miele w715

De wasmachine doet het niet meer optimaal.
Soms wordt het programma niet afgemaakt en stopt hij voor het centrifugeren. Handmatig is het te verhelpen door dan centrifugeren te selecteren.
Hierna komt het echter ook wel voor dat de was niet voldoende droog is; het centrifugeren lijkt op 1000 toeren te zijn gedaan en niet op de geselecteerde 1400 toeren.
Nu kan ik de hoofdprint (EL001) vervangen of de schakelmodule (EDPW002). De vraag is echter welk van de 2 functioneert niet meer goed.

DE OLDE

Overleden

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

de trommel draait gewoon en ook de centrifuge-functie doet het alleen niet direct achter elkaar.
Als de koolborstels versleten zijn dan draait de machine toch in het geheel niet?

Ik zou als eerste ook gokken op koolborstels.
2e gok is tacho signaal.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

ik zou starten met een wasje op 90 graden, kan ook vervuiling van de pressostaatslang zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heeft dat invloed op het centrifugeren ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

de machine start het centrifugeren niet omdat er water instaat volgens de pressostaat. of andersom, er staat water maar de machine gaat toch centrifugeren. de trommel loopt zwaar door het water happen en stopt met de centrifuge cyclus..

als je normaal toch niet meer als 40 graden wast is een paar keer per jaar op 90 graden wassen niet slecht voor de machine reiniging..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Pop vervuild, slangen voor ontluchting verstopt, koolborstels op/ bijna op.

DE OLDE

Overleden

Demonteer de koolborstels en kijk naar het " loopvlak " dit moet glanzend zijn , een dof loopvlak wil zeggen versleten .

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

de koolborstels zijn precies 10mm.
De oppervlakte is glanzend maar de hoekjes aan de onderzijde zijn iets afgebroken.

Op 90 graden is recent nog gewassen; maar met een vies hondenkleedje.
Ik zal een lege was op 90 graden doen.

Koolborstels daarna vervangen als dat het probleem niet was.

Koolborstels moeten dacht ik minimaal 20mm lang zijn voor een goede werking.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

kookwas op 95 graden gedaan.
Na het spoelen gaf hij aan dat het klaar was.
De deur ging alleen niet open en er stond nog water in.
Handmatig weer op centrifugeren gedaan en dan maakt hij het programma alsnog af.

zit er geen knopje op wolwas oid wat instaat? anders zou ik eens de pompfilter schoonmaken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

alleen normaal wasprogramma staat aan.
Filter was/is schoon.

water in de kuip duidt ofwel op een gare pomp of een pressostaat/ slang welke niet helemaal fris is.

als het water niet altijd blijft staan kan de pomp versleten zijn, dan wil koud water wel wegpompen, maar heet water vaak niet..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Na lezen van de berichten van andere personen op dit forum met wisselende klachten van hun wasmachine, heb ik de ontluchtingsslang van de pomp verwijderd en schoongemaakt. Deze was nagenoeg geheel verstopt met een zeepachtige smurrie. Hierna was het probleem verholpen.

Thx allen voor het meedenken.

TS, doe is een keer een kookwas met een half dopje chloor er in, je zal verbaasd zijn hoeveel troep daarmee los komt!

Dat doen wij hier met een kopje soda. Ik weet niet of het goed is, maar werkt wel!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Kan ook, maar als je een alu trommelkruis hebt: vergeet het maar! Soda + alu = slechte combo, alu wordt opgevreten door de soda.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 27 juli 2014 15:48:37 (45%)

Trommel en kuip zijn van RVS. Alleen het pomphuis is aluminium. maar de toevoeging is bij de eerste spoelbeurt en daarna spoelt hij alleen met water.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!