Siemens combimagnetron HB86E560 , display defect

Dag smd, ik zit te kijken naar specificaties van de leds, maar vraag me nu af welke ik moet hebben als je geen voorschakelweerstand hebt.

EN hard twee leds op een 5V bron te hangen lijkt me wat trikkie?

Heb geprobeert de sporen te volgen op de PCB, maar zie geen voorschakelweerstand of zo.

Welke leds heb jij gebruikt?

Zo, ff spoor gevolgd, als het goed is zit de A(node) aan de +12V, zal eeens op zoek naar een multimeter.

De K(katohode lijkt via R182, R183, R185 en R195 naar een transistor te gaan, Q182, neem aan de collector er van en dat de emitter er van aan aarde vast zit.

Zal die Rren ook even proberen te meten ;-). lijkt dat er 620 op staat.

Maar een foto van hoe het ongeveer in elkaar gzet is SMD zou fijn zijn, (hoe je de 2 smd's/leds gesoldeert heb=t aan elkaar)

Leuk, krijg er lol in. de Anode zit inderdaad aan de +12V (weerstandsmeting), en de weerstanden zijn 62,8 Ohm per stuk, zo te zien in serie.
R182 = 62,8 Ohm
R182 +R183 is 125,2 Ohm
+ R185 is 187,5 Ohm
+R195 is 251 Ohm.

Dus +12V, 2 smd-leds-inserie-4Rreninserie(251Ohm)-emitter-vantot@182

Dat laatste is een gok, maar wel aannemelijk. ;-).

Nu de juiste leds, maar gezien de voorschakelweerstanden moeten die nu te vinden zijn ;-)
(12V-2x1,7V-1V=7,6V) : 250Ohm is 30 mA. Hum, dus maar 2 stuks 20mA ledjes zoeken.

@SMD, klopt het zo ongeveer?

Op zich klopt de berekening wel, maar zou de 10 mA nemen.

@smd, had jij 3 mm ledjes gebruikt?

(3 mm rode led 10 mA, 2 in serie)

Met die smd ledjes lijkt me het nog al een gehannes...

Kan ook, ik gebruik SMD leds op een smal stukje experimenteer print.

I'm not familiar with the language in this thread, but I think I have a Siemens HB86E560 with the problem that's discussed here. The symptom is no red light in the timer-display, but I can see that the seven segments in the display are working. Then, is it possible that someone can provide a summary of the conclusion in this thread? Is it possible to find replacement parts for the device?

RAAF12

Golden Member

Yep, two 3mm 10mA red LED's in series; watch the polarity...

officialpart from Siemens is replacement of complete display assy. Just handle as RAAF12 says.

Thank you both for answering. Are these suitable?

[url]http:////uk.farnell.com/chicago-miniature-lighting/4303f1/led-3mm-red-16mcd-650nm/dp/2750603?CMP=GRHB-OCTOPAR[/url]

You could use them, only you have to make it compatible to fit on to display

Heren, als leek volg ik dit topic en ben aan de slag gegaan. Ook ik had problemen met de verlichting van de display.

VRAAG: klopt het dat op het kleine printplaatje van de led staat aangegeven van wat de anode en kathode kant is? Zodat ik weet hoe ik de twee ledjes moet aansluiten op de grote printplaat

Mijn printplaatje is exact het zelfde als de eerder in dit topic geplaatste foto (door dvdb)

Tot zover heb ik de voorste printplaat met het display verwijderd en het kleine printplaatje met leds verwijderd. Is wel gebroken bij verwijderen.

Bijvoorbaat el een dikke dank

Staat niet op de print,maar je kan eenvoudig de voedingsspanning meten en je weet hoe de diodes na eventueel doormeten moeten staan. Lange pin is +

Dank SMD voor je snelle reactie.
Onderspanning werken met een open gewerkte combi vind ik spannend. Vandaar toch nog een controle vraag.

Ik heb daarvoor mijn foto van het printplaatje toegevoegd. En ik zie duidelijk een K en een A. Is dat dan toch gewoon toeval of kan ik er op af gaan

Is duidelijk, kan je wel vanuit gaan ja. Bij verkeerd gepolariseerd kan er niets mis gaan overigens.

Dank je wel SMD
Als de leds binnenkomen kan ik aan de gang ?
Het resultaat laat ik nog weten

Hi allen,
Ik heb helaas hetzelfde aan de hand bij een bosch hbc86e650n Innowave. Deze is volgens mij hetzelfde als de hier genoemde Siemens. Kan iemand een linkje plaatsen naar precies de LED's die ik nodig heb en het liefst ook een paar foto's erbij hoe e.e.a. moet worden aangesloten. Alvast bedankt!

Goedemiddag,

Ook hier precies hetzelfde aan de hand.
Zou graag bij 1 van jullie een "in serie op een stripje met pootjes SMD setje willen bestellen"?
Is dat mogelijk?

Je kan ook twee normale rode LEDs nemen als het iets te klein gepriegel is. In serie schakelen en voila!

Hi,

Steeds meer duidelijk inmiddels. Thanks.
Kan iemand vertellen hoe het met het voltage zit in dit geval ?
Ik lees dat er ongeveer 7V over de pootjes loopt.
Als ik nu twee rode ledjes in serie plaats dan is het voltage hiervoor toch te hoog?

En welke LED / SMD gebruik ik dan precies ?

In jou geval zou ik twee miniature high bright LEDs nemen. Kijk eens bij Conrad. Spanning maakt niet zo veel uit, er zit een stroom begrenzings weerstand tussen op de print.

Ok daar kan ik wel wat mee.
Dank voor jullie hulp .

Hallo,

Uiteindelijk iemand nog specifieke serie nummers voor de LED's en of een resultaat foto.
Ben benieuwd.
Cheers

Hier zijn mijn foto's.... Bedankt allemaal. Ik had zelfs 2 van die ovens! De Siemens was net volledig uitgevallen na 14 jaar en de Constructa geeft al jaren zeer weinig licht.
Ik heb een draadje moeten solderen naar de weerstand, want bij het monteren brak 1 connectie lost! Het zwarte kapje heb ik ook wat moeten uitsnijden.