ruis in huis, wat hoor ik toch?

Tidak Ada

Golden Member

@flipflop,
TS woont in België, althans dat leid ik af uit het feit dat er een hydrofoor in het complex staat. Hoewel, dat kan misschien ook een in een hoge flat zijn...
Woont hij inderdaad in België, dan zou het kunnen dat hij nog een modem gebruikt.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 10 mei 2014 13:37:11 schreef Tidak Ada:
@flipflop,
TS woont in België, althans dat leid ik af uit het feit dat er een hydrofoor in het complex staat.

Haha! Nee, ik woon niet in België, ben dus ook niet de vrouw van kabouter Plop. Ik woon inderdaad in een flat van 4 en gedeeltelijk 6 verdiepingen.
Het modem kan ik dus met zekerheid uitsluiten.

elke zoveel tijd worden er in diverse gebieden van oa essent TF pulsen gestuurd. deze kun je op grote trafo's horen. als de magnetron hier aanstaat hoor je die puls, als hij uitstaat niet natuurlijk. veelal 3 x een stel pulsen die een minuut van elkaar liggen. deze pulsen schakelen de boilers, dag/nacht op de elektra meter, straatlampen.. die tijden zijn op werkdagen en weekend vast. enige wat verandert is de puls voor straatlampen, deze gaat met de zonsondergang mee.

in meterkasten hoor je idd vaker resonantie, dat is het effect van 50hz in de grote metalen delen. zeker als de wijktrafo dichtbij staat is zoemen normaal.

kan best zijn dat er terugslag kleppen per appartement zitten in de waterleiding. dit is tegenwoordig ivm legionella vaker een eis van het lokale water bedrijf. die kleppen maken ineens geluid als de druk zakt, dan valt de klep even dicht en maakt een klak. dit kan worden getriggerd door een vaatwasser bijv. vaatwassers kun je over het algemeen alleen per heel uur op de klok zetten, dus zou het geluid steeds moeten veranderen van tijd..

janken van een waterklep in bijv een vaatwas zou best eens druk afhankelijk kunnen zijn. staat de hydrofoor iets lager van druk kan het probleem weg zijn. de hydrofoor zelf kan ook de reden zijn. deze loopt pas aan als de waterdruk zakt. heb je een hydrofoor met meer motoren die om en om worden gewisseld om evenveel draaiuren te hebben kan er best 1 zijn die met aanlopen jankt. omdat ze wisselen kan het geluid een hele tijd wegblijven tot de motor weer aanloopt die dat geluid maakt. kwestie van even kijken of je een hydrofoor hebt met meer als 1 pomp..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Op 10 mei 2014 12:43:40 schreef Tidak Ada:
Het was "Over de Kop" van de ntr

Bedankt voor de link.
Bij het aardstralen-item dacht ik "Daar zou ik nooit intrappen en ik zou tegen die meneer zeggen 'Ga je moeder pesten' ".
Het is ook jammer dat ze alleen de gewillige slachtoffers lieten zien en niet de mensen die het experiment afwezen. Die reacties en het percentage ten opzichte van de bereidwilligen lijken me ook interessant om te weten.

Maar we dwalen af....

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Misschien een waterverzachter (gemeenschappelijk) word vaak ingesteld op 02h

Op 10 mei 2014 14:34:33 schreef Veldkers:
Het modem kan ik dus met zekerheid uitsluiten.

En nu die oordopjes? Is een serieuze en relevante vraag hoor.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Tidak Ada

Golden Member

Op 10 mei 2014 18:43:03 schreef evdweele:
[...]Het is ook jammer dat ze alleen de gewillige slachtoffers lieten zien en niet de mensen die het experiment afwezen. Die reacties en het percentage ten opzichte van de bereidwilligen lijken me ook interessant om te weten.

In ieder geval is de uitleg van die psychologe aan het eind wel interessant...

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 10 mei 2014 14:34:33 schreef Veldkers:
[...]

Haha! Nee, ik woon niet in België, ben dus ook niet de vrouw van kabouter Plop. Ik woon inderdaad in een flat van 4 en gedeeltelijk 6 verdiepingen.
Het modem kan ik dus met zekerheid uitsluiten.

