Stylus

Ebele

Overleden

Beste mede co'ers

Ik zit met een probleem waarvan ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Ik heb op mijn electrische rolstoel een Iphone en de bedoeling was in de eerste instantie om deze met mijn mondstokje dat van metaal is te bedienen. Ervaring leert echter dat de schermen van de Iphone en aanverwante alleen reageren op aanraking met vingers en dergelijke. Dit is voor mij niet mogelijk in verband met mijn lichamelijke beperking.

Ik gebruik in verband met mijn lichamelijke beperking mondstokjes waar een stylus aan bevestigd is. Het probleem met de styluspennen is echter dat deze zeer snel stuk gaan. Of de soft tip scheurt, of de stylus kapt er mee. Nu kosten styluspennen niet zoveel per stuk behalve als heel vaak vervangen moeten worden. De gemiddelde styluspen leeft 10 dagen bij mij.

Nu is mijn vraag of er niet iets te bedenken is dat beter werkt dan een styluspennetje want smartphones en dergelijke worden steeds meer voorzien van schermen die op vingers en dergelijke reageren waardoor ik straks geen smartphone of iets dergelijks meer kan bedienen.

Koop een Samsung Note.
Deze heeft een meegeleverde Stylus.
Kan me haast niet voorstellen dat deze maar 10 dagen mee gaat.
Ook zie je dan van te voren waar je je pennetje neer zet.
De Note geeft aan met een klein rondje op je scherm waar je zit.

Ik denk dat deze Stylus wel een oplossing is voor je.

Shiptronic

Overleden

Ik heb me die verschillen ook wel eens afgevraagd;
Er ligt hier een HTC touch diamond , die kan ik overal mee bedienen, vingers de ingebouwde stylus, maar ook een willekeurige pen, sleutel en zelfs met de nagels.

die moderne krengen werken niet eens als je met je nagels erop duwt.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Misschien kun je hier wat vinden:

http://www.theverge.com/2012/4/10/2925937/best-stylus-ipad-review

Nog een stem voor de Samsung Galaxy Note (elke generatie). Heeft een Wacom digitizer ingebouwd, en de Wacom pennen hebben een harde, slijtvaste, nylon punt, die ook nog eens 10x zo accuraat is.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Mijn zus is ook gehandicapt. Toen zij om een toestel vroeg, kreeg ze er eentje toegewezen, zonder dat ze zelf een keuze kon maken, of haar voorkeur kon uitspreken. Ook zij kreeg een Apple-apparaat, omdat er vele programma´s voor zijn, specifiek voor haar handicap. Ik denk dat Ebele voor een identieke "keuzemogelijkheid" staat.

Daarnaast verbazen enkelen zich over de gemiddelde gebruiksduur van zo´n Stylus-pen. Bedenk wel, dat Ebele de Stylus dan zeer waarschijnlijk veel intensiever gebruikt dan de gemiddelde gebruiker. Bijna alle communicatie via internet verloopt voor hem met dat stokje, terwijl een gewone gebruiker sporadisch wat met een Stylus zit in te kloppen als text, en nog vaker via een toetsenbord achter een PC, het internet op gaat.
Een advies om over te stappen naar een ander toestel lijkt me dan niet erg zinvol.

Het leek me wel handig om dit even te melden.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op 16 september 2014 00:05:56 schreef oxurane:
Mijn zus is ook gehandicapt. Toen zij om een toestel vroeg, kreeg ze er eentje toegewezen, zonder dat ze zelf een keuze kon maken, of haar voorkeur kon uitspreken. Ook zij kreeg een Apple-apparaat

Sorry als ik het niet begrijp, maar ook als je gehandicapt bent kun je toch zelf een keuze maken voor een bepaald toestel dat je graag wilt? Je gaat naar een (web)winkel, kiest toestel, rekent af, en voila?

Waarschijnlijk mis ik informatie, waardoor ik niet begrijp hoe een ander jou een toestel 'toewijst'. Je koopt toch met je geld wat je zelf wilt?

If you want to succeed, double your failure rate.

misschien via een zorg instelling gekregen of zoiets of beschikbaar gesteld .
de TS laat op zich wachten he

Mijn vader heeft een IPAD. Mijn nichtjes maken regelmatig z'n stylus kapot. Dus hij zat met een vergelijkbaar probleem. Ik heb deze set van tien pennen voor hem op ebay gekocht.

Als die dingen van klote kwaliteit zijn en maar 5 dagen meegaan, kost het je ongeveer 7 euro per jaar. Gaan ze zo snel kapot dat het niet bruikbaar is ben je 1 euro (en drie weken) verder.

Let wel op dat de chinezen tegenwoordig "schaalmodellen" verkopen van normale artikelen: ze zijn kleiner dan de fotos doen vermoeden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 15 september 2014 20:19:00 schreef Ebele:

Ik gebruik in verband met mijn lichamelijke beperking mondstokjes waar een stylus aan bevestigd is.

@REW; Enig idee of het grappig is om constant stokjes te LATEN vervangen? Of je auto elke 10 kilometer een nieuw wiel erop zetten?
Leuk als je met minimaal 1 hand nog wat kan, daarbuiten gaat het scoren in de ergernissen top-10.

Beter een permanentere oplossing zoeken, zo te lezen is deze pennensoort voor een "normale" gebruiker reeds een waardeloos product.
Zomaar even een andere foon kopen omdat het (goedkope) pennetje veel beter is, weegt dat af tegen de prijs van de foon, laat staan het inleren op een ander systeem? (Android - Apple)
Misschien iets als het systeem van een vulpotlood, of een wat hardere punt?

(En chapeau voor een mooie nette startpost :) )

Dat kump er noe van....
Ebele

Overleden

Ik was niet in de gelegenheid om eerder te antwooorden.

Zoals sommigen hier terecht opmerkten is een ander toestel niet de oplossing. Het gaat mij er puur om dat. De styluspennen waar ik hele brieven mee type binnen de kortste keren versleten is.

Op g..gle vind ik wel wat onderwerpen hoe je zellf een soort stylus maakt maar ik ben zo vrij om te veronderstellen dat de home made styluspennen niet echt gaan functioneren maar wellicht heeft er iemand op dit forum ervaring met home made stylus pennen.

Een bijkomend probleem dat samenhangt met mijn vragen is dat wanneer ik met mijn electrissche rolstoel op pad ben en ik heb hulp nodig ik met het metalen mondstokje geen nr in kan ttikken op de Iphone in kan tikken. Een styluspen bevestigen aan het rijstaafje (mondstokje) is feitelijk geen oplossing want dat word kwetsbbaar en ik moet ten alle tijde met het rijstaafje de joystick kunnen bedienen die voor mijn gezicht zit want annders kan. Ik de rolstoell niet besturen.

Je hebt je mail-adres jammer genoeg niet openbaar staan, dus zou je mij een mailtje kunnen sturen ?
Een kennis van mij heeft een soort gelijk probleem en heeft er het e.e.a. op bedacht, wie weet tackelt dat ook jouw problemen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
wtt

Golden Member

Is besturen/navigeren met de ogen een optie? Ik ben er niet bekend mee, maar er bestaat al wel het 1 en ander op dit gebied.

http://www.rdgkompagne.nl/producten/Bedieningshulpmiddelen/Oogbesturin…

Shiptronic

Overleden

Een brief kan je toch inspreken, dacht dat ie software toh redeljk goed is tegenwoordig. Maar dat neemt net we dat e ok en degelijke stylus wil.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.