elektronische vogelverschrikker gezocht

Hallo uit Thailand !
Ik heb een klein zeibedrijfje in Phuket,Thailand ( www.sailing-charter-thailand.com) .
We hebben erg veel last van zwaluwen die iedere avond rond zonsondergang op onze boten komen zitten en deze gedurende de nacht onder poepen.

Ik zoek iemand doe voor mij een electronische vogelverschrikker kan bouwen . Wat ik in gedachten heb is iets met twee timers dat gedurende de periode 18.00 ( zonsondergang hier ) to 20.00 ( helemaal donker)in "active mode " is en gedurende deze periode iedere 10 minuten een 30 seconden uitstoot geeft van flitslicht en geluid .Ik kan het beter uitleggen via een PB of email indien gewenst

Mijn eigen kennis vwb electronica is zeer beperkt en onderdelen voorziening in Thailand is moeizaam .

Ik zoek iemand die zo iets voor mij kan bouwen .Ik heb vijf stuks nodig . En dat hoeft uiteraard niet voor niets .
Ik betaal de kosten vooruit en ben in Oct in Nederland ,kan ze dan ophalen.

Voor nadere info, post hier,stuur een pb of email rechtstreeks aan mij.

Met vriendelijke groet

Maxim Jurgens
Siam Sailing, Phuket

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 24 juli 2014 19:06:21 (1%)

Hier in den bosch ben ik bij heineken geweest , en wat mij opviel is dat ik geen vogels zag en soms geluiden van roofvogels hoorde uit luidsprekers .
bij ons op de kazerne in vught lopen enkele katten rond tbv verdrijving

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
pietplof

Golden Member

Daar zeg je zowat, welke vogel wil nu bij een heineken in de buurt zijn.

Bij veevoerfabrieken heb ik te maken gehad met duiven die zich niet wensten te gedragen.
Daar is van alles geprobeerd van lawaai tot kunstroofvogels als vlag aan een paal.
De te weren vogels wenden (verleden tijd van wennen) er na vrij korte tijd aan en ze kwamen gewoon weer terug.
Kortom ik heb het idee dat er geen panklare oplossing is voor dit probleem.v
In mijn tuin zou dat overigens ook wel praktisch zijn want vogels vreten mijn jonge peultjes en boontjes op.
Maar intrigerend is het wel dus ga ik eens zoeken maar heb niet te veel hoop.

festina lente
fred101

Golden Member

Ik zit hier tussen de fruitboom boomgaarden. Daar zie je van alles. Van vliegers in de vorm van een roofvogel, kunststof roofvogels op bv een paal. Maar ook fluittonen in variërende toonhoogte, zware knallen enz.
Aan mijn erf grenzen twee boomgaarden.
Bij mij in de tuin staat een 60 meter lange laurierheg die ons erf van een boomgaard scheidt en het klinkt of daar honderden mussen in zitten. Blijkbaar wennen ze eraan want in de boomgaard staat zo'n piepding.

OT:
Franssel, ik was in 1987 in Vught eerst op de lunetten en daarna de Freek gelegerd (op de MGD)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
LetterHenk

Golden Member

Wat betreft die veevoerfabrieken, en boomgaarden.
Er is denk ik een groot verschil tussen een plaats waar wat te bikken valt of gewoon een slaapplek. Als het om eten gaat went alles :).
Steeds uit je slaap gepest worden is echter niet fijn, dan zoek je vanzelf een rustiger/veiliger plekje op.
Ik heb de indruk dat dat laatste het geval is bij TS. En dat het dus best kans van slagen heeft.

Action expresses priorities LH
pietplof

Golden Member

Kijk, de opmerking van LetterHenk is op zich wel juist denk ik.
Maar enkele oplossingen zoals lawaai en dan denk ik aan die gaskanonnen is in een soort jachthaven niet zo gewenst lijkt mij.
Namaak roofvogels aan een touwtje is in het donker ook niet praktisch.
Blijft vogelgeluiden ( opgenomen geluid van een waluw die z'n nek(je) wordt omgedraaid) .
Maar of dat echt een blijvend effect heeft is de vraag.
Hier in Borger hebben wij veel last van roeken.
Maar het verjagen van deze beesten heeft alleen maar een blijvend effect als de nestgelegemheid ( bomen) echt volledig worden kaalgesnoeid en dat heeft niets met voer te maken.
Kortom ik ken (nog) geen geluid dat beesten definitief zal wegjagen.
De zitplaatsen weghalen is ook goed maar een zeilboot elke avond ontdoen van zijn/haar stagen is ook weer niet praktisch

festina lente
Anoniem

Je zou kunnen experimenteren met een flitsbuis( stroboscoop,)
daar bij
spiegels of zo iets?

Henry S.

Moderator

Op 24 juli 2014 03:19:27 schreef siam sailing:
Voor nadere info, post hier,stuur een pb of email rechtstreeks aan mij.

Plaats vanwege spam nooit je emailadres openbaar op een forum, je kan het adres in je profiel spamvrij bekend maken.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Letter Henk heeft helemaal gelijk.Als er wat te eten valt dan komen vogels steeds weer terug en wennen erg snel aan afschrikkings methoden.
Piet Plof : ik ben nog steeds op zoek naar het geluid van een jonge viriele zwaluw die heel langzaam met een erg bot mesje wordt gecastreerd. Zonder verdoving uiteraard. Als je een linkje weet ,svp even doorgeven. Alvast mijn dank.Anders moet ik er zelf maar eens een vangen . Ik weet alleen niet hoe je het verschil ziet tussen een mannelijke en vrouwelijke ( Thaise) zwaluw.
Vwb stroboscoop : probleem is niet hoe ze weg te jagen ( lichtflitsen en een auto diefstal alarm sirene zou prima werken) maar om deze flitsen en geluiden alleen dan te maken als dat nodig is ,dwz van zonsondergang tot twee uur daarna. Mijn boten liggen voor anker in een baai dus er is geen sprake van overlast voor omwonenden on zo