Handleiding Philips PM3540

Henk H.

Golden Member

Ik heb deze scope ook en een papieren service manual. Heb je een specifieke vraag of over een specifieke functie of wil je de documentatie graag compleet hebben?

Hoi,

Ik zou graag de service manual hebben om het compleet te hebben. Kan ik ook rustig bekijken wat de logic functie inhoud. En voor eventueel als het ding kapot gaat/rare dingen heeft. Zou je het kunnen mailen?

Als vast bedankt

Henk H.

Golden Member

Ik heb m alleen op papier. De hele manual (user + service deel) scannen of kopiëren is teveel werk. Alleen het user deel zou eventueel wel kunnen, als ik er een avond voor vrij maak.

Mijn emailadres staat wel in mijn profiel op CO, misschien dat makkelijker om contact te houden?

Hoi,

Bedankt voor de hulp. Is het een idee om de handleiding op één of andere manier aan dit topic te verbinden zodat meer mensen hem hiervan kunnen downloaden?

Groeten,

BJ2

Henk H.

Golden Member

Inmiddels gescand, zag dat je aan het stoeien was met de triggering dus het scannen even naar voren gehaald in de planning. Waar kan ik de scan (pdf, iets meer dan 18 MB) heen sturen? In jouw profiel staat geen emailadres vermeld. Ik heb mijn email wel in mijn profiel staan, kun je even contact opnemen?

Als het goed is mijn email nu zichtbaar. Is het een idee om het op een dropbox hier te linken voor andere gebruikers?

maartenbakker

Golden Member

Eventueel kan je het dan ook uploaden naar www.elektrotanya.com da heeft de hele wereld er wat aan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henk H.

Golden Member

Hij zit erin, Elektrotanya volgt later :)

Hoi,

Ik heb nog geen mail kunnen vinden. Zou je eventueel de link van die site kunnen sturen waar die staat?

Alvast bedankt

Henk H.

Golden Member

Zojuist de upload naar Elektrotanya voltooid. Als je naar ET gaat en zoekt op PM3540 zou je m wel moeten vinden.

Email was naar het adres in je profiel gestuurd, vreemd dat die niet aangekomen was. Die ruim 18 MB zou geen probleem mogen zijn voor Hotmail.

[Bericht gewijzigd door Henk H. op vrijdag 18 juli 2014 20:58:24 (19%)

Hoi,

Bedankt. De mail bleek in de junk folder te staan. Ik wist niet dat hotmail dit deed. De scan van de handleiding ziet er goed uit. Bedankt voor de moeite. Ik heb al gezien dat er wat informatie over de trigger instaat.

Bedankt en groeten,

Bart

Henk H.

Golden Member

Heb je trouwens problemen met de trigger op het scope deel of op triggering van de scope op een bepaald datawoord (dat is mogelijk met deze scoop)?

Ik heb problemen met het scope gedeelte. De scope triggered alleen op het analoge signaal wanneer deze een redelijk grote amplitude heeft en wil niet triggeren bij een kleine amplitude. Ik vraag me af of de trigger kapot is of dat er met een potmeter er iets kan worden ingesteld.

rbeckers

Overleden

Misschien kan Henk H. het schema mailen?

Het schema is misschien wel handig bij het zoeken. Zijn er "standaard" problemen die bij triggers vaak voorkomen?

Henk H.

Golden Member

Dan zal ik m moeten scannen, het zal even duren (ik denk ongeveer een week) voordat ik daar aan toe kom.

Hoe duur is het eigenlijk, als je zo'n service manual moet kopen?

rbeckers

Overleden

Dat varieert nogal. Bedragen zitten vaak in de buurt van de 25 euro.
Een groter probleem is de verkrijgbaarheid en compleetheid van service manuals. Bijvoorbeeld de TDS210 scoop. Voor zover ik weet is de voeding van die scoop door een ander, niet meer bestaand, bedrijf gemaakt. Daar is dus geen schema van.
Of er zijn verschillende versies van. Of alleen in een bepaalde taal.
Bij Hameg staat er vaker een schema in de Duitse versie dan in een andere taal. Goed opletten op verschillen tussen fabricage series, de HM203 ;) , van een apparaat.
Zelfs bij fabrikanten als HP zijn er goede, d.w.z. duidelijke en bruikbare, manuals en slechte manuals.

Heb tot nu toe nergens het schema kunnen vinden op het internet. Heb de scope wel even opgemaakt maar daar is niet makkelijk uit te komen wat wat is.

rbeckers

Overleden

Zonder schema is repareren een stuk lastiger.
Plaats eventueel wat foto's van de printen.

Ik zal proberen zo snel mogelijk foto's te plaatsen van de printen.

Henk H.

Golden Member

En ik zal eens kijken of ik in het weekend kans zie de schema's en printlayout te scannen.

Henry S.

Moderator

@BJ2: Het is niet de bedoeling om foto's rechtstreeks van camera's op het forum te posten, uploadarchief bied je de mogelijkheid om afbeeldingen te schalen tot een acceptabel formaat.

Zie ook http://www.circuitsonline.net/forum/faq#afbeeldingen

Hetzelfde geldt ook voor deze post. Na aanpassing staat het je natuurlijk vrij om met de edit http://www.circuitsonline.net/images/icons/edit_message.png van de linkjes weer afbeeldingen te maken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Henk H.

Golden Member

De scans van schema, en PCB layouts zit in de mailbox van rbeckers en BJ2, mail is bijna 17.5 MB en afkomstig van Hotmail. Mocht de email niet zijn aangekomen dan hoor ik het graag (mijn email staat in mijn profiel).

Ik heb ook een (ander) probleempje met deze oscilloscoop waarvoor het handig is om de manual te kunnen delen. Ik zal daar tzt even een aparte discussie voor maken. Op dit moment heb ik helaas niet de tijd om er mee aan de slag te gaan.

Hoi,

Henk ik heb de email ontvangen. Bedankt voor de moeite! Het ziet er goed uit. Ik ben benieuwd wat het probleem blijkt te zijn.

Groeten,

BJ2