[BE] tijdschakelaar voor motor

Ik heb een driefasige motor 3x220 die ik met een tijdschakelaar wil sturen,moet ik een speciale tijdschakelaar hebben of kan dit met een gewone railschakelaar voor verlichting.

ik heb 3 voedingsdraden op mijn motor en weet niet welke ik moet gebruiken of aansluiten op een tijdschakelaar.

als de motor driefasen is zul je ze alle drie moeten schakelen. met een relais wat 3 no contacten heeft, deze wordt door de klok aangestuurd. spoelspanning zal dus 230v zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Bedankt voor de info, zal alvast op zoek gaan naar zo'n timer

Of een tijdschakelaar die een 3 polig relais schakelt.

Als ik het goed begrijp gaat het hier over 2 aparte onderdelen, een relais 3 no en timer

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Yep,
en als je echt 3x220 Volt hebt an moeten de componenten ook voor deze spanning zijn, of je moet een extra trafo gebruiken.

Ik vraag me af waar ze nu nog 3x220Volt hebben?

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Ik heb het nog niet gecontroleerd ,ik heb thuis elektrische verwarming op nacht met accumulatie, en op de kast staat door de installateur geschreven 3 x220, ik weet alleen dat de stroom nog buitenhuis op palen staat maar of het nu 220 of 230 is me nagenoeg een raadsel ik zou graag de stroom afnemen van een verloren stopcontact van kookplaat voor de motor aan te drijven

Hoe kan ik dit controleren of het nu 3x220 is of 3x230

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 21 augustus 2014 19:22:04 (7%)

Shiptronic

Overleden

220 of 230V zal het verschil niet zijn, de vraag zal eerder zijn of het geen 3x 400 + Nul is.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Heb je dan geen 4 kabels! ik zie er hier maar 3 op de hoofdschakelaar

Op 21 augustus 2014 16:30:38 schreef magazijnier:
Heb je dan geen 4 kabels! ik zie er hier maar 3 op de hoofdschakelaar

spanning tussen de fases is 400 V (lijnspanning) En de spanning tussen fase en nul is 230 V (fase spanning).

3x 400 + Nul heb je inderdaad 4 kabels. In jou geval heb je een 3x 400V

Hier in den BE niet. Als je maar 3 kabels hebt dan heb je 3 x 230V zonder N anders had je 3 x 130V+N

Dus in de TS zijn geval een tijdschakelaar dat een contactor stuurt.

[Bericht gewijzigd door Damic op zaterdag 23 augustus 2014 23:07:50 (26%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 23 augustus 2014 23:24:42 schreef mvdk:
Even meten.

ja inderdaad, meten is weten, is de makkelijkste manier om erachter te komen.

[Bericht gewijzigd door Jan.J op zaterdag 23 augustus 2014 23:29:11 (15%)