Het "wat is/doet dit onderdeel" topic Deel 5

Dit topic is gesloten

Het zijn gewoon dezelfde ic's zoals op ebay en het radiomuseum afgebeeld staan, alleen hebben die van mij productiedatum 7444.
Volgens google images loopt de productie in ieder geval door tot '79.
Alle lijstjes en overzichten op het internet komen niet verder dan dat het een ic is met 14 pootjes en waarschijnlijk iets van een sensor voor een televisie is (tiptoetsen?).
ik denk dat we ons er maar niet al te druk om moeten maken, ik ga er in ieder geval niet wakker van blijven liggen.

Tidak Ada

Golden Member

Foto staat op eBay! (zie link in de post van Henry).

Het is inderdaad een datumcode: Y 7417

@Raaf en Henry: het is 'pietplop', niet pietplof, dat is een ander ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

Ik heb juist een hele stapel Grundigdocumentatie binnen, maar zie het maar eens te vinden.

Vooralsnog gok ik zo even kort door de bocht op een middenfrequentje.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 18 november 2014 23:44:07 schreef Henry S.:
Toch blijft de notatie SN29716N samen met '7444' vreemd...

Ah, dat was me niet bekend dat het een IC was! Ik dacht dat het over verschillende IC's ging. Dan is 7444 gewoon de datumcode, 1974 wk44.

SN29... nummers zijn wel TI nummers, ik dacht dat het speciale buffers oid waren. Komen me wel bekend voor. Het zou best kunnen dat ik er nog een databoek van heb (die oker gele) maar wordt even diep graven.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Tidak Ada

Golden Member

Op 19 november 2014 20:40:50 schreef henri62:
[...]... Het zou best kunnen dat ik er nog een databoek van heb (die oker gele) maar wordt even diep graven.

Ja , die kwamen inderdaad na het mijne. Mijn databoek is een 7.5 cm dik boek met een vezameling 'los gestrooide' halfgeleiders op de kaft.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Iemand een idee? op de print zitten 4 LED's en 1 duo LED, verder word er een takswitch uitgelezen en een buzzer aangestuurd. het geheel word serieel verstuurd over 3 draaden, massa voeding +5V en data Automotive , dus waarschijnlijk LIN oF KL ik zoek de DS, kan ook een Ucontroller zijn.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
If you want to succeed, double your failure rate.
guidob

Overleden

Ik heb nog een voorraadje natte tantaal elko's liggen die ik zou willen gebruiken (denk uit Deurne). Nu staat daar helaas geen voltage op. Ik heb 2 verschillende types:

CS13B F106K TS3 7420
CS13B E106K TS2 7423

Merk onbekend (C met rechtopstaand streekpje erin), maar de ene is een stuk groter als de andere. CS13B zal het type zijn. 106=10uF (ook gemeten) en 742x is jaar/week.

De F/E of TS2/3 zal dan het voltage moeten zijn. Ik gok op F/E.
Heb wat gezocht, kwam dit tegen:

Letter Voltage
e 2.5
G 4
J 6.3
A 10
C 16
D 20
E 25
V 35
H 50

E zou kunnen kloppen, maar de condensator is aan de kleine kant.
F zou dan een hoger voltage moeten zijn (cap is groter). Maar F staat er niet bij :(

Tidak Ada

Golden Member

@guidob:
Kan het je helpen als het merk mogelijk Union Carbide is?

Ik heb zelf een aantal van die tantaaltjes meegenomen en die zijn allemaal van Union Carbide.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Shiptronic

Overleden

Op 24 november 2014 13:05:22 schreef Jochem:
Zou het een MC908QT4A (of S908QY4A =automotive) kunnen zijn?

komt in de buurt maar hoe ik de DS ook lees, ik kom er met de codering die er op staat niet uit :(

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
guidob

Overleden

Thanks, dat helpt inderdaad.

Kan dit vinden:

B 6V
C 10V
D 15V
E 20V
F 35V
G 50V

K 10%
M 20%

CS13B F106K TS3 7420 = 10uF 35V 10%
CS13B E106K TS2 7423 = 10uF 20V 10%

Googleën op CS13BF106K

Toch nog maar eens kijken in december of er nog wat meer zijn te scoren. 't is oud, maar nog best goed denk ik.

