philips 32pfl3605/12 doet niks meer

Heb het zelfde probleem .Gelezen dat ik misschien de u7106 moet vervangen waarschijnlijk .Maar heb geen schema dus geen idee waar te zoeken .Wie heeft er een schema voor mij of weet waar ik het aan kan herkennen .Alvast bedankt gr ruud

Zoek eens naar TPM4.1E, dat is het chassis waarop dit toestel is gebaseerd. De kans dat je dan vindt wat je zoekt is groter.

Groeten, Ron.

Heb inmiddels ontdekt dat de voedings print defect is op zeker .Gooit alleen de 2 keer 5 volt er nog uit 2 keer 24 en 2 keer 12 niet meer .Dus groene elko's vervangen denk ik .gr ruud

Op 8 april 2014 16:50:36 schreef rvh63:
Heb inmiddels ontdekt dat de voedings print defect is op zeker .Gooit alleen de 2 keer 5 volt er nog uit 2 keer 24 en 2 keer 12 niet meer .Dus groene elko's vervangen denk ik .gr ruud

Dat denk ik dus niet, IC U7106 controleren lijkt mij zinvoller. De kans dat bij het meten -op een bepaalde poot van het IC- het toestel ineens aanschakelt is aanwezig.

hallo william

bedankt voor je reactie waar zit hij ongeveer heb geen schema namelijk gr ruud

Links van de side HDMI poort zie je een 8 pins SMD IC-tje, dat is meestal de boosdoener.

Ik heb pas zo`n kreng gerepareerd (zie thread)

In mijn toestel weigerde de CPU gedeeltelijk dienst, postje 81 van de dikke postzegel schakelde nog wel het rode ledje.
maar pootje 80 wat de voeding uit stand-by moet schakelen bleef gewoon "0" waardoor de voeding in stand-by bleef (hebt dan alleen de 5V, de 12V en 24V blijven uit)

Ik heb niet kunnen achterhalen wat het probleem eigenlijk was, het ding gaf geen errorcodes.
Maar met veel prutsen loopt het nu wel weer…

Ik heb eventueel wel het schema voor je.

Grtz,
Max

hallo bedankt voor de reactie

Zal er even beter na kijken schema is zeer welkom kan naar xxx alvast bedankt gr ruud

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 16 april 2014 19:30:18 (8%)

na het verwarmen van IC U7106 met een fohn doet hij het weer verwacht niet dat het lang duurt maar zelf deze vervangen is voor mij niet te doen .Even kijken hoelang hij het doet ben benieuwd gr ruud