Nog nieuws over de oorzaak ?

13 juni is het weer volle maan.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Op 20 mei 2014 20:59:24 schreef othello:
[...]

Nog nieuws over de oorzaak ?

Hoi Othello,
Excuus voor mijn late reactie, ik ging er van uit dat deze discussie gesloten was, althans ... totdat duidelijk is wat er aan de hand is natuurlijk. In dat geval zal ik met plezier verslag doen op deze site!

Ik heb met contact gehad met de leverancier van de hydrofoor (inderdaad 2-motorig), maar zij zien geen verband tussen hun apparaat en mijn klachten. De waterdruk is ook goed.
Overigens, de laatste weken slaap ik beter en word ik nog maar 1 keer per nacht wakker :-/
Via via hoorde ik dat er nog iemand in de wijk is met klachten over een hoge pieptoon. Deze mevrouw is er van overtuigd dat het de ventilatie is op het dak van een nieuwbouw hier vlakbij. Ik ga binnenkort met haar praten. Of wij hetzelfde horen, dat denk ik niet, maar je weet nooit.

In 1 van je eerdere berichten had je het over mensen die gevoelig zijn voor een bepaalde frequentie. Zo iemand zou ik (geworden) kunnen zijn want ik geef toe dat ik inmiddels dus echt alles hoor wat piept en sist :-(

Als er iets concreets te melden valt - ook al duurt dat wellicht nog een tijdje - dan zal ik dat zeker hier melden.

Hai,

Woon je in een recente (nieuwbouw / renovatie) woning met een gecentraliseerd brandbeveiliging / ontruiming 's installatie type-A (gesproken woord)?

Sommige ontruiming 's installatie 's testen zichzelf door middel van een 1KHZ en/of een 20KHZ te produceren. De 20KHZ toon is niet hoorbaar maar wanneer de installatie verkeerd ingesteld is en eens in de zoveel tijd zichzelf gaat testen met 1KHZ is dit een zeer irritante toon. De 1KHZ toon word in Nederland voor zover ik weet niet toegepast!

Meet die frequentie eens!

Read the fuc.... manual and read the fuc.... datasheet! {Proton IDE: V2.0.1.2 / Proton Compiler: V3.5.4.5}

Ben benieuwd hoor :) Mocht de oorzaak niet duidelijk zijn dan hou ik het op overgevoeligheid voor een bepaalde type geluid/combinatie.

Dankjewel voor je tip, wij hebben inderdaad een CO2-detectie-ding hangen: een groot soort ventilatiebuis op de parkeerplaats. Die hoort te gaan draaien als er een teveel aan CO2 is. Zal ik eens navragen hoe dat zit.

Misschien heb je ook luidsprekers van de ontruiming 's installatie in de woning hangen, die kunnen in het plafon of aan de muur zitten!

Read the fuc.... manual and read the fuc.... datasheet! {Proton IDE: V2.0.1.2 / Proton Compiler: V3.5.4.5}

Firma van de 'stuwkrachtventilator' (Co2-detector) gebeld, binnenkort volgt een vervroegde onderhoudsafspraak.

Aansluitend op mijn laatste bericht; de monteur van de CO-installatie is langsgeweest. Volgens hem kon dit het onmogelijk zijn.
Een maand later stond dezelfde monteur weer op de stoep want uit het kastje kwam een duidelijke, fluitende pieptoon (voor iedereen hoorbaar overigens) Beide accu's bleken 'op' te zijn.
Ook beweerde hij dat het kastje (de UPS) geen geluid maakt omdat het geen trafo bevat o.i.d. Toch hebben mijn man en ik allebei voorheen een duidelijke bromtoon uit het kastje gehoord en altijd aangenomen dat dit 'normaal' was.

Mijn probleem is nog niet helemaal verholpen - al lijkt het iets beter te gaan. Als er iets nieuws te melden is, dan horen jullie het weer.

Shiptronic

Overleden

mooie update, ik blijf volgen :)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik ben ook benieuwd, al snap ik niet helemaal wat je bedoelt met 'mijn probleem is nog niet helemaal verholpen'. Wat 'lijkt' er beter te gaan, en wat is er nog niet verholpen?

