wel die link die ik boven gaf van iets wat er veel op leek. Dus dat wordt emailen denk ik.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Jinny

Golden Member

Die ligt daar al op de mat....

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

http://www.uploadarchief.net/files/download/c007.jpg

Het lijkt me een condensator... volgens de opdruk 0.1µF/400V.

Maar als ik probeer te meten met mijn hobby-meter kom ik veel hoger uit (ruim 400nF).

[EDIT]
Ik zie hier en daar wat barsten en scheuren in zijn broertjes... enkele reis kliko vrees ik...

[Bericht gewijzigd door Franzki op donderdag 13 november 2014 21:56:13 (19%)

Dit topic is gesloten