Maximale spanning drukknop

Hallo,

Voor een schoolopdracht ivm smart textiles moet ik een elektrisch circuit opbouwen in textiel. Ik gebruik een ledstrip die op 12 volt werkt. Ik zou echter een drukknop willen gebruiken op de ledstrip aan te leggen. Ik zie nu dat de drukknoppen een voltage hebben, hoe komt dat? Kan een drukknop van 250V deze 12 V die ik nodig heb voor mijn leds te laten branden omschakelen? Of moet ik een 12V drukknop gebruiken? Ik wil bovendien ook een vibratie element in het circuit. Heeft iemand een idee welke component ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt!

Sonytech

Overleden

Als je een drukknop indrukt zodat de contacten met elkaar verbonden zijn, hoeveel volt zal er dan over die contacten komen te staan?

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

De spanning die op een drukknop vermeld staat is altijd een maximum spanning, lager mag altijd.
(Nu is er nog een verschil tussen AC en DC, maar dat is in jouw toepassing niet van belang)

Wel moet je misschien opletten hoeveel stroom de schakelaar aankan. Als je teveel ledjes aan je jurk (:-)) hangt gebruik je misschien meer stroom dan de schakelaar voor gespect is. Maar dan kun je ook genoeg licht geven om bruin van te worden.

Super bedankt voor de respons! Ik kan weer verder :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 16 april 2014 19:57:53 (84%)

Shiptronic

Overleden

Op 16 april 2014 18:50:05 schreef Arnout1Ik wil bovendien ook een vibratie element in het circuit. Heeft iemand een idee welke component ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt!

http://www.voti.nl/winkel/p/MOT-15.html

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.