Salora 24LCF 4000D

Beste mensen,

ik heb hier een Salora tv staan type 24LCF-4000D

die helemaal niets doet.( geen lampje of iets wat knippert )

ik heb de voeding bekeken en er zijn geen elco"s defect?
het is een tv met ingebouwde dvd speler.

Heeft iemand hier ervaring mee? is er een schema van te vinden?

M. vr. groet, Max23

Sonytech

Overleden

Probeer inmiddels ook zélf eens iets te beredeneren, @max23.

Ik zal je een hint geven dmv. de volgende vraag: "Op welke voedingsspanning brandt het LED-je op het front?"

Om je op weg te helpen krijg je daar nog extragratis en voor niets de aanwijzing bij dat dat lampje gaat branden als je de TV dmv. de afstandbediening tijdelijk hebt uitgezet.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Meten is weten natuurlijk. Met gewoon even naar de binnenkant van een toestel te kijken in de meeste gevallen geen goede diagnose stellen. Een voltmeter doet meestal al wonderen. Krijg je uberhaupt 220V AC op het voedingsblok en meet je ook spanningen op de uitgang van je voeding?

Depeet
maartenbakker

Golden Member

Zoiets gaat vaak nog wel zonder schema, maar als je toch zover komt dat je dat nodig hebt is het handig om te weten dat Sloerie zelf geen televisies meer maakt. Een mogelijke achterliggende fabrikant is Vestel, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Een foto van de typesticker en van de voeding zouden mogelijk uitkomst bieden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Salora heeft nogal eens een defecte step down converter (5V) defect...

weet je ook waar deze zit,is zonder schema moeilijk te vervangen.

Sonytech

Overleden

Vervelend dat er nog geen pasklaar antwoord gegeven is, want dat is naar mijn idee het enige waar @maxtv op zit te wachten.

Antwoorden waar voor hemzelf nog een doe-element zit (proberen iets te verklaren, een meting doen, een foto maken etc.) worden door hem nl. compleet genegeerd.

Ik vind (en ik hoop dat @smd er niet van over z'n toeren raakt dat ik dat hier zeg) dat @max23 onderhand best iets meer eigen inbreng mag tonen of in elk geval laat merken dat 'ie iets eerdere info opgestoken heeft.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."
maartenbakker

Golden Member

Al plaatst hij maar een paar foto'tjes zodat er van een schema gewerkt kan worden of iemand die de voeding en/of het mainboard kent daarop wat makkelijker de verdachte onderdelen of meetpunten kan aanwijzen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."