Krimpcontact gezocht

Hoi,

Ik ben op zoek naar een bepaald krimpcontact.

Iemand enig idee welke dit zou kunnen zijn?

http://s21.postimg.org/dh9u3fttv/image.jpg

http://s21.postimg.org/f7o9r6lz7/image.jpg

Groet,

Martin

[Bericht gewijzigd door Martinvdm op dinsdag 22 april 2014 21:34:32 (10%)

Arco

Special Member

Lijkt op de KK connectors van Molex. (maar iets anders, waarschijnlijk ander fabrikaat?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Die kk heeft volgens mij een veertje erop, maar dit is een gaatje voor de pin van de connector. Gaat overigens gewoon 220v doorheen, wellicht verduidelijkt dit het geheel

fatbeard

Honourable Member

Farnell doet onderhoud nu, dus daar kan ik niet kijken.
Maar het is zeker weten deze van Molex.

[edit] Paul had hem helemaal goed. Je hebt er wel een speciale (lees: onzettend dure) tang voor nodig...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op woensdag 23 april 2014 00:37:59 (30%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
fatbeard

Honourable Member

:+ Gelukkig is die niet bruikbaar voor deze contactjes...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
EricP

mét CE

Gelukkig doet een soldeerbout wonderen als het maar om een paar contactjes gaat...

@fatbeard:
Een pitch van 1,5 mm voor 230 Volt?
Lijkt me hier toch om andere contacten te gaan.
Dan eerder de gewone Spox in plaats van de pico Spox, die komt met een pitch van 4 mm beter in de buurt.
Die kun je trouwens ook met een universele crimptool aanknijpen.

Shiptronic

Overleden

Met dit type gaat dat ook prima : http://www.rdae.nl/meb300-krimpen-ongeisoleerd-25mm2-p-3117.html

http://www.rdae.nl/images/productimages/smaller/MEB-300_2.jpg

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op woensdag 23 april 2014 08:33:21 (28%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

http://s3.postimg.org/iybnhq9hb/image.jpg

Bedankt allen voor het meedenken.
Ter verduidelijking hier boven nog een foto. Ik heb het idee dat de connector van Fatbeard toch een andere is. Ik zoek geen tang, het gaat echter maar om 2 contacten. De contacten zitten aan een spanningsnoer op 220v af fabriek geleverd.

Arco

Special Member

Gewoon de soldeerbout erop, draad vastsolderen aan de header, en een stukje krimpsok erom. Geeft nog een betere verbinding ook.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ja dat zou kunnen, maar is een beetje lastig bij te komen met de soldeerbout.

De link die fatbeard opgeeft is het zeker NIET.

En inderdaad, ik had ook al een vermoeden dat het de KK of SPOX serie was. (Spox dus)

Verder: Geeft altijd de steekafstand op, dat zoekt 10 keer sneller.

[Bericht gewijzigd door henri62 op woensdag 23 april 2014 20:11:50 (27%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Brainbox en Henry62, jullie gaan door voor de wasmachine :-). De Spox lijkt er idd 100% op, nu alleen nog de goede maat.
Zover ik kan zien is het snoer een twee aderig voedingssnoer, van denk ik 1,5mm draad. Volgens mij is het de female contact en zou denk ik dan neer komen op Part 0008701030..? Die is Brass (messing), kan ook Phosphor Bronze, maar dat zal het wel niet zijn. Bedenk ik dit goed zo?
Er staat bij 18-24AWG, maar dat zegt me niet zo veel.

Iemand enig idee waar dit in NL te koop is?

bedankt!

Volgens mij had ik de link naar farnell al gegeven.
ik gebruik de krimptang die een paar jaar terug hier op het forum een samen kopen actie was.
Maar daar heeft de ts niets aan, de tang die shiptronic aangeeft is in dit geval echt te groot.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

18 tot 20 AWG komt ongeveer overeen met draad van 0,2 tot 0,82 mm2.
Die draad van 1,5 mm2 gaat dus niet passen.
Jou partnummer zegt me zo even niets.

Paul was het eerste met het goede antwoord, even ter info.

Volgens mij heb je die contacten maar met een maat, althans zover ik ze zelf ooit gezien heb.

[Bericht gewijzigd door henri62 op donderdag 24 april 2014 21:12:39 (57%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

1mm2 gaat er in de praktijk nog net in, maar dikker draad heeft mijns inziens weinig zin omdat die contacten de stroom doorvoer niet aan kunnen.

Edit hieronder; op je eerste foto is dat 0,5 of 0,75mm2

[Bericht gewijzigd door Paul Welther op donderdag 24 april 2014 23:10:07 (17%)

Automotive engineer - www.easy-tech.nl

Wat is de dikte van een gewoon aparaatsnoer in huis. Is toch 1.5mm? Zo te zien is mijn snoer dit ook, zie foto's. Hier gaat af fabriek 220v door heen. Op de foto zie je ook blauw en bruine draad.

Thevel

Golden Member

Op 24 april 2014 23:02:48 schreef Martinvdm:
Wat is de dikte van een gewoon aparaatsnoer in huis. Is toch 1.5mm?

Nee, ongeveer 0,75mm2

De dikte van de draad is idd dunner dan ik dacht. Heb het vandaag gebouwd en de stekkers binnen gekregen. Met een plat tangetje gedaan, ging perfect. Bedankt voor de support! alles werkt prima. :-)

Shiptronic

Overleden

Als niet de juiste kriptool hebt gebruikt had ik er toch een druppel tin bij gedaan ;) , maar alleen de tip, de niet draad hard laten worden als de tin uit de connector omhoog kruipt gebruik je te veel.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Henry S.

Moderator

Ik heb deze Spox contactjes vandaag in handen gehad, met een plat tangetje en wat oefening lukt het wel.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.