Water sensor

Hey,
heb leuk projectie gevonden om zelf te maken .Gaat over een 'water sensor alarm' . alleen staat er niet bij WELKE specifieke sensor (type ,naam,...) je moet gebruiken .
Wie kan mij suggesties geven voor mogelijk te gebruiken sensor?

Aangezien ik zojuist mijn glazen bol weer kapot heb laten vallen: WAAR heb je dat schema gevonden dan? Zou het niet handig zijn als je ons een linkje geeft, of ga je er vanuit dat wij alle schema's die ergens op het internet staan uit ons hoofd kennen?

Je bedoeld niet dit schema http://www.circuitsonline.net/schakelingen/83/meten-en-testen/waterdet… toch?

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
DE OLDE

Overleden

Zoals heel veel waterdetectie schemaatjes, zo ook bij deze , op de meetelectrode staat gelijkspanning, deze gaan dan rotten etc. Je moet iets bakken met wisselspanning, als het alleen voor alarmering is zal het wel meevallen, maar mooi en betrouwbaar is wast anders.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

Waarvoor ga je de sensor gebruiken?
Als je het gebruikt om alarm te geven als je wasmachine ooit lekt, dan voldoen twee vertinde koperdraadjes/-matjes wel.

Sorry voor laat antwoord, nogal druk laatste tijd...

Het is niet echt voor specifieke toepassing gewoon leuk om dit eens uit te proberen.
Mag ik dit dis gewoon vervangen door 2 vertinde kopredraadjes?

Dat kan uitstekend!
Je merkt vanzelf wel hoe langzaam de draadjes wegoxideren.

Heb je een LM1801?
IC schijnt obsolete te zijn.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op maandag 20 oktober 2014 23:50:15 (25%)