Dc/Dc converter

Hey,

Ben momenteel bezig met een project om van een gewone fiets om te bouwen tot een energiefiets. Hierbij is de bedoeling om effectief energie op te wekken door een generator. Maar het geheel moet ook via Labview gesimuleerd worden.

Extra gegevens

Generator : 24V / 19.2A / 350W (permanent magneet)

Ik wil de belasting aansturen via vermogen elektronica die gekoppeld is aan mijn labview programma. Na een zeer lange zoektocht heb ik nog steeds niets gevonden. Ik zoek een module die deze stormen ten eerste moet aankunnen vervolgens gekoppeld kan worden aan een analoog signaal (0 - 5V of 0 - 10V of 4m - 20mA)

Iemand enig of zulke modules bestaan überhaupt?

Wat ook eventueel een opties zou kunnen zijn is een regelbare belasting maar vindt hierover ook helaas niet de correcte informatie

moet het heel simpel?

dan kan je gewoon een 12Ω weerstand plaatsen. daar gaat dan 2A doorheenlopen, zodat er ongeveer 50W in warmte opgaat.

dan kun je dus via een relais of 7 meer of minder van die dingen bij of afschakelen om de totale belasting te regelen.
http://www.aliexpress.com/item/2-Pcs-Wirewound-Aluminum-Case-50-Watt-5…

als het preciezer moet, dan kun je uiteraard de load van blackdog nabouwen.

hoeveel denk je dat een fietser trouwens levert? ik dacht dat dat maar 100W was..

GMT+1
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Relais sturing mochten wij enkel gebruiken als laste optie van de docent (ook onze voorkeur)

Afhankelijk van de type fietser zal het tussen 100 - 180W zitten met een piek tot 250W, Heb voor een 350W generator gekozen omdat bij lage snelheden toch nog voldoende vermogen zal geleverd kunnen worden

http://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.png?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 24 april 2014 18:57:23 (61%)

Arco

Special Member

Induction brake uit een hometrainer?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com