37pfl9604h doet niets.

Bij familie staat een 37pfl9604h die na s, middags uit gezet te zijn sávonds bij aan zetten helemaal niets meer doet geen piep geluidjes geen knipperende led helemaal niets.
Stekker eruit gehad en opnieuw erin maar helemaal niets.
Ik denk aan standby voeding, heeft iemand dit al eens mee gemaakt of gerepareerd? En is dit dan eventueel te doen? Of nieuwe voeding erin?
Toestel staat niet thuis en heb ik dus ook nog niet open.
Er staat wel een topic hier over dit toestel maar die had hoog waarschijnlijk bliksem schade, deze zeker niet!
Schema van voeding heb ik nog niet gevonden.
Wel gevonden dat de voeding niet meer leverbaar zou zijn.

Mvg Tien.

Hoi Tien, is het niet beter om eerst de TV te hebben evt manual zien te scoren, open te maken te meten en dan conclusies trekken??

Hier kunnen we niets mee, misschien is het snoer niet goed, stekkers er niet goed in, zekering stuk.......enz enzzz

Klopt smd maar omdat ik hier vaak lees dat dit complexe voedingen zijn en er bijna niets meer aan dit soort toestellen op component basis is te vervangen en ook geen schema's te vinden zijn dacht ik aan een nieuwe voeding maar die blijken nu al (4 jaar oud) niet meer te krijgen te zijn?
Daarom vroeg ik me af of deze fout meer voor komt bij deze toestellen zodat iemand misschien zou kunnen zeggen of dat zelf te repareren is of niet aan beginnen.
Om een toestel van 4 jaar oud open te slopen wat nieuw 1500 euro heeft gekost en te gaan graven in een voeding waar misschien nog op andere printen ook nog het een en ander stuk is gaat mij te ver.
Ik heb geen schuur vol print platen uit alle philips tv's dus kan niet uitwisselen.
Doe er dan ook heel weinig meer in maar omdat dit familie is komen ze toch bij mij snap je?
Ik denk dan ook dat ze hem maar binnen moeten brengen bij een technische dienst die zegt dat het te veel gaat kosten.
Hij is immers 4 jaar oud, heeft zijn beste tijd wel gehad niet dan?
Overigens snoer is goed, 220 is er ook.

Mvg Tien.

Anoniem

Chassis Q549.2.
Waarschijnlijk sluiting in Diode D907 en/of D911. Type is SB260.

Klopt een van deze diodes gaat dikwijls in sluiting. Kan je gewoon SB560 plaatsen, wat zwaarder gaat nooit meer defect

Ik wilde het toestel afgelopen zaterdag ophalen om op zoek te gaan naar de fout maar ze hadden hem net weg gebracht naar de zaak waar ze hem bijna 5 jaar geleden hadden gekocht.
Dus hij is al weg.
Kost om hem te versturen 51 euro en dan boven de 200 euro reparatie kosten krijgen ze een telefoontje. Toestel kan 4 weken weg blijven vanwege vakantie tijd!
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Zonde als blijkt dat het misschien maar een simpele diode zou kunnen zijn.
Zelf zou ik er geen 250 euro meer voor uitgeven maar zelf aan de slag gaan maar het is mijn toestel niet.
Als ik meer weet laat ik het weten.

Mvg Tien.

Dit soort reparaties hoeven niet duur te zijn .
Bij ons gebracht kost dat alles zo,n 75 euro en kan je er op wachten wanneer het de diodes zijn OOK nu ten tijde van de vakanties! 4 weken zonder TV is belachelijk in deze tijd

