Pelgrim trendline oven

Ik heb voor de derde keer in +/- 5 a 6 jaar het spiraalvormig verwarmingselement moeten vervangen van de oven. Is hij vervangen dan doet hij het een a 2 jaar prima.

De oven word zeker 1 a 2 keer per week gebruikt dus best wel vaak.

Toch vraag ik mij af of er niet meer aan de hand kan zijn dan alleen slechte kwaliteit. Zou een originele spiraal van pelgrim beter zijn? Duur:100 euro!

Zou de regelthermostaat soms weigeren en de spiraal daardoor oververhit raken?

Eerder een niet goed draaiende heteluchtmotor.

Hetelucht motor kan ik niks aan zien en werkt prima. Er zit wel een soort van zeefje voor de inlaat van de heteluchtmotor. Die laat ik nu weg. Heeft ie in ieder geval wat minder restrictie. Kijken of de spiraal nu langer meegaat.

kan de oven wel genoeg lucht aanzuigen? zit hij niet klem in de keuken gebouwd.. anderzijds zal een imitatie element ook sneller stuk gaan. toch gaan bij de meeste ovens de elementen de hele levensduur mee. een plakkend relais wat de max thermostaat triggert zou ook eerder problemen geven zou je denken. een wat hoge netspanning? slechte nul ergens miss..

hoe gaat het element stuk, doet ineens niks meer en meet oneindig of gaat de aardlek er uit door het element?

waar rook was, werkt nu iets niet meer