panasonic tx-p42s10e pinkt 5x

ik probeer hier een plasma te herstellen helaas tot nu toe nog niet veel resultaat.
led pinkt 5x dus 5v sos A-board volgens manual maar om nu zomaar het A-board te vervangen ???
P25 pin 1 en 2 15v komt even op (tot een 4v op multimeter) en valt uit zodra hij in veiligheid gaat, pin 5 en 6 geeft 5v tot de veiligheid aan gaat.
p-board goed en toch de A-board of de ss-board?
moest er iemand me wat verder kunnen helpen om uit te sluiten welke ik best vervang of herstel (indien mogelijk)wordt dat ten eerste gewaardeerd !

geen scope beschikbaar, wel een multimeter en een 230v neon met 2 weerstanden aan voor de hogere spanningen te testen.

Hallo Markske indien u het linkse bord volledig los legt,hoeveel maal
knippert u led dan als het 6x knippert is dat bord wat u losgelegt hebt stuk mvg maxtv

met het linkse bedoel je het SC board vermoed ik ?

EDIT: SC bord los (P2 en SC20) knippert hij 6x, damn die zijn moeilijk te vinden...

moest er iemand nog een tnpa4829 bord hebben of weten waar deze nog te koop zijn (en niet via die aliexpres ed, een betrouwbare leverancier) mag je dat gerust laten weten !
maxtv 1000x dank voor de hulp !

Ja Markske ik bedoelde het sc board,en we zijn er om te helpen
indien mogelijk.
Enja ik weet niet of dit bord zo dadelijk gevonden kan worden
maar hier zijn wel forum leden die u kunnen helpen hier mogelijk aan te geraken maxtv

Op 27 augustus 2014 22:13:53 schreef maxtv:

maar hier zijn wel forum leden die u kunnen helpen hier mogelijk aan te geraken maxtv

daar twijfel ik geen seconde aan !

experts die denken het te kunnen herstellen mogen zich uiteraard ook melden (België of Nederlandse grensstreek)!

ok na lang zoeken en meten eindelijk een fout gevonden op het sc bord
D618 is geknald, aangezien dit type sc niet te vinden is (of duur) zal ik het moeten herstellen, maar dan is de vraag waarom is die geknald, toeval of is er ergens een n-mosfet in sluiting.
iemand die me ff wil helpen met wat te vervangen ?
grts mark

Panasonic Duitsland hersteld deze printen gewoon. Wij herstellen ze pas vanaf de 30 serie daar van de modellen daaronder met name de fets lastig zijn te krijgen .
Alleen een diode defect lijkt me sterk. Doorgaans gaan er zeker in de oudere series een heel reeks power fets mee.
Wat ik al zei , deze zijn lastig te krijgen dus ik herstel ze niet tem de 20 serie.
De oorzaak is toch vaak de schroefje,s welke los gaan zitten waardoor er een piek op de lijnen komt te staan waardoor de fets defect raken.
Ook in de oudere versies dus MAAR ook het panel zelf kan oorzaak zijn en daar kom je maar op 1 manier achter, nieuwe sc er in, bromt het panel kort dan is de module wederom defect.
Kort een 42 x60 is nog te krijgen en niet slecht en kost niet veel.