@Arnold,

Dat zijn zeer schappelijke prijzen.
Recentelijk kreeg een kennis van mij 130 euro onderzoekskosten voor zijn kiezen.
Ben toen maar even gaan bemiddelen, want de nieuwprijs lag rond de 200 euro.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Gadget, mensen die de moeite nemen om hun TV te brengen worden gewoon beloond en dat vind ik terecht ook.
Willen ze een huisbezoek dan zijn de kosten aanzienlijk hoger en de kans van slagen is dan kleiner.
Ik begrijp mensen ook niet die toch een huisbezoek willen waarbij een repair duurder uit kan vallen dan een nieuw toestel en dan gaan ze zeuren omdat ze dan toch de voorrijdkosten moeten betalen en die zijn tegenwoordig hoog.
Dus zeker in deze tijd en wanneer niet te groot dan loont het om met de tv of het defect onderdeel langs te komen ( zoals de bekende as 15 )
trouwens je zou maar 10 van deze klanten per dag hebben dan mag je je toch in de handen wrijven of niet dan?

@ Arnold

Dit toestel was keurig netjes binnen gebracht, niets thuisservice !
Optie was toestel laten staan bij de hersteller (geen kosten)
Ongerepareerd mee terug nemen (kosten 130 euro)
Of laten repareren, maar men kon niet op voorhand begroten wat de reparatie ging kosten.

Ik heb het nu dus zelf aan de hand gehad omdat ik ben gaan bemiddelen, maar ik hoor dit soort SPOOK-verhalen toch wel erg vaak.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Ik ken de spookverhalen ook helaas. Juist door dit soort verhalen laten mensen een tv van de TS niet herstellen en dat is zonde heel zonde . Er zijn technische diensten die menen dat ze veel kunnen vragen om zo misschien uit de kosten te komen. Wij herstellen voor een zo laag mogelijk bedrag en JA we zijn er nog en worden steeds groter.
Soms is duur herstel onvermijdelijk zeker wanneer een toestel mee moet en er bijvoorbeeld een duur moederbord besteld moet worden. Ook dan is het zaak als technische dienst om te bekijken in hoeverre er van de fabrikant uit nog coulance mogelijk is.
Nadeel van relatief goedkoop werken is dat andere technische diensten bij ons komen en een po willen boven die 75 euro, dat is geen probleem maar geloof me er zijn er die in staat zijn een T con module van bijvoorbeeld een PES te wisselen . Vandaag toch weer leuk geval, tv repeat geen zenders, ik neem dat ding mee want de klant was ontzettend boos geworden . Staan helemaal geen zenders ingesteld dus waarschijnlijk factory reset oid. Nieuwe SW er in en zenders laten zoeken. Man welke ik aan de lijn had voor de klacht was aardig en vroeg mij wat het kostte , wel dan zeg je het is mooi weer kom hem maar weer halen. Jammer dat zijn vrouw of moeder er dan in eerste instantie al van uit gaat dat ze weer moet betalen. Kort er zijn er die het verzieken en er belang bij lijken te hebben dat mensen een nieuwe TV kopen. BTW mijn wasmachine is a 21 jaar oud , 4 de klok, 2 de motor, 2 de machet, derde pomp, lagers , element enz. Tja als je dat niet zelf doet dan loop je inderdaad leeg :)

Waarschijnlijk geen Miele? Grapje!

Voor alle duidelijkheid, het toestel is door de eigenaar zelf naar de zaak gebracht waar het toestel destijds is gekocht maar die repareren nu niets meer.
Vandaar uit gaat het toestel hoog waarschijnlijk naar een service center o.i.d.
Dat kost 51 euro en als de reparatie kosten meer dan 200 euro gaan kosten wordt er met de klant gebeld. Dus max gaat het ze 251 euro kosten doen ze dat niet dan denk ik dat het toestel retour komt. (met misschien nog meer defecte onderdelen?)

Mvg Tien.

Ik zou nog even laten weten als ik iets meer wist over het toestel.
Welnu vandaag konden ze hem ophalen. 19 dagen weg geweest.
Kosten 119 euro, vond ik nog niet zo heel erg duur.
Waarschijnlijk toch de diodes want de onderdeel kosten waren 6 euro!
Volgende keer toch maar zelf even kijken.

Mvg Tien