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Het eigen probleem, misschien?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
maartenbakker

Golden Member

De monteur kan het mis hebben, ook als er geen trafo's in een kastje zitten kan het geluid maken. Simpelweg een spoel is voldoende, maar ook bijvoorbeeld condensatoren kunnen meetrillen, of een stuk draad waar periodiek een hoge stroom door vloeit ligt te klapperen (zoiets kan best in zo'n kastje voorkomen).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

SMPS, die ligt te janken ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Maar, zou dat dan niet alsnog vaak een spoel/trafo zijn die de herrie maakt?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 29 juli 2014 09:53:59 schreef Jochem:
al snap ik niet helemaal wat je bedoelt met 'mijn probleem is nog niet helemaal verholpen'. Wat 'lijkt' er beter te gaan, en wat is er nog niet verholpen?

Dat is een goeie vraag! Hoe kan ik verwachten dat jullie oplossingen aandragen als ik zelf het probleem niet kan omschrijven?

Het grootste probleem is 's nachts wakker worden: ik hoor dat een korte tsssjjj... (alsof je een colafles snel opendraait) en dan een hoge piep (als van een electriciteitskastje) Het zou water kunnen zijn. Maar ik hoor ook, kort achter elkaar: 'fjie-uuuw, fjie-uuw, fjie-uuw' (nee, geen vogel) Ik kan het laatste geluid niet goed omschrijven, maar het lijkt wel morse-code, alsof er iets staat te signalen.
Maar ja, ook meende ik in de verte de HSL-lijn te horen ('s nachts om 03:45? Een testrit misschien? Of was het toch een nachtvlucht?)

Het slapen ging de laatste weken beter: zeg maar vanaf halverwege het WK tot 2 weken geleden. Toch kan ik geen verband leggen met de aan- of afwezigheid van buren.

Eigenlijk is dat al aan de orde vanaf het begin dat ik mijn vraag stelde op dit forum: ik kan geen verbanden meer leggen tussen wat ik hoor en dingen die plaatsvinden in de omgeving. En dan nog: als de koelkast exact op dat moment aanslaat, is het dan de koelkast, of toch gewoon toeval?
Al jullie voorstellen (uitschakelen van allerlei zaken) heb ik al meerdere keren doorlopen. Vandaar dat ik een beroep gedaan heb op dit forum met de vraag of het de antenne kan zijn, want zo klinkt het: alsof er een radio aangaat in mijn hoofd.
Ik verwacht geen oplossing meer te vinden hier, want dan had die zich al eerder aangedient.

Als er nog ontwikkelingen zijn die het vermelden waard zijn, dan zal ik dat zeker doen. Ter lering, zeg maar.
Gisteren hing er weer een briefje op de lift: dat er een storing was in de buitenverlichting op de galerijen. Dat maakt een beetje onderzoek er ook niet makkelijker op.

Dank vast iedereen voor het meedenken.

Shiptronic

Overleden

Even een paar weken op vakantie ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Maar ik hoor ook, kort achter elkaar: 'fjie-uuuw, fjie-uuw, fjie-uuw' (nee, geen vogel) Ik kan het laatste geluid niet goed omschrijven, maar het lijkt wel morse-code, alsof er iets staat te signalen.

Dat is de Stortbak van de WC...(wisa kiwa)
Onderin zit een rubberen ring, als die oud is wordt ie hard en kan gaan lekken.Dit lekken zal druppelgewijs gaan zodat het niet opvalt,maar het waternivo in de bak zakt.
Door het hysterese effect zal op een gegeven moment het waterslot open gaan,maar niet zoals je dat hebt als je normaal doortrekt.
De vlotter staat immers niet helemaal laag.
Dit resoneren van dat palletje in het waterslot en de gereduceerde watertoevoer ga je door het hele huis horen.Overigens kan dit ook bij de buren het geval zijn.

/hoopt de "Geniaal!!trofee" te mogen ontvangen :-)

Re-integratiecoach uitgerangeerde en degoutante electronen