nummer overdracht atmega8

Dit topic is gesloten

hallo iedereen

zou iemand mij willen helpen met dit:
ik wil vanaf mijn computer een nummeroverdracht via fm radio doen.
dit moet gebeuren vanaf mijn computers geluidsuitgang.
en dat via een fm ontvanger mijn atmega de nummers 0 en 1 kan ontvangen.
andere nummers hoeft niet.
weet iemand hiervoor een example/code en schema?
en ik doe het maar voor 100 meter bereik, dus dan kun je me toch wel helpen.
en wildde gaan probeeren door verschillende tonen te laten hooren, maar dat gaat denk ik niet werken.

alvast heel erg bedankt

[Bericht gewijzigd door blabla1234a op donderdag 24 april 2014 16:14:51 (11%)

Pfff, je FM zender al klaar ?

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Zoek op LM567 toon decoder.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Arco

Special Member

Wat bedoel je met 'fm ontvanger'?. Toch hopelijk geen ontvanger voor de FM band? (die is daar niet voor bedoeld.)
Op de site van HopeRF (en anderen) staan voorbeelden genoeg.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Je idee van verschillende tonen decoderen is prima. De hint van Roland van Leusden ook.

Een ingewikkelder versie van tonen decoderen werd vroeger al in modems gebruikt.

Wel een tipje: om te voorkomen dat mensen steeds naar je vorige projecten blijven vragen, zorg dat je in een topic achteraf ook schrijft of het gelukt is en hoe je het gedaan hebt! Anders kijken mensen wel twee keer uit voordat ze de volgende keer antwoord geven.

@hieronder: FM, AM, baseband, maakt allemaal niet uit. Als je twee tonen uitzendt en je gebruikt 2 stuks LM567 of NE567, dan kan je een 1 en een 0 overdragen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik kan daar weinig over vinden.
weet iemand dan een andere manier om dit te doen maar dan niet met FM?

edit kun je daar een schematje van geven? denk dat dat is wat ik zoek

Frederick E. Terman

Honourable Member

Fijn te horen dat het gelukt is met die FM-zender.
In het topic dat je daarover opende was je daar inderdaad niet zo mededeelzaam over:

hallo
ik zoek een fm transmitter die muziek dat via een plugje binnenkomt verzend.
hoe moet mono zenden, en minimaal 500 m bereik hebben.
weet iemand zo'n circuit?

alvast bedankt

oke laat dan maar

sorry typfout

.. was alles wat we daar van je te horen kregen.

Mocht je werkelijk een zendertje in de FM-band werkend hebben gekregen, dan kun je aan de ontvangkant naar het sterktemetertje kijken. Nul = zender uit = meter links; Een = zender aan = meter slaat uit.
Dat lijkt me voorlopig ingewikkeld zat.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Arco

Special Member

In de datasheet van de LM567 staat zelfs een voorbeeld voor een 2-toons (dtmf) toondecoder...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Ik krijg zo het idee dat je alleen vragen stelt en de antwoorden niet echt leest en/of belangrijk vindt...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het is bijna lastig, om het niet te vinden.

http://lmgtfy.com/?q=567+tone+decoder

Regel even een nieuwe avatar.Ik ben geen openbare server of zo, weet je...

sorry arco ik was nog naar de data sheet aan het kijken/lezen.

bedankt iedereen voor de reacties ik ga dat doen met die 567.
ik probeer te laten weten of het werkt

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 24 april 2014 19:14:09 (46%)

Henry S.

Moderator

Op 24 april 2014 16:15:04 schreef blabla1234a:
ja

Geloof je het zelf? Je doet 0,0 niks met de antwoorden, en je blijft maar topics starten zonder enig idee waar je mee bezig bent, zonder enig vooronderzoek en zonder enig respect voor andere posters. Neem even een ander in de maling.

Ik ga je nu een waarschuwing geven (plus een slotje) voor het bovenstaande en wegens topickicken, want je hebt dit nog steeds niet echt begrepen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten