Hirschmann verdeelelement internet geschikt?

Beste mensen,

Ik ben van plan een nieuwe coax verbinding te leggen tussen een tv in de huiskamer, een slaapkamer en met daaraan een router/modem.

http://images.europart.nl/parts/jpg3/6129/img0149.jpg

Hiervoor wil ik bovenstaande Hirschmann verdeelelement gebruiken. Of dit mogelijk is wil ik aan jullie vragen. De twee tv's worden logischerwijs op twee van de 4 connectoren/ingangen verbonden. De router/modem die via coax is aangesloten via een verdeelement met 'kabel' connector/ingang moet ook op dit verdeelelement geplaatst worden. Er staat dat het element retourgeschikt is. Betekent dit dat ik dit verdeelelement kan gebruiken om mijn internetverbinding blijven te behouden?

Ter verduidelijking heb ik een paintplaatje bijgevoegd.

http://www.uploadarchief.net/files/download/voorbeeldtvcoax.png

Bedankt

maartenbakker

Golden Member

Er staat niet op dat het ding retourgeschikt is. Dat is het eerste waar je in zo'n geval naar moet kijken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

deze dingen zijn vrijwel altijd retourgeschikt, er zit alleen een spoel en c's in..

of je zonder versterker nog signaal zat over houd is punt 2. de modem zit normaal direct bij de hoofdaansluiting op de cai. ik denk dat je best kans hebt op te weinig signaal en over kunt gaan op een 2 weg splitter voor radio/tv en modem. de uitgang voor de radio/tv kun je dan weer uitsplitten, de demping voor de modem is dan maar 3,5Db ipv 6DB..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Zo'n splitter veroorzaakt in het beste geval een verzwakking van de signalen.

Om een betrouwbare verbinding te maken zou ik het anders oplossen.
Bij het abonnee-overnamepunt (AOP) zit vaak al een splitter voor TV, Radio en Internet.
De tv's sluit je aan op dit punt, via een splitter.
Het kabelmodem sluit je ook direct aan op het AOP en je gaat verder met UTP naar je computer.
http://www.uploadarchief.net/files/download/kabelinternet.gif

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Schimanski

Golden Member

Er wordt altijd geadviseerd de modem direct op het AOP (via de meegeleverde splitter) aan te sluiten.

Jouw Hirschmann splitter geeft 6dB demping, de coaxkabel naar de slaapkamer geeft ook extra demping en moet van goede kwaliteit zijn (coax 12 / KOKA)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Blue Sky

Cableguy

De modem moet zo dicht mogelijk bij de AOP zijn aangesloten. Als je die ergens anders hebt zitten (met een lange kabel) en je zet die splitter er tussen dan krijg je geheid problemen.

Waar rook is, is stroom

Het "retour geschikt" slaat op de Interactief televisie variant.
Dit vereist in/uitgaande communicatie met Ziggo of een vergelijkbare kabelleverancier.
Dit staat los van je internet en gewone digitale televisie.

Zoals voorgaande reacties, zorg ervoor dat je modem/router direct op de originele splitter zit die meegeleverd is.
Dit om jezelf veel ellende te besparen, en je installatie is zo sterk als de zwakste schakel. Bespaar dus niet op goede COAX kabel en Connectoren! Bijvoorbeeld Hirschmann.