Pickit 2/3 en windows 7 pro-32bit

Hallo allen,

Zoals bekent zijn mijn voornemens om simpel te gaan programmeren met een niet WERKENDE programmer gestruikeld, genoeg daarover, de royaal gegeven adviezen in een ander draadje heeft niet tot een oplossing geleid.

Wat nu te doen om verder te kunnen ???
Heb bij 4 firma's die de programmers verkoopt info gevraagd over pickit2 en pickit3 , vragen betroffen of die werken onder W7-Pro 32bits.
firma 1 zij dat kan niet
firma 2 verwees naar ingewikkelde databladen waar ik niks van snap
firma 3 zei niets te weten over die kit's
firma 4 (Microchip) geeft geen antwoord na 10 dagen.

Is dit einde oefening voor mij ? , hoop van niet, suggesties welkom, graag in Jip&Janneke taal.

Ik heb een pickit2 die geweldig goed en snel werkt onder windows7 pro, windows 8 en windows 8.1. (x64)
Ik ben er van overtuigd dat het op 32 bits net zo goed gaat.

marcob

Golden Member

Werk al jaren met de Pickit2, zowel XP als Win7 (32&64 Bit), nooit problemen gehad. Pickit3 ken ik niet, maar verwacht hierbij ook een probleemloos gebruik.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Arco

Special Member

Ik gebruik Windows7 Ultimate 32 bits, pickit 2 en 3 werken prima.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Heren, dat klinkt goed maar..., wat komt er nog meer bij kijken om het zover te krijgen, staan alle benodigde drivers op die CD of moet er meer gebeuren ??

Heb zelf een kloon pickit-3 van Sure die draait onder windows 7 professional 32 bits. Heb gewoon mplab geïnstalleerd en de boel draaide. Daarnaast nog XC8 als compiler geïnstalleerd. Geen enkel probleem

Arco

Special Member

Alleen programmeer software installeren en insteken...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ok, dan denk ik te gaan kopen, nog niet zeker of ik kit2 of kit3 zal kopen, dat demobordje lijkt me ook wel ok ??

Ik zou eerst kijken welk type je wilt programmeren. Als de pickit 2 die aankan zou ik voor die gaan anders een 3. Dit omdat de pickit 2 meer functies aan boord heeft. Zoals een logic analyzer ( als ik me niet vergis ). Maar zo'n digitale logic analyzer met usb aansluiting is niet gek duur meer ( voor mij bijna onmisbaar ).

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 23 augustus 2014 15:37:57 (25%)

Vincent, dat zullen voorlopig alleen pic 16F628A zijn.
Verder las ik ergens dat kit3 een verbeterde versie van kit2 is.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 23 augustus 2014 15:37:48 (65%)

De Pickit 2 werkt altijd en overal, waar ik hem ook aansluit. XP, Vista, 7, 32 bit, 64 bit. Microchip heeft z'n spullen gewoon op orde. De truuc zit hem erin dat Microchip zelf zorgt voor de ondersteuning, zonder op Micosoft of drivers van een 3e partij te vertrouwen.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Joris, dat was mij niet duidelijk gezien eerdere ervaringen met een programmer van Profilic, daar wordt je van kastje naar muurtje gestuurd en drivers die niet werken in mijn systeem.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 23 augustus 2014 16:16:15 (51%)

Kijk nog eens een stapje verder. B.v. de chipkit. Deze is redelijk arduino compatible met de juiste boodloader. Of zet er stick os op ( is een soort van basic ). Weet echter niet of deze te programmeren is met een chipkit 2.

Vincent, bij de één moet ik betalen en bij de andere kost het money, het maakt mij niet uit, wat ik wil is een .hex in een 16F628A schieten, die .hex maak ik met Proton IDE Lite.
Mogelijk heeft pickit2 of 3 een eigen compiler die dat accepteert, geen idee.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 23 augustus 2014 16:16:07 (39%)

Na drie topics en zowat honderd posts volgetikt te hebben en tig keer de Pickit aangeraden te zijn, koop nu *GVD* gewoon die Pickit! Heel de wereld werkt met dat ding; het is de officiële professionele programmer voor Microchip controllers. Wat meer wil je weten?

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Op 23 augustus 2014 16:22:24 schreef Fuzzbass:
koop nu *GVD* gewoon die Pickit!

Had al aan gekondigd dat ik dat zou doen.

Houdt het beschaafd, die "GVD" is nergens voor nodig !!!