whirlpool koelkast stuk ?

Onze Whirlpool koelkast (CD281W) koelt vaak niet, soms slaat hij terug aan en dan koelt alleen de bovenste gedeelte van de koelkast.
De diepvriezer onderaan werkt normaal.

Waaraan kan dit liggen? Thermostaat?

Alvast bedankt.

Waar staat de kast, in de schuur?? Dan doet hij het zowizo raar. Als dat niet zo is, dan is het zeer aanemelijk dat de thermostaat stuk is.

Dus thermostaat, komt vaker voor.

DE OLDE

Overleden

Denk het niet, h.w.s. te weinig koelmiddel of de pot. Voor controle thermostaat , overbrug de thermostaat dan moet alles bevriezen.

[Bericht gewijzigd door DE OLDE op woensdag 25 juni 2014 18:44:22 (43%)

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Dat denk ik weer niet, want er staat: soms slaat hij aan en koelt alleen het bovenste gedeelte.....toch??? Of ik zie iets over het hoofd?? wat je nog wel kan doen is de thermostaat doorlussen (bruin aan zwart) en dan continu laten draaien en kijken wat kast dan wel doet. Indien volledig ijs, 100% thermostaat.

DE OLDE

Overleden

we zijn het eens over het doorlussen van de thermostaat en wachten af , als TS dat gedaan heeft wat het resultaat is :)

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Ik ga er van uit dat de combinatie één compressor heeft die door de thermostaat geregeld wordt, er zal dus voldoende koelmiddel aanwezig moeten zijn. Het vriesgedeelte lift eigenlijk mee op de temperatuur van het koelgedeelte want pas als de thermostaat de compressor aanstuurt wordt het vriesgedeelte van koude voorzien. Blijft over een defecte thermostaat. Ik zou niet met doorlussen gaan knutselen want de compressor raakt oververhit en dat gaat de compressor niet leuk vinden. Koop bij een lokaal onderdelenhuis een voor dit type geschikte thermostaat en 9 van de 10 keer werkt de combinatie weer naar behoren.

Ik heb zelf een fijne Bosch kast staan, 1 compressor, 2 afzonderlijke temperatuurinstellingen.
Daar zit een klep in de koelleidingen in.
Eens per jaar (ongeveer) blijft dat ding hangen.
Ferme tik met het heft van een schroevendraaier geven en hij koelt weer zoals hij ontworpen is.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/