Vlieg in beeld mogelijk? Samsung Led tv UE40B6000.

Hallo allemaal.

De zwarte bekende 'defecte/dode' pixels op een scherm zijn me wellicht bekend maar,

Deze tv heb ik in 2008 gekocht en sinds twee weken heb ik een zwarte punt in het midden
van mijn scherm.... kan dit een dode pixel(s) zijn?
Zoals ik het begrijp kunnen deze niet spontaan ontstaan toch?
En deze is alleen zichtbaar op lichte achtergronden en
veranderd niet van kleur.

Het vreemde is als ik licht naast deze zwarte pixel(s) duw met mijn vinger,
licht een druk plek op rond de plaats van de zwarte pixel(s) met een wit kruis erdoorheen.
Is dat überhaupt mogelijk bij een dode pixel?
Ook lijkt het alsof er een soort fruitvliegje (in)achter zit.
Een zwarte punt met lichte grijze vleugeltjes eromheen...

Is dat mogelijk? Of kan dat zeker uitgesloten worden?
Heb er ook foto's van gemaakt maar weet niet hoe ik deze hier kan laten zien.... helaas. :(

Graag hoor ik van jullie reacties of berichtjes en wat ik er eventueel aan kan doen.
Het is zeer storend en ook nog in het midden van het scherm waar men het meest naar kijkt.. grrr....!

Groeten,
Juengo

maartenbakker

Golden Member

Dat is terug te vinden door op FAQ (regelmatig gestelde vragen) te klikken, maar samengevat komt het erop neer dat je de foto's ergens op het internet moet hosten en dan hier kunt linken. Uploadarchief.net is daarvoor de meest geschikte site.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Je kan ook last hebben van beestjes, ja letterlijk. Deze zijn verzot op een product dat bij tussen de panelen word gebruikt en zitten dan letterlijk tussen het lcd/tft, soms komen ze er terug tussen uit maar soms sterven ze ook daar en heb je "dooie" pixels

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ook wel bekend als onweersbeestjes

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Een onweersbeestje is wel de grootste kanshebber. Hoe die krengen het voor elkaar krijgen om altijd precies tussen lichtspreider en TFT-glasplaat terecht te komen, is mij echt een raadsel, maar het komt wel voor.
Een duidelijke macro-foto schept duidelijkheid.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Bedankt voor jullie reacties!

Graag zou ik jullie de afbeeldingen willen laten zien.
Maar ik moet zeggen, heb het toppic afbeeldingen
toevoegen gelezen maar het is me echt te
omslachtig en ingewikkeld ivm grootte, regels en registreren etc...

Dus de hele tv uit elkaar halen dan maar? Dat is ook
een hele opgave lijkt me zo..... En maar hopen dat er
nIets anders tussen komt dan...!
Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken....?
Heb namelijk ook twee katers rondlopen... haren/stof lijkt
me al helemaal niet goed achter het scherm hè!

Tips?

Gr.

Dok

Golden Member

De 'onweersbeestjes' heb ik ook al een keer beleefd met een laptopscherm, dus zo raar lijkt het me nu ook weer niet.
Oplossing, een ander scherm in het ding gezet.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat er véél van die krengen inzaten, de woning (waar de lapdoos staat) ligt midden tussen graanvelden en als daar de combiner (maaimachine voor graan) overheengaat dan maak je de borst maar nat...
En ja, echt tussen de layers van het scherm zitten ze.
Naja ikke blij,kon er een mat scherm voor worden teruggezet... :9
.

Wie niet horen wil moet TV kijken.

@Dok: een geluk bij ongeluk met je scherm dan, hehe!
Maar bij mijn led tv een nieuw scherm erin zetten,
kan ik beter een nieuwe tv kopen lijkt me zo... :(

Dok

Golden Member

Als je héél dapper bent en over een stofvrij hok beschikt dan trek je het ding open en met perslucht kun je nog wel het een en ander doen, maar of het beeld zo goed/mooi wordt als het was ?
Ik bedoel het scherm is toch al naar de kl*ten dus wat let je...
En ja, ik ben zo'n Idioot die het gewoon zou proberen. :-)

Wie niet horen wil moet TV kijken.
Hensz

Golden Member

Op 27 augustus 2014 23:03:09 schreef JuenGo:
En maar hopen dat er
nIets anders tussen komt dan...!

Heb namelijk ook twee katers rondlopen... haren/stof lijkt
me al helemaal niet goed achter het scherm hè!

Doe het in een andere kamer, waar die katten niet komen, slaapkamers zijn echter ook vaak stoffig.
Je zou die beesten ook (even?) in een andere kamer/buiten kunnen afzonderen en/of je werk onder een klamboe o.i.d. uitvoeren.

Don't Panic!
maartenbakker

Golden Member

In de badkamer. Niet nat maar wel eerst even de lucht wat vochtiger maken en laten neerslaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."