philips monitor 231E

kan iemand mij helpen ik heb niet zo veel ervaring maar ook geen geld om nieuw te kopen dus prbeer zelf te repareren,ik heb een philips monitor (231E) die op een gegeven moment niet meer aan ging omdat dit vaak een condesator probleem op de voeding is heb ik alle condesators daarop vervangen,nu gaat de monitor wel weer aan maar wordt het beeld na 1sec donker (backlight valt uit?) heeft iemand een idee hoe dit komt of hoe ik dit op kan lossen?extra info de grote condesater met waarde 120µF 450v heb ik niet vervangen omdat die er nog goed uitziet

maartenbakker

Golden Member

Heb je daar ook een compleet typenummer van? 231 lettertje(s) cijfertje nogwat? Staat achterop, meestal op een etiket met barcodes.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 1 augustus 2014 04:40:37 (25%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
maartenbakker

Golden Member

Vreemd, ik vroeg het juist omdat ik die niet kon vinden, maar dat zegt dus ook niet alles. Gaat het om een type van ongeveer 5 jaar oud?

Of een poging om het zonder schema op te lossen... Blijft het powerlampje wel gewoon aan? Heb je nog wel vaag beeld als je met een felle lamp op het scherm schijnt?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ja hij ongeveer 5 jaar oud,en ja als het licht er op schijnt dan zie ik het beeld als ik hem opstart geeft hij ook een sec ofzo gewoon beeld

maartenbakker

Golden Member

Dan is het een probleem met de backlightinverter of met een van de buisjes. Het beeld dat je kortdurend hebt bij het aanzetten, is dat wel gewoon "wit" en niet roze of oranje? Als het gewoon wit is is de kans het grootst dat er iets met de inverter is, als het een klein beetje roze of oranje oogt dan is een van de buisjes stuk.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

het beeld is gewoon normaal geen vreemde kleuren,en hoe ziet zo'n inverter er uit dan?

ok ik heb ze al gevonden,zal niet makkelijk zijn die te kopen of is dit het punt dat ik me moet berusten dat het niet te repareren is?

iemand een idee waar ik een inverter kan kopen in de omgeving van amsterdam het gaat om een spw-106 kan ze alleen vinden bij aliexpress

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 1 augustus 2014 19:56:43 (62%)

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat dat de losse trafo is. Heb je gemeten (onderbreking) of het inderdaad in de trafo zit? Vaak kan de aansturing stuk zijn of indien aanwezig een ceramisch condensatortje.

Ik kon er helaas niet achter komen of deze monitor door Qisda of door TPV gebouwd is, en ook geen schema gevonden.

Je zou eventueel een foto kunnen maken van de print waar de invertertrafo opzit (ik neem aan de voedingsprint).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."