Philips PDP TV

Evarist

Golden Member

Ik heb een Philips 42PF5331/10 in herstelling. Het toestel is met een knal en een klein rookpluimpje uitgegaan.
Klank is er nog wel. Geen knipperende LED.

Een zekering op het YSUS bord was kapot, maar vervangen helpt niet: de zekering springt niet terug maar de TV speelt niet.
Het is een LG scherm en de printnummer is 6871QYH053B.
Op de voeding zijn de 4 'dikke' elco's lichtjes opgezwollen.
Wat moet ik vervangen?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

.

[Bericht gewijzigd door william1967 op woensdag 18 februari 2015 11:14:06 (99%)

Evarist

Golden Member

William, dank voor je reactie.
Als de ganse module vervangen wordt, geeft dat dan weer goed beeld?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Let wel op dat herstellen/vervangen van het IC meestal resulteert in een belabberd beeld ( veel gekleurde spikkels ), deze beeldschermen zijn over het algemeen zeer slecht te noemen.

De meeste panels hadden na 3-4 jaar al problemen, soms op te lossen door het Logic te vernieuwen ( met nieuwere software versie ) maar je moet ervan uit gaan dat het slechte panels zijn.

Evarist

Golden Member

Ik heb een YSUS besteld, maar men beweert dat op de voeding elco's moeten vervangen worden.
Welke?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Ik zou beginnen met degenen die opgezwollen zijn, zoals je zelf aangaf. En dan ook de rest van hetzelfde type, of gewoon allemaal (behalve de primaire), want meestal zijn het er toch maar een stuk of 12.

Ik hoef jou niet te vertellen dat je low-esr moet pakken he?

If you want to succeed, double your failure rate.

Zijn idd slechte panels. LG had nog een update van het logic control maar die werkte weer niet bij PHILIPS.
Inderdaad altijd spikes doorgaans blauw.
Einde oefening zou ik zeggen.

Evarist

Golden Member

Niet einde oefening. Zoals ik schreef is net een board besteld.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Evarist

Golden Member

Het nieuwe board is gemonteerd, elco's in de voeding vervangen en de TV doet het weer!!!
Overigens was de STK alleen defect.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Evarist

Golden Member

De TV heeft nog een fout. De kleuren zijn niet mooi en er is een puntjespatroon in het scherm.

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc08153.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc08154.jpg

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Dat is dus je panel. Probeer wat te stellen met de potmesters op het Ysus . Wanneer dit niet gaat dan is het zonde van je inspanning

Evarist

Golden Member

Na het afregelen van de voorflank en de achterflank doet de TV het weer goed. Dit is voorlopig het einde van dit topic.

Iedereen dank voor de hulp. :-)

Nihil est verum, quod non probatur primo.