crawford fotocel bypass / inleren

Hallo,

Ik heb twee Crawford sectionaal deuren gemonteerd na deze ingekort te hebben. Nu blijkt dat deze opnieuw ingeleerd diendt te worden maar weet niet hoe. Mogelijk weet iemand hier hoe dat werkt?

Het is een oud model industrie deur uit 2001. Afhankelijk van waar ik de motor monteer op de as. Stop deze wel bij het omlaag gaan of gaat weer automatisch omhoog vanwege de sensor in de luchtbalg. Denk dat bij juiste positie de sensor wordt gebruikt om te stoppen vanaf de laatste 5 cm ipv weer de deur omhoog te doen. Naar boven is dit hetzelfde effect. Stop automatisch zonder raken van de eindstoppen. Maar aangezien ik de deur ingekort heb kan ik slechts een van beide mechanish op de oude positie zetten.

Verder wil ik de fotocell bypassen / omzeilen. zonder sensor gaat de deur niet meer omlaag (omlaag knop > deur gaat omhoog). Ik had de sensoren aangesloten en de deur werkt normaal ofschoon de sensoren niets doen? ook als ik ze niet tegenover van elkaar plaats werkt de deur goed. Omdat ik een 2de deur heb en daar geen sensoren bij heb omdat die stuk zijn gegaan bij demonteren wil ik deze sensoren omzeilen, maar hoe? Groeten, Theo

meten is weten,gokken is dokken

Heb daar al even gezocht maar vindt niets over inleren of dergelijke. Mogelijk zou ik wel de gehele module van de fotocellen eruit kunnen halen en dat die optie daarmee compleet vervalt en ik geen fotocel-sensoren meer nodig heb? Kan ik eens proberen.

zoek dus nog naar info.

Groeten, Theo

Werken die industriele poorten niet met instelbare contacten op een spindel?
Bij ons waren alle poorten van Crawford en geen enkele had elektronisch zelflerende bediening, ook de nieuwe niet.
Om naar een handleiding te zoeken hebben we wel het type van aandrijving nodig.

LDmicro user.

Bedankt voor het zoeken.
De besturings kast is CDM6 en ik zag dat je het amperage kan aanpassen en er zit een soort test knop op de print. Hm ok mogelijk is het ingesteld op de motor, zou kunnen.

Ok ik heb een manual gevonden en inderdaad in de motor-unit zitten 3 posities limit-switches die je moet instellen. Netgedownload. Heb weer wat puzzelwerk. Daarna nog uitzoeken hoe de photocellen niet te gebruiken en een extra bedienings paneel met druk knop voor sluiten en stop te koppelen voor buitenmontage op de muur.

Groeten, Theo

Er is een eindschakelaar en kort na de eindschakelaar hoort de balg te komen zo niet gaat hij in service mode dat wil zeggen hij doet het alleen zolang je de knop vast houd.
Op deze manier wordt bij iedere cyclus de balg getest uit veiligheids overweging.

Johan

Het afstellen was eenvoudig met de eindschakelaars op de motor. Nu wil ik nog een extra bediening maken voor buiten met druk knoppen en nog de foto cellen eraf halen. De drukknoppen is volgens mij te maken door de 24V voeding eenvoudig te schakelen naar de omlaag,omhoog en stop stand. Nog even zoeken. Blijft toch wat puzzel werk.
Groeten, Theo

Deur is afgesteld. Wel komt er nog een rood led lampje even op bij de omlaag knop wat na paar seconden uit gaat. Verder werkt het prima. Heb de photocellen ook losgekoppeld.

Nu had ik nog geprobeerd een transmitter aan te sluiten maar die krijg ik nog niet aan de gang. Meet ook geen 24V op de print die de transmitter zou voeden hmm lastig.

Groeten, Theo

Ontvanger aangesloten op X2 pos 5&6 en nu gaat de deur wel open maar niet dicht. Terwijl op de andere deur ook enkel deze 2 pennen van X2 gebruikt zijn en daar gaat de deur zowel open als dicht door op de knop van de handzender te drukken. Vreemd? Vanuit het schema van de CDM6 snap ik het toch niet. Hier staat voor pos. 5 & 6 " Close".

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten, Theo