[Bericht gewijzigd door guidob op maandag 24 november 2014 23:01:19 (22%)

Tidak Ada

Golden Member

Zijn geloof ik alleen nog maar kleine waarden: 6.8µF; 3.3µF en 0.33µF....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

In een regeleenheid die ik leeg gemaakt heb voor de behuizing kom ik een glazen buisje tegen. De tekst hierop is SB70703H of SB 707C3N. Echt goed leesbaar is het niet.De regeleenheid is gebruikt om centrale deurvergrendeling door een Texalarm mogelijk te maken. Ik vraag me een beetje af wat dit ding moet zijn. Zelf zit ik een beetje te denken aan een bimetalen veiligheid. Maar weten, dat doe ik niet. Als ik goed kijk in het buisje lijkt het of ik contactpunten zie. Heeft iemand van jullie een idee?

RAAF12

Golden Member

Er kan een kwikbolletje inzitten. Dat detecteert of de wagen bijv. schuin wordt gezet om weg te slepen.

Moet dan niet;

A) Het buiste gefixeerd aan de printplaat
B) Het "regeleenheidje" geheel waterpas gemonteerd worden?

Het buisje hangt enkel aan de draadjes aan de printplaat. Het regel eenheidje, tenminste de meeste die ik zie, hangen aan de kabels onder het dashboard.

RAAF12

Golden Member

Niet echt, zodra het alarm op scherp wordt gezet en het kwik komt in beweging kan het alarm beslissen of het foute boel is. Zit er kwik in? Dat is van hieruit niet te zien <G>

Trilcontact kan ook nog.......

@MPG Bij de afbeeldingen die hier staan zie je een dikke druppel. Die zie ik zo in het glaasje niet. Ik moet wel zeggen dat het glaasje wat "aangeslagen" is.

@Raaf, een trilcontact ken ik niet. Zoals ik al typte, als ik er in kijk lijkt het of ik contactpunten zie.

De nummers zoals ik ze kan lezen heb ik op google gezocht, echter zonder resultaat.

RAAF12

Golden Member

Op 12 december 2014 22:41:14 schreef Frankie01:
@MPG Bij de afbeeldingen die hier staan zie je een dikke druppel. Die zie ik zo in het glaasje niet. Ik moet wel zeggen dat het glaasje wat "aangeslagen" is.

@Raaf, een trilcontact ken ik niet. Zoals ik al typte, als ik er in kijk lijkt het of ik contactpunten zie.

Nu wel <G>

https://www.google.nl/search?q=trilkontakt&oq=trilkontakt&aqs=…

Eigenlijk kan ik nix anders verzinnen. Het gaat trillen (slappe veren)
als de auto beweegt.

edit: wordt ook toegepast om aanrijdingen te detecteren

http://www.rho-delta.nl/supportdownload/gt_schema_GT-909.pdf

Als er geen druppel kwik heen en weer rolt als je die sensor kantelt, is het een trilsensor.

LDmicro user.

Het is zeker een tril sensor, herken die dingen wel, als het hard stormt gaat het alarm al af.
Als het een kwik schakelaar was zou je de kast maar in 1 stand mogen monteren anders werkt het niet.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Dit ding staat nu in de vraag&aanbod en het roept bij mij wat nieuwsgierigheid op. Ik gok dat het iets uit de digitale hoek is.

maartenbakker

Golden Member

Ik zie nu pas waar RYG voor staat, dit ding komt uit iets met verkeersregeling. VEH staat voor vehikels. PED FL staat niet voor Pedophile Flashing, maar voor Pedestrian Flashing. Mogelijk kun je hier met patchdraden of pennetjes de cyclus van een oversteekplaats instellen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 15 december 2014 16:18:55 (21%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Arco

Special Member

@Frankie01: Is een bimetaalcontact van Sylvania uit de SB700 serie: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=w…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik zie nu pas waar RYG voor staat

Red, Yellow, Green! I get it now!

Dit topic is gesloten